Quote door McGyver
Op dit moment rijd ik ook in een 2.5T op LPG, alleen ligt dit blok in een Mondeo. Bij 148K km heb ik een LPG installatie van BRC laten inbouwen, zonder klepsmering. Tot nu toe, ruim 137K km verder, loopt de motor nog als een zonnetje. Vrijwel geen olieverbruik (1L per 15K km) en ook de KVS blijft netjes op niveau. De auto start op benzine (euro 102) en bij een KVS temperatuur van 57 graden wordt de LPG ingeschakeld. De eerste 2 km loopt de motor dan op benzine. Bij hoge toeren of grote vermogens vraag wordt er benzine bij gespoten voor de koeling. Dat maakt dat een klepsmeersysteem niet nodig is.
Dat is interessante informatie voor de 2.5T LPG rijders onder ons. Vanwege de vaste klepstoters zou je vroeg of laat een keer stellen verwachten, maar de dealer gaf bij mijn 2.5FT (op benzine dan) ook aan dat er geen officiele klepsteltermijn is.