Dag beste mensen,
ik ben dus afgelopen week naar Elst geweest om de volvo toch maar eens met VIDA te laten uitlezen, althans
in ieder geval dan over de ABS module.iets boven water te krijgen met VIDA.
er waren eerder op het foru, etc.nogal verschillende meningen of de v70 2.5 10v 5 cyl wel of niet met VIDA uit te lezen zou zijn.
wat men niet verwacht had, en ik ook niet eigenlijk, bleek er dus WEL info te komen van VIDA, nadat de OBD
was aangesloten, en wel: Engine Bay Communication Can, alleen tussen ABS en CDM.of iets va die strekking.
de ECM, dus de FENIX module kon niet uitgelezen worden, maar dat wisten we eigenlijk al .
alle voertuiginfo, met VIN nr etc kwam eruit rollen,
en er kwamen dezelfde DTC:s uit als ik had gekregen met mijn DS150E, nl een DIM 0001, door het af en toe uitvallen
van de snelheidsmeter, en een foutmelding mbt de ABS , een interne fout in de ABS module,. ik meen ook 0072, nu was het even een kwestie of na het wissen van alle dtc;s een eventuele reset van de ABS module, zou volgen zoals een van jullie opperde., maar niet dus, na wissen, bleef ABS oranje lamp en rode storingsremlicht lamp, gewoon doorbranden.
volgens de monteur, wees alles erop dat de module daarom bepaalde functies niet meer kon uitvoeren, overleden dus.
...afgesproken dat er een andere, goede gebruikte module ingebouwd zou worden, zo gauw die van het juiste type
gevonden werd. [ zelfde type no- etc]
ik heb hem ook nog de grafische flightrecorder real time data laten zien van de 4 wielsensors, die ik tijdens een rit had
vastgelegd. die grafische diagrammen van de 4 sensors, kon je volkomen identiek over elkaar leggen.
als er een sensor niet zou werken, zou de DS150E, van die betreffende slechte sensors geen, of mogelijk vervormde
grafieken laten zien. Hij vond de DS150E, ook een goede keus als alternatief van VIDA.
maar ook VIDA gaf dus geen fout aan de wielsensors, en volgens monteur is permanent blijven branden van het remstoringslampje, een duidelijke indicatie dat de module stuk is.
dit wordt dus vervolgd:
groet, gvz