oranje motor management lampje - onbekende code

(uitlaatgasreinigingssysteem)

Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

Re: oranje motor management lampje - onbekende code

· 
Posted: 30.12.2015 - 13:26  ·  #16

Ik rijd wel vaker 200 plus, maar de bijrijder, welke dit niet gewend is, zit dan met een dichtgeknepen poepert naast me.

Maar goed dat ie dan dichtgeknepen is i.p.v. het tegenovergestelde :sick:
Fightace
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 12.01.2016 - 20:31  ·  #17
Laatst al even een stukje vol vermogen gereden op de A31 in Duitsland. maar probleem is daar nog niet mee opgelost. Storing blijft om de circa 600 kilometer terug komen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 12.01.2016 - 23:14  ·  #18
toch echt even met vida uit laten lezen! :yes: aangezien je in groningen woont <_< daar zijn meerder forum leden met vida en ikzelf zit daar ook nogal vaak :shame:
Fightace
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 13.01.2016 - 19:28  ·  #19
Sinds kort zelf de gelukkige eigenaar van een Dice i.c.m Vida. Alleen nog even een beetje handigheid zien te vinden in het gebruik er van en in real time zaken uitlezen. Zie ander draadje die ik gestart heb voor de aanvullende informatie. :D
Wolff24v
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 07:35  ·  #20
Ik dacht dat ik nooit dit probleem zou krijgen. Mijn ww verkeer is dagelijks ca 250 km, en ik vertrek zo vroeg dat ik goed kan doorrijden (140-150 km/h).
Nu moet mijn D4 (eind 2014, nog geen 2 jaar oud) met ca 125.000 km een nieuwe EGR klep en preventief intercooler.
Ik begin te denken dat het een producteigenschap is, en niets met rijstijl te maken heeft. Kan toch moeilijk nog harder gaan rijden?
Ben benieuwd of je nog aanvullende diagnose kan stellen.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 10:14  ·  #21
Door die milieueisen worden de dieselmotoren dermate aangepast dat ze dergelijke kuren gaan krijgen.
Gelukkig hebben ze bij de benzinemotoren zich voornamelijk alleen gehouden bij de katalisator en blijven we misschien gespaard van de ellende welke de dieselmotoren hebben.
De monteurs bij mijn Volvo dealer klagen steen en been over de kleine nieuwe diesels. De "sloopmotoren" van Peugeot zijn door alle problemen inmiddels ook bijna niet meer te krijgen.
Hebben de dieselmotoren van andere merken ook zoveel problemen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 10:49  ·  #22
Bij alle merken is dit een probleem.
Dit niet alleen bij diesels, maar ook bij benzine modellen.
yes996
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 12:18  ·  #23
Quote door Bigdog

Bij alle merken is dit een probleem.
Dit niet alleen bij diesels, maar ook bij benzine modellen.

De "nieuwe" problemen bij een benzinemotor zijn mij niet bekend. Meer pk uit kleinere motoren ja. Dit zal naar mijn mening gevolgen hebben voor de levensduur. Maar verdere problemen zijn mij nog niet bekend.
350.000 km probleemloos zoals met mijn oude 2.5T, en vele anderen met nog veel meer km., gaan die nieuwe 2.0 ltr motoren van Volvo denk ik (lang) niet halen.
yes996
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 13:59  ·  #24
Bij alle merken waarbij inwendige vervuiling een issue is. Mooi voorbeeld is het stukje van Carrec over een Audi.

Oke, dat is logisch.
Maar, waar komt de inwendige vervuiling bij een (moderne) benzinemotor vandaan, wat veroorzaakt de vervuiling?
yes996
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 14:10  ·  #25
Bij alle merken waarbij inwendige vervuiling een issue is. Mooi voorbeeld is het stukje van Carrec over een Audi.

Vervuiling is niet uit te lezen

Treedt op bij moderne diesels en bij moderne direct ingespoten benzine motoren. En toch blijf ik zeggen....een indirect ingespoten benzine motor heeft hier veel minder last van.
[/quote]
Mooi verhaal/verslag over die Audi V6.
Wat een vervuiling. Maar wat is daar nu de oorzaak van?
De auto bleek altijd laag in toeren te hebben gelopen. De motor is daardoor wellicht nooit echt "lekker" op temperatuur geweest.
Zoveel sludge en troep in het blok, niet normaal. Wanneer ik mijn peilstok na 10.000 km bekijk is de olie nog steeds licht bruin.
Vreemd en verontrustend......
yes996
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 16:24  ·  #26
Quote door VolvoS60Racer

Quote door yes996

Vervuiling is niet uit te lezen
Maar wat is daar nu de oorzaak van?

Ik denk meer dan alleen de lage toeren.....brandstofkwaliteit speelt ook een rol. Idem bij diesel motoren. Japanse brandstof is 100+ Octaan. Nooit problemen met vervuiling, Europese brandstof 95+.....veel meer problemen en benzine in Amerika....mogelijk nog meer problemen.

(Bio)gas is een oplossing voor dit soort vraagstukken......

Ik heb vanaf de 70 er jaren vele auto's op gas gehad. Ook een 544 Volvo. Zelfs een Datsun 260Z. Daar had ik speciale venturies voor gedraaid voor de SU carbs. Ben/was zeer tevreden over het op gas rijden indertijd ondanks dat dat nog het oude simpele systeem was met een verdamper en een tussenstukje tussen carburateur en spruitstuk.
Het kost alleen zeer veel kofferruimte en was/is lastig wanneer je naar Zuid-Europa ging/gaat.
Ik tank met mijn 2.5T altijd de goedkope standaard benzine. Nooit problemen en nooit vervuiling. Ook met mijn oude classic niet. Ik lees op de site veel over carter ontluchting problemen met daarvoor nodige vervangen etc. Maar, zelf nooit een probleem mee gehad.
Ik heb op Vida ook al lopen zoeken naar een vervanging set voor mijn huidig 2.5T maar er staat niets over in Vida. Volgens Vida is dat waarschijnlijk niet meer nodig. Ik ben daar nog niet uit. Ik kan er niets over vinden in Vida.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 19:22  ·  #27
Ook niets te vinden op de pagina "onderdelen" ?
Miskoop
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 83
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 14:09  ·  #28
Hallo,
...bij mijn Volvo (V70 D5252T YV1SW720211028773 08/2000 266.944 km) lichtten tegelijkertijd het waarschuwingsdriehoekje en het motorblokje op. « Storing in uitlaatgasreinigingssysteem » Alvorens de aanbeveling in het instructieboekje op te volgen – laat een erkende Volvo-garage het systeem controleren – eerst even het forum raadplegen.
Voor een beter inzicht : na ongeveer 20 km voorzichtig (op huis aan) gereden ging het driehoekje uit. Ongeveer 10 km verder reed ik met een iets te hoge snelheid over een iets te hoge verkeersdrempel, waarna ook het motorblokje uit ging. Merkwaardig niet. Een los contact?
Graag jullie raad en/of aanbevelingen.
Met vriendelijke groet,
Miskoop
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 15:42  ·  #29
Met vida uitlezen.
Miskoop
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 83
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 21:55  ·  #30
Quote door hermanusb

Met vida uitlezen.

Hallo hermanusb,
...mocht dit jouw antwoord zijn op mijn vraag dan wordt verondersteld dat ik over "vida" beschik. Helaas.
Wellicht zijn er nog andere forumisten die praktischer zijn ingesteld. Maar evengoed bedankt voor je antwoord. Mocht ik bij afwezigheid van een goed idee vanuit dit forum besluiten naar een 65 km verderop gelegen Volvo-garage te gaan, zal ik zeker niet nalaten jouw suggestie aan de chef-werkplaats over te brengen.
Groetjes,
Miskoop

Selected quotes for multi-quoting:   0