Originele audio (upgraden)

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Originele audio (upgraden)

· 
Posted: 28.04.2014 - 16:25  ·  #16
Ik hoor het vooral in de achterdeuren. Als ik dan het achterraam op een kiertje zet, is het weg.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.04.2014 - 16:35  ·  #17
Had in het verleden ook last van die trillingen.
Deze hadden meerdere oorzaken, de sierlijsten (inleg) en de raam/spiegelbediening waren hier de oorzaak.
mirage
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Vibrerende auto onderdelen dempen na inbouwen premium audio

· 
Posted: 01.05.2014 - 21:41  ·  #18
Oke vandaag met de demping bezig geweest, Nu heb ik dus hetzelfde als jou Bigdog nu hoor ik inderdaad mijn inlays mee resoneren. Dit hoorde ik eerst niet door alle andere resonerende bende. Ik moet zeggen dat dit mij toch wel tegen valt ik mag hopen dat de premium audio toch wat dingen anders heeft dit kan je zo niet verkopen anders.

Ik heb er zelfs maar even 2 filmpjes van gemaakt eentje voordat ik met de bitumen begon en eentje daarna. Het is op magic van coldplay ik merkte dat het hier het meeste opviel alle resonerende delen.

Alles wat je hoort is echt aanwezig dit is geen distortion van mijn microfoon.

erg veel resonantie

Op de tweede hoor je nog steeds resonanties maar dit zijn dus nu nog vooral de inlays, hoe heb jij deze stil gekregen Bigdog?

minder resonantie.

Hieronder wat foto's hoe ik de demping heb aangebracht en waar voor als mensen dit zelf ook willen doen.

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 21:58  ·  #19
Quote door mirage

Op de tweede hoor je nog steeds resonanties maar dit zijn dus nu nog vooral de inlays, hoe heb jij deze stil gekregen Bigdog?

Ik heb ze eruit gehaald en vilt aan de achterkant gemaakt.
Onder de veertjes heb ik rubberen ringen geplaatst.
Werkt perfect.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 22:22  ·  #20
Ik heb geen problemen met resonantie, maar wil wel mijn "industriële ervaring" hier delen. Het aanbrengen van bitumen voor geluidsabsorbtie heeft zin, als minimaal stukken van minimaal 10x10 cm op vlakke delen wordt aangebracht op zoveel mogelijk willekeurige plaatsen. Het gaat nl. om het doorbreken van geluidstrillingen op verschillende frequenties.
Ervaring hebben we destijds opgedaan bij kanalen vanaf grote ventilatoren, die verschillende frequenties aan gebouwen doorgaven. Bitumen heeft ons toen daarbij geholpen.
Het netjes aanbrengen volgens een patroon geeft je minder absorbtie!
mirage
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 23:17  ·  #21
Quote door folke3

Ik heb geen problemen met resonantie, maar wil wel mijn "industriële ervaring" hier delen. Het aanbrengen van bitumen voor geluidsabsorbtie heeft zin, als minimaal stukken van minimaal 10x10 cm op vlakke delen wordt aangebracht op zoveel mogelijk willekeurige plaatsen. Het gaat nl. om het doorbreken van geluidstrillingen op verschillende frequenties.
Ervaring hebben we destijds opgedaan bij kanalen vanaf grote ventilatoren, die verschillende frequenties aan gebouwen doorgaven. Bitumen heeft ons toen daarbij geholpen.
Het netjes aanbrengen volgens een patroon geeft je minder absorbtie!

Goede input!
Deze bitumen heb ik nu zelf vooral aangebracht omdat het grote oppervlak op de afbeelding mee ging resoneren tegen mijn deurpaneel. Bitumen zijn hierin eigenlijk vooral gebruikt om het materiaal stijver te maken zodat de resonantie van het slappe onderliggende materiaal afneemt. Het had ook iets anders kunnen zijn wat deze afdekking stevigheid geeft. De binnenkant van het deurpaneel heb ik beplakt om te zorgen dat deze bitumen tegen elkaar aandrukken bij monteren deurpaneel. Dit zorgt ervoor dat het nog minder mee resoneert.

Zoals je wel op het eerste filmpje hoort is het echt beschamend hoeveel resonantie er is. Het luisteren naar de base set was fijner doordat de resonantie een heel stuk minder was :). Deze resonantie is trouwens vooral gekomen na plaatsing van de PA-300

Ik moet wel nog steeds mijn front deurspeakers vervangen/regelen maar deze deurpanelen ook meteen met bitumen beplakt alvast aangezien ik toch lekker bezig was.

Quote door Bigdog

Werkt perfect.

Hoe haal jij die "zelfborgende" ringen aan de achterkant van de inlays netjes los? ik heb hier altijd al gevechten mee gehad. Ook geen idee hoe deze ringen echt heten.

Ik ga hier van het weekend eens mee aan de slag.
Driven2Shine
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: driven2shine.eu
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 23:31  ·  #22
Mijn 855 is compleet gedempt van voor tot achter maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met jouw nieuwere auto.

Ook de V70NN moet er binnenkort aan geloven want stil is nog lang niet stil genoeg :D
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.05.2014 - 19:23  ·  #23
Quote door mirage

Quote door Bigdog

Werkt perfect.

Hoe haal jij die "zelfborgende" ringen aan de achterkant van de inlays netjes los? ik heb hier altijd al gevechten mee gehad. Ook geen idee hoe deze ringen echt heten.

Ik gebruik hiervoor een klein puntbektangetje en plastic gereedschap.
Met het plasticgereedschap zet ik lichte ruk op de lijst en met het tangetje (bel past in de uitsparingen) maak ik de veertjes los.
mirage
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.05.2014 - 11:42  ·  #24
Quote door Bigdog

Quote door mirage

Quote door Bigdog

Werkt perfect.

Ik gebruik hiervoor een klein puntbektangetje en plastic gereedschap.
Met het plasticgereedschap zet ik lichte ruk op de lijst en met het tangetje (bel past in de uitsparingen) maak ik de veertjes los.

Gisteren een lekker dagje met de deurinleg gespendeerd. Ook gelijk voor de achterkant gloed nieuwe deurpanelen opgehaald, er had een kind achterin gezeten van de vorige eigenaar welke nogal butsen en gescheurde plekken in het leer en eromheen had veroorzaakt.

De deurinleg loshalen heb ik met een platte schroevendraaier en een kniptang gedaan na wat experimenteren.

Met de platte schroevendraaier de borgringen wat omhoog verbuigen. Kniptang erop tussen de uitstulpingen in en kracht zetten (dus waar het minste metaal zit). Vervolgens met punt tang waar het doorgeknipt is de ring wegbuigen en los was hij.

Bij de Volvo dealer heb ik wel eerst 32 nieuwe borg ringetjes gehaald a 40cent per stuk.
Gelijk een leer reinigingsset meegenomen.

Let erop dat het minimaal 7 borgringetjes per kant zijn.

Vervolgens heb ik bij de Hema zelfklevend vilt gekocht wat ook gebruikt wordt voor onder je stoelpoot. Dit zijn matjes zoals hieronder getoond.

Deze heb ik er op de manier zoals op de foto afgebeeld ingeplakt.

Na het terugplaatsen van de deurpanelen geen enkele resonantie meer van de deurpanelen nu heb ik de borgringen ook extra stevig teruggedrukt. Voor het vastdrukken heb ik trouwens een dop uit mijn dopppenset gebruikt hiermee kan je perfect rondom kracht zetten op de borgring.

Nu komt het volgende ik hoor nog steeds resonantie wat eigenlijk nu wel bij de hoedenplank vandaan moet komen gok ik. Iemand hier ideeen die hier al eens wat aan gedaan of geconstateerd heeft?

Ik ga vandaag zelf nog even testen maar wat goede tips kan ik altijd meenemen. Ik zal nog wel een geluidsfragment ook posten van hoe het nu is later vandaag.
mirage
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.05.2014 - 17:32  ·  #25
Weet iemand welke condensatoren ik voor de tweeters moet solderen om deze te upgrade naar premium?
Ik heb nu voorin al tweeters en ik wil deze bij binnenkomst front speakers ook graag meteen mee upgraden.
En nogmaals er is in principe maar 1 set tweeters voor voorin toch? het verschil met premium is alleen de condensator?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.05.2014 - 19:32  ·  #26
Kun je hier iets mee ?

mirage
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.05.2014 - 23:14  ·  #27
Quote door Bigdog

Kun je hier iets mee ?

Daar kan ik zeker wat mee,

deze nu besteld Condensator 3.3uf 100v

Het plaatje lijk alleen totaal niet overeen te komen dus laat je daardoor niet misleiden :)

Trouwens nog wat rammeltjes gevonden. De grills van de tweeters resoneren nu mee :S. En in de hoedenplank verdenk ik de gordelspanners welke resoneren. Ik heb dit nog niet definitief kunnen testen.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 06.05.2014 - 00:49  ·  #28
Quote door Bigdog

Kun je hier iets mee ?

en.... hoe upgraden we daarmee te tweeters ? =)

Baksteen snapt niet zoveel van elektraknutsels, maar... leert voor dit goede doel graag bij O-)
mirage
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.05.2014 - 09:07  ·  #29
Quote door Baksteen

en.... hoe upgraden we daarmee te tweeters ? =)

Baksteen snapt niet zoveel van elektraknutsels, maar... leert voor dit goede doel graag bij O-)

Zeker vragen stellen dan inderdaad :) ik probeer juist alles zo duidelijk mogelijk vastgelegd te krijgen wat ik doe, dit ook omdat ik niet alle antwoorden uit dit forum wist te plukken.

Deze condensator soldeer je op de plek van de huidige condensator. Deze zit vlak naast de tweeter in de houder vastgedrukt. Kwestie van kijken hoe de oude vastzit, los solderen en nieuwe vast solderen.

Zodra je namelijk je Premium set plaatst heb je er een middentoner bij welke in de base en high performance ontbreekt. Deze middentoner neemt dus een deel van het werk over welke nu toebedeeld is aan de tweeter (die hier eigenlijk niet geschikt voor is). Deze andere condensator zorgt er dus voor dat de tweeter minder laag meespeelt en al zijn energie in het echte hoge tonen deel kan stoppen.

Zodra ik deze vervang zal ik wel wat foto's posten, maar dit zal mogelijk pas volgende week kunnen zijn. Mijn front speaker adres reageert al enige tijd niet meer terug :(

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
mirage
Forumlid.
Subject:

Hidden menu HU603/803 EQ instellingen

· 
Posted: 06.05.2014 - 16:11  ·  #30
Mensen die de premium set hebben, Zouden jullie je EQ settings die ingesteld zijn in de HU603/803 willen posten? Als je niks aangepast hebt wil ik ze ook graag weten. Ik gok toch dat hier ook verschil zit tussen base, high performance en premium. Ik neem dan ook even aan dat de tussenkomst van een versterker deze instellingen niet overruled.

Via dit forum post kan je daarin komen.

Zorgen dat de radio uitstaat.

4) Hidden equalizer
- source ingedrukt houden, kort vol.knop indrukken, na 5 sec source loslaten

Press [SOURCE] to select a function
ƒ Turn [SOURCE] to adjust value

Pas wel op dat je niet perongeluk iets aanpast.

dit topic wel gevonden maar ook hier geen instellingen gepost :), Ik zal in ieder geval mijn instellingen posten nadat ik deze gefinetuned heb. Maar ben eigenlijk benieuwd naar hoe andere mensen hem afgesteld hebben om straks te kunnen vergelijken.

Selected quotes for multi-quoting:   0