Quote door Bigdog
Quote door mirage
Quote door Bigdog
Ik heb ze eruit gehaald en vilt aan de achterkant gemaakt.
Onder de veertjes heb ik rubberen ringen geplaatst.
Werkt perfect.
Hoe haal jij die "zelfborgende" ringen aan de achterkant van de inlays netjes los? ik heb hier altijd al gevechten mee gehad. Ook geen idee hoe deze ringen echt heten.
Ik gebruik hiervoor een klein puntbektangetje en plastic gereedschap.
Met het plasticgereedschap zet ik lichte ruk op de lijst en met het tangetje (bel past in de uitsparingen) maak ik de veertjes los.
Gisteren een lekker dagje met de deurinleg gespendeerd. Ook gelijk voor de achterkant gloed nieuwe deurpanelen opgehaald, er had een kind achterin gezeten van de vorige eigenaar welke nogal butsen en gescheurde plekken in het leer en eromheen had veroorzaakt.
De deurinleg loshalen heb ik met een platte schroevendraaier en een kniptang gedaan na wat experimenteren.
Met de platte schroevendraaier de borgringen wat omhoog verbuigen. Kniptang erop tussen de uitstulpingen in en kracht zetten (dus waar het minste metaal zit). Vervolgens met punt tang waar het doorgeknipt is de ring wegbuigen en los was hij.
Bij de Volvo dealer heb ik wel eerst 32 nieuwe borg ringetjes gehaald a 40cent per stuk.
Gelijk een leer reinigingsset meegenomen.
Let erop dat het minimaal 7 borgringetjes per kant zijn.
Vervolgens heb ik bij de Hema zelfklevend vilt gekocht wat ook gebruikt wordt voor onder je stoelpoot. Dit zijn matjes zoals hieronder getoond.
Deze heb ik er op de manier zoals op de foto afgebeeld ingeplakt.
Na het terugplaatsen van de deurpanelen geen enkele resonantie meer van de deurpanelen nu heb ik de borgringen ook extra stevig teruggedrukt. Voor het vastdrukken heb ik trouwens een dop uit mijn dopppenset gebruikt hiermee kan je perfect rondom kracht zetten op de borgring.
Nu komt het volgende ik hoor nog steeds resonantie wat eigenlijk nu wel bij de hoedenplank vandaan moet komen gok ik. Iemand hier ideeen die hier al eens wat aan gedaan of geconstateerd heeft?
Ik ga vandaag zelf nog even testen maar wat goede tips kan ik altijd meenemen. Ik zal nog wel een geluidsfragment ook posten van hoe het nu is later vandaag.