Originele audio (upgraden)

djgodlike
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 44
Subject:

Re: Originele audio (upgraden)

· 
Posted: 15.05.2014 - 19:47  ·  #46
Mooi dat je het geregeld hebt bij Rima! Flink verschil he, Premium vs Base Performance :)

Je hebt daar echt een setje super tweeters, zijn zeldzaam denk ik.. Ze zullen lekker "rustig" klinken. Moet zeggen, ben ook blij met de normale/originele "Dynaudio" gele tweeters en de rest. Het klinkt echt wel redelijk HIFI voor een auto. Mis nog wel de center voor wat opvulling van het mid en hoog in het midden van het dashboard.. Deze anti RTI center komt er zeer snel in :)

Veel plezier met je nieuwe set!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 25.03.2016 - 18:01  ·  #47
Stel je hebt geen HU803 radio, maar een radio zonder dolby, heeft het dan zin om een center-speaker te monteren?
Ben er vandaag namelijk mee bezig geweest (wat een klere klus om dat rooster eraf te halen zeg >_< ).
Had al een snoertje gehaald, maar zo te zien ondersteund mn pionier enkel din radio geen dolby.
Er kwam wel geluid uit toen ik m op een speakeruitgang testen. Dus ik zou hem ook hierop kunnen aansluiten, geen dolby maar wel een extra speaker voor mn neus.
Was wel van plan om in de toekomst een dubbel din te kopen met dolby, maar zo te lezen heb je dan nog steeds een externe versterker nodig voor de center-speaker, als ik het goed heb begrepen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.03.2016 - 20:10  ·  #48
Met een dubbeldin van b.v. Pioneer heb je een aparte centeruitgang, dus geen aparte versterker nodig.
Schaf je een HU 803 aan, dan zit de benodigde versterker al in de headunit.
De extra versterker (onder de bijrijders stoel) is voor de resterende speakers bedoeld.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2016 - 22:10  ·  #49
Maandag de Pioneer binnen gekregen: Pioneer FH-X720BT .
Wat ik me afvroeg, als je de centerspeaker kabel aansluit op de originele groene connector (heb hier een handleiding van gevonden), zou de speaker dan werken op deze dubbeldin pioneer (met de iso verloopsteller ertussen)?
Zie daar eigenlijk dezelfde 8 draadjes uitkomen voor de voor- en achterspeakers, net als bij mn oude radio.

Een aparte center uitgang zie ik niet. Wel 2 uitgangen voor mini-jacks, maar dat moet het volgens mij niet zijn. Die zitten er namelijk ook op bij mn enkeldin pioneer en daarmee krijg ik de center speaker niet aan de praat.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.04.2016 - 18:18  ·  #50
Lijkt alsof je een uitdaging hebt, want zonder centeruitgang gaat het niet lukken.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.04.2016 - 11:38  ·  #51
Volgens mij is de enige mogelijkheid om de center aan te sturen het plaatsen van een losse versterker. Alle radio's die ik tot nu toe gezien heb, hebben maar 4 uitgangen. Wordt mij te ingewikkeld. Denk dat ik de center speaker maar vergeet.

## iemand trouwens nog een goede tip om het center rooster weg te halen? Heb deze met een grote platte schroevendraaier zo voorzichtig mogelijk verwijderd, maar dit heeft toch wat afdrukken in het dash achtergelaten. Om de speaker er nu weer uit te halen wil ik erger natuurlijk voorkomen..

### na enig zoekwerk hierover iets gevonden. Maar is op zoek naar iets dergelijks

topic.php?p=187550&highlight=s…real187550

Selected quotes for multi-quoting:   0