originele dakkoffer!

VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: originele dakkoffer!

· 
Posted: 19.07.2018 - 16:00  ·  #16
Heb dus dat Volvo Carline exemplaar van marktplaats gekocht en net opgehaald. Met wat krassen her en der, maar daar was de uiteindelijke prijs van €250 dan ook naar. Nu even schoonmaken en met lakstift de meest ernstige krassen wegwerken.

Foto hoe die op de auto ligt (zit bij het ophalen nog karton tussen auto en dakkoffer om evenuele beschadigingen te voorkomen, ga dat nog anders oplossen ;) )

En inderdaad...ding is in je eentje echt niet op de auto te leggen, maar vorige eigenaar heeft me daar uitstekend mee geholpen. Thuis heb ik een aantal vrouwenhanden die mij kunnen assisteren ;)
Opslag heb ik echter gewoon, dus geen probleem om hem te stallen. Gaat me niet in de weg liggen.

Wat een ruimte zeg! En op de snelweg al even 160 aangetikt om windgeruis te vergelijken met onze vorige dakkoffers. Uitstekend! Gewoon nauwelijks meer windgeruis, je kunt gewoon normaal met elkaar converseren zonder je stem te moeten verheffen.
Ben er erg content mee.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 19.07.2018 - 16:27  ·  #17
Mooi ding hoor! Ik heb geen dakrails (meer), maar 't is wel een hele mooie oplossing als je zelfs met een V70 ruimte tekort komt ;)
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2018 - 16:29  ·  #18
Tja....met 4 vrouwen (vrouw, 15 jarige, 14 jarige en 8 jarige) 4 weken op vakantie in Denemarken...dan weet je het wel....heb je nooit genoeg ruimte...ook niet in een V70 ;)
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2018 - 17:50  ·  #19
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 19.07.2018 - 21:06  ·  #20
Raakt de koffer je dak? Dat is niet de bedoeling. De dakrails van een V70 en XC70 verschillen in hoogte. Om dat verschil op te heffen horen er rubber blokjes bij. Ik weet niet meer precies welke nou hoog of laag was. Maar die rubber blokjes zijn essentieel. Check dat even goed.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 19.07.2018 - 21:37  ·  #21
Hele goeie prijs hoor.
Meende dat de Carline nieuw iets van €1500,- gekost heeft? :-/
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2018 - 22:38  ·  #22
Quote door Lexus76

Raakt de koffer je dak? Dat is niet de bedoeling. De dakrails van een V70 en XC70 verschillen in hoogte. Om dat verschil op te heffen horen er rubber blokjes bij. Ik weet niet meer precies welke nou hoog of laag was. Maar die rubber blokjes zijn essentieel. Check dat even goed.

Rubber blokjes zaten er wel bij, maar eentje zat los. Om zeker te zijn dat de auto niet de lak van het dak raakt heb ik er voor de "thuisreis" even karton tussen gedaan. Kan ik in alle rust even de juiste "afstandhouders" gaan bedenken.
vdvorstenbosch
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 05.01.2019 - 13:49  ·  #23
Even een oud topic nieuw leven in blazen, sinds vandaag hebben wij ook een mooie grijze Carline koffer! Hij moet op de xc70 en ik heb de rubbers er nu aan 1 kant af gehaald. Dat past, maar dat rubber lijkt me voor de demping en het klemmen wel nodig. Heeft iemand toevallig al een goede oplossing voor de vervanging van de te dikke rubbers? Scheelt mij een hoop uitzoekwerk ;)

Selected quotes for multi-quoting:   0