Originele iPod aansluiting V70

LosVolvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Originele iPod aansluiting V70

· 
Posted: 31.01.2015 - 00:46  ·  #1
Beste Leden,

Hoewel ik al enig tijd lid ben van dit forum is dit mijn eerste post :) Ik ben een trotse en tevreden eigenaar van een Volvo v70 2.4 D5 Edition II uit 2006 met aardig wat opties waaronder een handige 30 pins iPod aansluiting in de midden armsteun.

Nu is mijn vraag vanaf welke generatie iPods / iPhone's compatibiliteit bied met mijn radio (standaard radio zonder nav.)

Ik heb speciaal een iPhone 4 aangeschaft (heb zelf een 5) om ook in de auto gebruik te kunnen maken van mijn Spotify account maar helaas is dit niet mogelijk, de telefoon laad overigens ook niet op en krijg ik een melding op m'n iPhone dat de accessoires niet word ondersteund.

Nu voordat ik weer een iPhone of iPod ga aanschaffen zou ik graag willen weten welke wel compatibiliteit bied. Er zal vast wel iemand zijn die hetzelfde euvel heeft gehad :) Kon overigens met de zoekfunctie niet echt vinden waarna ik opzoek ben.

Gentlemen, start your posts :)
LosVolvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Originele iPod aansluiting V70

· 
Posted: 17.10.2015 - 22:32  ·  #2
Bump
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 17.10.2015 - 22:54  ·  #3
Bij mij werkt deze perfect, zowel op mijn vorige iphone4 als op de iPad en iPod , met 30 pins aansluiting
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 18.10.2015 - 09:20  ·  #4
Wij hebben dezelfde aansluiting in de middenconsole. Heb zelf wel is geprobeerd met een iPhone 4s en kreeg ook de melding dat hij niet wordt ondersteund.
zeg maar Jan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 18.10.2015 - 11:06  ·  #5
Zelf speciaal een ipod touch 3 voor aangeschaft. Met je telefoon als hotspot kan je ook Spotify luisteren. Werkt ok maar Ipod laadt niet op. Gevolg is dat je een paar keer vergeet je Ipod op te laden met als gevolg geen muziek naar keuze in je auto.

Alles bij elkaar vond ik het geen lekkere oplossing. Nu een Grom Audio bluetooth kastje geïnstalleerd icm een Brodit houder. Mi veel betere oplossing dan klooien met een ipod. Ipod ligt nu dus thuis ergens in een la... Bijkomend voordeel van de Brodit houder dat je altijd Flitsmeister, Here Navigatie, TomTom, Spotify, MP3 etc bij de hand hebt. En een volle accu ;)!

Zou dus even kijken op:
www.Motrade.nl
www.volvotech.eu
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.10.2015 - 19:14  ·  #6
Quote door zeg maar Jan

Alles bij elkaar vond ik het geen lekkere oplossing. Nu een Grom Audio bluetooth kastje geïnstalleerd icm een Brodit houder. Mi veel betere oplossing dan klooien met een ipod. Ipod ligt nu dus thuis ergens in een la... Bijkomend voordeel van de Brodit houder dat je altijd Flitsmeister, Here Navigatie, TomTom, Spotify, MP3 etc bij de hand hebt. En een volle accu ;)!

Die combinatie heb ik ook voor een iPhone 6. Werkt uitstekend :happy:

Bij de GROM heb ik een usb aansluit kabel gekocht die voor de voeding vd Brodit cradle zorgt.
rnieuwenhuijzen
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.10.2015 - 21:24  ·  #7
Ik had ook de originele iPod aansluiting. Deze werkte wel goed met een iPod Classic van 80 gb die ik heb aangeschaft. Omdat ik een Imiv heb ingebouwd heb ik de set (iPod aansluiting met kabels en een iPod Classic) over. Als er interesse is, stuur dan even een berichtje.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 18.10.2015 - 22:46  ·  #8
als je de 30 pins aansluiting voor je ipod hebt, kun je die ook gebruiken voor de iPhone 5 en hoger modellen. Gewoon een adapter tussen koppelen van 30pins naar lightning aansluiting.
Ik heb een iMiv en het werkt uitstekend met de iPhone en iPod classic 160Gb.

Ik kan zelfs (stilstaand) met de iPod films afspelen op het RTI scherm via de iMiv en dat dan met een HU850 surround sound... <_<

Leuk als het vrouwtje effe boodschappen doet...dan kan ik film kijken en bij koude de standkachel aan... :love:
berttimmers
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.10.2015 - 22:17  ·  #9
Je kan ook een orgineel Apple verloopkabeltje kopen voor iPhone met lightning aansluiting en dan een goedkope houder gebruiken. werkt bij mij perfect.

Selected quotes for multi-quoting:   0