Quote door Bert69
Ik zat nog even na te denken maar ik heb mijn Amalthea velgen in 2012 (als winterband velg) ook daar laten coaten. Was niet duur maar ik was niet zo tevreden.
Elke velg had 2 tot 3 metaalspikkels (denk ik) onder de blanke laklaag zitten, van afstand zie je het niet maar toch. De flens was volledig mee gecoat en niet afgedekt tijdens het coaten of terug geschuurd nadien. Ik ben zelf diverse uren met de dremel bezig geweest om dit weer vlak te krijgen. Ook 1 velg had een lichte beschadiging over de zijde lopen en een klein dutsje in de rand, niets aan gedaan gewoon over heen gecoat.
Ik had geen zin om hier een drama van te maken (zeker gezien het winter velgen zijn) maar als er een volgende keer komt dan ergens anders. Sowieso kies ik niet meer voor coaten.
Eenmaal gecoat is het bijna niet meer mogelijk om je velgen nog eens op te laten knappen.
hey, goed dat je je mening deelt. Wellicht heeft hij in die tijd weer geleerd. Mij werd netjes gevraagd in hoeverre de "schade" aan de velg hersteld moest worden. Omdat ik het zelf een te verwaarlozen schade vond heb ik gekozen om er gewoon overheen te coaten.
Flens zag er verder goed (en kaal) uit. maar heb de velgen er nog niet onder gehad...
En ja, coating is waarschijnlijk moeilijk bij te werken (heb het nog nooit geprobeerd). Maar heb je al schade dan? Ik heb mijn zomerwielen er nu twee jaar opliggen. En de enige schade die ik er aan had is gekomen door een gasexplosie hier in de flat. (kon toen ook gelijk de halve auto overlaten spuiten, maar dat terzijde.) Door het rond schietende glas werd de auto en dus ook de velg "gezandstraald". Neem aan dat de velgen fabriek af gelakt zijn want ze hebben er een nieuwe lak laag opgespoten. Je ziet er niets meer van.
Maar ik dwaal af, Ik ben wel benieuwd naar de staat van je velgen na 3 jaar. Zit de coating er nog mooi op? Los van eventuele stoeprandjes..