Osram Night Breaker D1S Xenon

Tegenvaller

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Osram Night Breaker D1S Xenon

· 
Posted: 19.12.2017 - 08:07  ·  #1
Twee weken geleden deze lampen besteld bij lichtex.de
Mijn Philips lampen waren op, gaven te weinig licht.
Beetje ingelezen, wat testen gelezen en iedere keer kwamen deze Nightbreakers als beste uit de bus.

Nou, het valt mij enorm tegen. Ik had een enorme bak licht verwacht voor dit geld.
Ik heb zelfs de koplampen er nog uitgehaald en de lenzen aan de voor en achterkant schoon gemaakt.

Het licht is ook een beetje geel van kleur. Hoe langer ik er mee rond rijd hoe meer ik mij er aan irriteer.

Oh ja, het zijn wel originele. Geen namaak! Codes heb ik kunnen verifiëren op de Osram website.

Ik schrijf dit op om eventuele kopers er voor te waarschuwen.
kan natuurlijk ook zijn dat je er wel tevreden mee bent, het is en blijft persoonlijk.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Osram Night Breaker D1S Xenon

· 
Posted: 19.12.2017 - 09:14  ·  #2
Ondanks dat ik ontzettend veel waarde hecht aan de meningen op dit forum is het wellicht iets om er een paar foto's bij te zetten ter verduidelijking.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.12.2017 - 09:43  ·  #3
Ik zie op Lichtex dat die nightbreakers maar 3600K of 3800K qua lichtopbrengst zijn, dat is inderdaad een beetje gelig. Zelf stond ik ook voor deze keus en heb daarom gekozen voor Osram Cool Blue Intense. Ondanks de foute naam is het licht niet blauw maar gewoon wit (4200K). 3800K vind ik ook te gelig. Ik ben er erg tevreden over, Osram lampen vind ik sowieso beter dan van Philips. Ze geven beter licht, zijn stukken goedkoper (derde van de prijs) en gaan langer mee.

/Ik zie net dat je Xenon hebt, ik had de H7's met elkaar vergeleken.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.12.2017 - 10:25  ·  #4
Volgens opgaaf is het 4300K. Zou dus echt wit moeten zijn.

Heb net ook een mail gestuurd naar Osram met mijn bevindingen. Even afwachten wat ik voor antwoord krijg.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2017 - 20:42  ·  #5
Vandaag onderstaande reactie terug gekregen van Osram.
Ik vind het nogal wat, 100 uur inbrandtijd?

Het spijt ons om te horen dat u niet tevreden ben over ons product en zeker in het geval van Night Breaker Unlimited waar wij regelmatig zeer goede recensies over krijgen.
Xenonlampen hebben een tijdje nodig om te stabiliseren. (inbrandtijd)
Na ongeveer 100 branduren zal de kleurindruk zijn zoals die bedoeld is.
Bij nieuwe lampen moet de "lichtaanloop" net als continue bedrijf zonder problemen, bijv zonder knipperen, functioneren.
Nieuwe en oude lampen hebben ongeveer 20 seconden nodig om stabiel te branden. Gedurende deze tijd verdampen het kwik en de metaalhalogeniden.
Alle Xenonlampen, merkonafhankelijk, hebben een kleurindrukverschuiving in de loop van de lamplevensduur.
Gedurende de levensduur van de lamp vinden er veranderingen plaats in de chemische samenstelling van de lampinhoud stoffen.
Aan het einde van hun levensduur zijn de vulmetalen (metaalhalogeniden) voor de o.a. kleur van de lamp opgebruikt, waardoor de lampen minder licht gaan geven maar daarbij wel “blauwiger” worden
De kleur van Xenonlicht zélf ligt tussen de grens van daglicht (wit licht) en geelachtig halogeenlicht.

Mocht u nog steeds niet tevreden zijn na deze periode laat het ons dan even weten
We vertrouwen u zo naar genoegen te hebben geïnformeerd.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 20.12.2017 - 20:50  ·  #6
Mmmm, weet niet zo goed wat ik van dit verhaal moet denken... Ik heb al vele jaren in al mijn auto's xenon gebouwd maar heb nog nooit mee gemaakt dat ik teleurgesteld was in de kleur van het licht meteen bij aanschaf. Lampen hadden altijd keurig de kleur die ze moesten hebben (ik heb altijd 4300K of 5000K gehad) en kan ook niet zeggen dat de kleur heel erg veranderd gedurende de levensduur. Alleen pas aan het einde van de levensduur wordt de kleur anders.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2017 - 20:57  ·  #7
Ik heb in de beginjaren van Xenon (1997-2006) honderden xenonbranders verkocht.
Het is waar wat ze zeggen, de kleur wordt iets witter na verloop van tijd. Maar geel zal nooit wit worden! Het beste zicht geeft een brander tussen de 4300-6000k. 4300K is daglicht, 6000k is wit tegen het blauwe aan. Alles daarboven neigt naar blauw en dan violet.
Als de branders op zijn, gaan ze steeds rozer worden. En wordt het zicht navenant slechter.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2017 - 08:54  ·  #8
Ik heb een mail terug gestuurd. Mijn klacht is namelijk dat de lichtopbrengst sterk te wensen over laat.
Vanmorgen een foto gemaakt. Dit komt aardig over met de praktijk.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 21.12.2017 - 08:57  ·  #9
Als je het mij vraagt is het toch een behoorlijke lichtopbrengst, maar ik rijd dan ook nog met halogeen lampen.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2017 - 11:14  ·  #10
Ik was de Philips lampen gewend en dan vind ik echt dat deze dure Osram lampen niet beloven wat ze zeggen (+170%) meer lichtopbrengst.
Dan had ik net zo goed de helft van het geld in mijn zak kunnen houden.

Probleem is ook dat de weg en de strepen op de weg niet goed oplichten. Normaliter steekt het goed af, nu niet.

Ik heb de beste man een mail terug gestuurd dat hij voorbij gaat aan mijn echte klacht, namelijk de lichtopbrengst.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.12.2017 - 21:15  ·  #11
Mijn vrouw heeft vandaag naast mij een foto gemaakt. Hier is duidelijk op te zien hoe geel het licht is van mij in vergelijk met mijn voorganger die echt wit licht voerde.
Turbodesk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2018 - 17:18  ·  #12
Ik heb de Night Breaker er uit gehaald en vervangen door lampen van cnsunnylight.
Veel meer licht en ook een betere kleur. Nu worden de witte vlakke tenminste opgelicht.
dukcer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 06.01.2018 - 14:38  ·  #13
Bevallen deze lampen nu je ze een paar dagen in gebruik hebt? Ik ken het merk niet vandaar.

Selected quotes for multi-quoting:   0