Huidige Volvo XC90 leeft voort in China
[i]14 Maart 2014[/i]
Over een paar maanden gaat het doek van de nieuwe Volvo XC90. Hoewel het huidige model al vele jaren onder ons is, betekent de onthulling van de opvolger naar verluidt nog niet z’n ondergang.
In plaats van de bestaande XC90 naar het museum te verwijzen, wordt de productielijn overgeheveld naar China, zo meldt CarNewsChina. Onder het beheer van Geely, waar Volvo onderdeel van uitmaakt, zou de SUV daar in een nieuwe fabriek in Daging van de band lopen.
Vanaf de introductie van het nieuwe model zal de huidige XC90 worden aangeprezen als goedkoper alternatief. Dit beleid hebben we met name in het B-segment wel vaker gezien, maar in de hogere klasse waarin de XC90 opereert is het een bijzondere gang van zaken. De in China gebouwde XC90 zal alleen leverbaar zijn met de 2,5-liter benzinemotor.
Ook Geely zelf wil met een SUV in dit segment komen, en zal die auto waarschijnlijk baseren op het onderstel van de huidige XC90. De vele overeenkomsten maken het gemakkelijk en goedkoop om beide auto’s naast elkaar te produceren. De huidige Volvo XC90 werd in 2002 geïntroduceerd en is daarmee ook nu al de nestor in het Volvo-gamma. Het ziet er dus naar uit dat-ie die positie voorlopig nog wel even zal vasthouden.
De introductie van de nieuwe XC90 verwachten we later dit jaar.
Bron : Autoweek
[i]14 Maart 2014[/i]
Over een paar maanden gaat het doek van de nieuwe Volvo XC90. Hoewel het huidige model al vele jaren onder ons is, betekent de onthulling van de opvolger naar verluidt nog niet z’n ondergang.
In plaats van de bestaande XC90 naar het museum te verwijzen, wordt de productielijn overgeheveld naar China, zo meldt CarNewsChina. Onder het beheer van Geely, waar Volvo onderdeel van uitmaakt, zou de SUV daar in een nieuwe fabriek in Daging van de band lopen.
Vanaf de introductie van het nieuwe model zal de huidige XC90 worden aangeprezen als goedkoper alternatief. Dit beleid hebben we met name in het B-segment wel vaker gezien, maar in de hogere klasse waarin de XC90 opereert is het een bijzondere gang van zaken. De in China gebouwde XC90 zal alleen leverbaar zijn met de 2,5-liter benzinemotor.
Ook Geely zelf wil met een SUV in dit segment komen, en zal die auto waarschijnlijk baseren op het onderstel van de huidige XC90. De vele overeenkomsten maken het gemakkelijk en goedkoop om beide auto’s naast elkaar te produceren. De huidige Volvo XC90 werd in 2002 geïntroduceerd en is daarmee ook nu al de nestor in het Volvo-gamma. Het ziet er dus naar uit dat-ie die positie voorlopig nog wel even zal vasthouden.
De introductie van de nieuwe XC90 verwachten we later dit jaar.
Bron : Autoweek