Zoals de topic al aangeeft ben over gestapt op GTL sinds gisteren .
Heb een tank thuis en die zit nu dus vol met de GTL
De Volvo zijn tank zit nu nog vol met gewone diesel , dus eerst nog een 1000km rijden en dan komt de eerste tank met GTL erin .
Het spreekt me wel aan dat het minder uitstoot heeft en veel schoner zou moeten zijn dan de reguliere diesel .
Ben benieuwd wat er merkbaar gaat zijn , vervuiling inlaat motor(EGR) , minder vaak regeneratie , verbruik ? , blijft de olie schoner .
En het stinkt niet , heb al even wat op een losse baksteen geknoeid en daar is na een dag niets meer van te zien , dat is ook niet verkeerd .
Dat zouden de voordelen moeten zijn .
Nadeel is de prijs die is hoger en eventuele lekkage bij rubber afdichtingen , vooral bij ouder auto's heb ik begrepen .
Aangezien ik het thuis kan gaan tanken kan ik dus 100% over en zal hier mijn bevindingen posten .
Nu was de voorraad tank niet helemaal leeg , zal een 20% gewone diesel ongeveer nog ingezeten hebben , dus pas bij de volgende vulling van de voorraad tank is het 100% gtl en niet meer gemengd .
Volgens de leverancier was dat ook beter om met een 20 to 30% mix te beginnen , en voorkwam dat problemen .
Zie op de site nog al eens de centen per km voorbij komen , dan kun je dit beter over slaan , tenzij je het in bulk koopt en een eigen tank hebt , dan is het wat voordeliger in de aanschaf en ik denk zelf nog steeds iets goedkoper dan normale diesel bij het tankstation maar uiteindelijk betaal ik nu meer dan met de normale diesel , dat is voor de meeste natuurlijk niet interessant .
Heb een tank thuis en die zit nu dus vol met de GTL
De Volvo zijn tank zit nu nog vol met gewone diesel , dus eerst nog een 1000km rijden en dan komt de eerste tank met GTL erin .
Het spreekt me wel aan dat het minder uitstoot heeft en veel schoner zou moeten zijn dan de reguliere diesel .
Ben benieuwd wat er merkbaar gaat zijn , vervuiling inlaat motor(EGR) , minder vaak regeneratie , verbruik ? , blijft de olie schoner .
En het stinkt niet , heb al even wat op een losse baksteen geknoeid en daar is na een dag niets meer van te zien , dat is ook niet verkeerd .
Dat zouden de voordelen moeten zijn .
Nadeel is de prijs die is hoger en eventuele lekkage bij rubber afdichtingen , vooral bij ouder auto's heb ik begrepen .
Aangezien ik het thuis kan gaan tanken kan ik dus 100% over en zal hier mijn bevindingen posten .
Nu was de voorraad tank niet helemaal leeg , zal een 20% gewone diesel ongeveer nog ingezeten hebben , dus pas bij de volgende vulling van de voorraad tank is het 100% gtl en niet meer gemengd .
Volgens de leverancier was dat ook beter om met een 20 to 30% mix te beginnen , en voorkwam dat problemen .
Zie op de site nog al eens de centen per km voorbij komen , dan kun je dit beter over slaan , tenzij je het in bulk koopt en een eigen tank hebt , dan is het wat voordeliger in de aanschaf en ik denk zelf nog steeds iets goedkoper dan normale diesel bij het tankstation maar uiteindelijk betaal ik nu meer dan met de normale diesel , dat is voor de meeste natuurlijk niet interessant .