OK, verlies maar genomen. De XC90 is inmiddels weg. Die is naar een baasje die een koprevisie gaat uitvoerem
UIteindelijk van de week een 2.0T 5 cyl gekocht met 236dkm Net ingereden dus. Met de iets zuinigere maar robuuste volvo motor hoop ik de kosten de komende periode een beetje in toom te kunnen houden, Auto aangeschaft bij een handelaar de vertelde dat het brein onlangs vernieuwd was, Zwitserse import dus verder niet heel veel historie. Proefrit gemaakt, auto schakelde goed, klonk goed, zag er goed uit en reageerde goed op pedaal. Dus knoop doorgehakt en s ochtend de auto opgehaald...
Wat rubbers en het onderstel geven we op de klusdagen wel aandacht.
Na een paar dagen rijden ben ik toch wat minder zeker van de aankoop. De auto schakelt goed als je flink optrekt en ook bij weinig toeren als ie koud is, maar rijd je gewoon met een warme motor dan zit er toch echt een harde schok tussen de 2 en de 3. Bij andere overgangen merk ik niets. Toeren pieken niet tijdens die overgang (geen slippen dus), maar de 3 komt er echt lomp in. Wel gek dat ik dat bij die kort proefrit niet gemerkt heb, maar dat was ook maar 1 km of zo
Inmiddels wat gelezen hier en ik ga ervan uit dat jullie adviezen zullen zijn
- powerflush
- inleren/adaptiemodus (ander brein)
- b4 servo cover (omdat het specifiek de overgang van 2-3 betreft)
en terug naar de verkoper
En nu de vragen:
- met vida lukte het me niet om in adaptatiemodus te komen. Het restten leek wel te lukken maar had geen effect. Is dat nog afhankelijk van de tcm software? De versie die ik heb stond niet in het lijstje. Hoe kom ik aan nieuwe software voor de bak?
- die servo cover. Ik lees dat dat een issue is bij iets oudere bakken. Die van mij is gebouwd in week 16 van 2003. Kan dat dan niet aan de hand zijn? Stel er is een oud/gereviseerd brein ingegaan ? Kan dat dan ook met de servo cover te maken hebben of zit dat op een hele andere plek?
- in hoeverre kan ik doorrijden met de auto de komende tijd?
UIteindelijk van de week een 2.0T 5 cyl gekocht met 236dkm Net ingereden dus. Met de iets zuinigere maar robuuste volvo motor hoop ik de kosten de komende periode een beetje in toom te kunnen houden, Auto aangeschaft bij een handelaar de vertelde dat het brein onlangs vernieuwd was, Zwitserse import dus verder niet heel veel historie. Proefrit gemaakt, auto schakelde goed, klonk goed, zag er goed uit en reageerde goed op pedaal. Dus knoop doorgehakt en s ochtend de auto opgehaald...
Wat rubbers en het onderstel geven we op de klusdagen wel aandacht.
Na een paar dagen rijden ben ik toch wat minder zeker van de aankoop. De auto schakelt goed als je flink optrekt en ook bij weinig toeren als ie koud is, maar rijd je gewoon met een warme motor dan zit er toch echt een harde schok tussen de 2 en de 3. Bij andere overgangen merk ik niets. Toeren pieken niet tijdens die overgang (geen slippen dus), maar de 3 komt er echt lomp in. Wel gek dat ik dat bij die kort proefrit niet gemerkt heb, maar dat was ook maar 1 km of zo
Inmiddels wat gelezen hier en ik ga ervan uit dat jullie adviezen zullen zijn
- powerflush
- inleren/adaptiemodus (ander brein)
- b4 servo cover (omdat het specifiek de overgang van 2-3 betreft)
en terug naar de verkoper
En nu de vragen:
- met vida lukte het me niet om in adaptatiemodus te komen. Het restten leek wel te lukken maar had geen effect. Is dat nog afhankelijk van de tcm software? De versie die ik heb stond niet in het lijstje. Hoe kom ik aan nieuwe software voor de bak?
- die servo cover. Ik lees dat dat een issue is bij iets oudere bakken. Die van mij is gebouwd in week 16 van 2003. Kan dat dan niet aan de hand zijn? Stel er is een oud/gereviseerd brein ingegaan ? Kan dat dan ook met de servo cover te maken hebben of zit dat op een hele andere plek?
- in hoeverre kan ik doorrijden met de auto de komende tijd?