Quote door The Demon
Quote door Johan XC70
Stel je eens voor dat Nederland vandaag stopt met roken, wat zou dan de consequentie zijn voor de staatskas !!
Ze moeten de begroting toch rond krijgen als er teveel mensen stoppen met roken, want het staat er gewoon in, zoveel aan tabaksaccijns.
Het heeft echt niets met gezondheid te maken, geww3oon een makkelijke melkkoe!
Vertel dat laatste maar is aan mijn pa.
Die kreeg vorige week de diagnose longkanker met uitzaaiingen op de lever.
Zit nu compleet in zak en as en gaat nog een hele zware periode tegemoet.
Nu baalt hij dat hij z'n hele leven heeft gerookt.
Roken is een verslaving en de enige manier om mensen van het roken af te helpen is schijnbaar de rookwaar onbetaalbaar te maken. Want, als men het niet meer betalen kan, dan pas blijven mensen van de tabak af.
Van mijn part mogen ze een pakje tabak ipv. 24 euro 2400 euro laten kosten.
Zelfde met drank en andere verslavende middelen.
Natuurlijk, Nederland is verder wel een peperduur land. Maar landen als Noorwegen en Zweden zijn in dat opzicht nog veel erger. Daar is werkelijk waar niets meer te betalen.
Ik betaal voor mijn Volvo nu 82 euro aan MRB. Dat is bijna een verhoging van 12 euro per maand in een jaar tijd. Dus weer zomaar eventjes 120 euro per jaar die de roverheid ff van je steelt.
Ik kom vaak in Duitsland en ken er veel mensen. Als ik daar vertel dat ik per maand in NL 82 euro aan belasting moet aftikken voor mijn oude Volvo lachen ze mij uit. In Duitsland betaal je voor diezelfde auto 150 euro! Ja, op jaarbasis dan.
Verder scheelt het ongeveer 50% qua kosten van levensonderhoud in Duitsland in vergelijk met NL. Daarom haal ik al mijn boodschappen in Duitsland. Dat scheelt echt ontzettend veel. En dan vergelijk ik de prijzen in Dld met hier in Twente. In het Westen betaalt men weer het dubbele van wat wij hier in Twente betalen dus dan wordt het verschil met Dld nog veel groter.
Trouwens, Frankrijk ligt qua prijsniveau op hetzelfde als Duitsland. Ga daar maar eens kijken wat je daar voor dezelfde nieuwe auto betaalt in vergelijk met NL. Dat scheelt zomaar ff 30% met hier! Boodschappen en brandstof daar ook stukken goedkoper als hier in NL.
Ik denk er ook over om binnenkort de grens over te gaan. Daar een woning te kopen of te huren. Lekker goedkoop wonen en leven daar en de Duitsers zijn ook nog eens stukken vriendelijker dan de Nederlander.
Het is alleen maar win/win als je het goed beschouwt.