De p0068 wel, de p0171 zou er een vervolg op kunnen zijn, maar het belangrijkste is dat je het uitleest. Het kan ook zijn dat je lambda sensor afwijkende signalen geeft.
Kun je live uitlezen? Dit kan prima met Torque en een ELM327 OBD dongle.
Die P0171 heb ik vaker gehad, toen waren er vacuüm slangen verrot, die heb ik vervangen. Die zal ik eerst eens goed naar kijken of er toch niet 1 verrot is. Die P0068 nooit gezien nog, gekke is dat ik op benzine een foutmelding kreeg over de kat en ook 0171, het spul daarna gewist en op lpg verder gaan rijden (tank was bijna leeg). Na een rit van een uur kwam daarna die 068 bleef de kat melding weg
Het ontwerp van de werking van een dergelijke sensor zit tussen de 0,5 en 4,5 Volt. Alles onder de 0,5 is vaak slecht contact of defect. Daarboven is het vaak een te lage weerstand of kortsluiting. Het zou dus kunnen zijn dat die defect is. Ik zou ter controle nogmaals meten als hij op bedrijfstemperatuur is.