Hi,
Ik heb al erg lang te maken met een p0505 foutcode op de stationaire toerentalregeling (ook al 2 posts over gemaakt). Ik heb een tijd geleden 3 dingen geprobeerd die vaak veroorzakers zijn van deze code namelijk: stationaire toerental regelklep (IACV) helemaal schoongemaakt en het gasklephuis schoongemaakt + nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk en de gasklep. Ook heb ik het vacuüm verdeel boompje op het inlaatspruitstuk vervangen. Verder heb ik mijn intercooler laatst ook vervangen omdat die lek was samen met de twee intercoolerslangen die hierop aansluiten. Hiermee heb ik inmiddels alle intercooler/luchtinlaatslangen een keer vervangen + dus de intercooler. Mijn hele lucht traject is daarmee 100% luchtdicht en zou ik niet weten waar het nog aan kan liggen. Symptomen die ik nog steeds heb zijn een hoog stationair toerental bij warme motor in zijn park (+/- 1100 toeren) en als ik bij 80 km/u mijn gas los laat stuitert mijn toerental altijd 3 keer een klein beetje omhoog voordat deze naar een stationair toerental zakt. Als iemand wel eens last heeft gehad van het zelfde of weet waar het aan kan liggen hoor ik het graag.
3e keer posten over hetzelfde onderwerp is hopelijk scheepsrecht
Groet Jens
Ik heb al erg lang te maken met een p0505 foutcode op de stationaire toerentalregeling (ook al 2 posts over gemaakt). Ik heb een tijd geleden 3 dingen geprobeerd die vaak veroorzakers zijn van deze code namelijk: stationaire toerental regelklep (IACV) helemaal schoongemaakt en het gasklephuis schoongemaakt + nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk en de gasklep. Ook heb ik het vacuüm verdeel boompje op het inlaatspruitstuk vervangen. Verder heb ik mijn intercooler laatst ook vervangen omdat die lek was samen met de twee intercoolerslangen die hierop aansluiten. Hiermee heb ik inmiddels alle intercooler/luchtinlaatslangen een keer vervangen + dus de intercooler. Mijn hele lucht traject is daarmee 100% luchtdicht en zou ik niet weten waar het nog aan kan liggen. Symptomen die ik nog steeds heb zijn een hoog stationair toerental bij warme motor in zijn park (+/- 1100 toeren) en als ik bij 80 km/u mijn gas los laat stuitert mijn toerental altijd 3 keer een klein beetje omhoog voordat deze naar een stationair toerental zakt. Als iemand wel eens last heeft gehad van het zelfde of weet waar het aan kan liggen hoor ik het graag.
3e keer posten over hetzelfde onderwerp is hopelijk scheepsrecht
Groet Jens