Eindelijk dan in bezit van een mooie (nou ja, blanke lak laat los, was krasjes en putjes) V70 uit 2004. Het probleem is alleen dat ik hem dat ik hem niet van de eigenaar van 8 jaar lang heb gekocht, maar vane en ttussenpersoon. Het onderhoud is volgens deze persoon jaarlijks in de garage uitgevoerd, maar geen boekjes oid bijgehouden, en rekeningen zoeken was ook veel werk. Het betreft een v70 2.4 met 140pk uit 2004, met achteraf ingebouwde LPG installatie.
Oftewel, tijd voor onderhoud!
Eerst wil ik uiteraard de olie vervangen en het filter, maar welke olie? 0W30 lees ik veel in gebruik met gas, maar 5W30 zie ik ook voorbij komen, wat is beter?
Hij bokt een beetje in bochten (geen druk, teveel druk), dus eerst de stuurpomp ook maar even flushen, en ik lees hier op het forum over een kruiskoppeling die gesmeerd kan worden, als iemand kan uitleggen waar deze zit, zou dit handig zijn.
Als ik dan toch bezig ben, alle bougies maar meteen even wisselen. Aangezien de auto (voornamelijk) op LPG loopt, neem ik aan dat ik hier ook LPG bougies voor moet nemen, deze ondertussen al gevonden op wnparts, maar hier is verder niks vreemds aan?
Dan wil ik nog de versnellingsbak (manuele 5 bak) spoelen, gewoon voor de zekerheid (wil nog vele kilometers maken), iemand hier ervaringen mee om dit zelf op de oprit te doen? Wat ik op Youtube zag, moet het zelf te doen zijn...
Uiteraard ook het luchtfilter en interieurfilter vervangen als we toch bezig zijn. Voorlopig laat ik de dempers nog even zitten (heb het idee dat hij een beetje laag staat en "deint", maar die zijn voor later, en relatief makkelijk bereikbaar.
Verder nog tips voor de korte termijn?
Overigens, ik heb zo'n lpg knopje met daaronder een rood ledje. Dit rode ledje brandt, betekent dit een storing? Hij loopt nog prima op LPG (1 op 11 gehaald de afgelopen 400km).
Oftewel, tijd voor onderhoud!
Eerst wil ik uiteraard de olie vervangen en het filter, maar welke olie? 0W30 lees ik veel in gebruik met gas, maar 5W30 zie ik ook voorbij komen, wat is beter?
Hij bokt een beetje in bochten (geen druk, teveel druk), dus eerst de stuurpomp ook maar even flushen, en ik lees hier op het forum over een kruiskoppeling die gesmeerd kan worden, als iemand kan uitleggen waar deze zit, zou dit handig zijn.
Als ik dan toch bezig ben, alle bougies maar meteen even wisselen. Aangezien de auto (voornamelijk) op LPG loopt, neem ik aan dat ik hier ook LPG bougies voor moet nemen, deze ondertussen al gevonden op wnparts, maar hier is verder niks vreemds aan?
Dan wil ik nog de versnellingsbak (manuele 5 bak) spoelen, gewoon voor de zekerheid (wil nog vele kilometers maken), iemand hier ervaringen mee om dit zelf op de oprit te doen? Wat ik op Youtube zag, moet het zelf te doen zijn...
Uiteraard ook het luchtfilter en interieurfilter vervangen als we toch bezig zijn. Voorlopig laat ik de dempers nog even zitten (heb het idee dat hij een beetje laag staat en "deint", maar die zijn voor later, en relatief makkelijk bereikbaar.
Verder nog tips voor de korte termijn?
Overigens, ik heb zo'n lpg knopje met daaronder een rood ledje. Dit rode ledje brandt, betekent dit een storing? Hij loopt nog prima op LPG (1 op 11 gehaald de afgelopen 400km).