Parkeerhulp service vereist

sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Parkeerhulp service vereist

· 
Posted: 14.12.2015 - 18:31  ·  #1
Beste mede liefhebbers,

Een vraagje vanuit onze buren. Hun V50 (2006 2.4i) geeft 2 foutmeldingen aan:

Externe accu lage spanning. Na Googlen leert mij dit dat de afstands bediening bijna leeg is(te letterlijke vertaling vanuit engels: Remote battery low voltage)

En de melding Parkeerhulp service vereist. Hier kwam ik niet helemaal uit enig idee wat dit zou kunnen betekenen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes, Sjoerd
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

Re: Parkeerhulp service vereist

· 
Posted: 14.12.2015 - 18:35  ·  #2
Heeft de V50 parkeersensoren?
Het zou kunnen dat er eentje (of meerdere) stuk is en dat hij daarom de melding, parkeerhulp service vereist geeft.

Zie op de foto dat het motormanagement lampje ook brandt. Dat lijkt me ook niet helemaal goed.

Zou hem even (laten) uitlezen met VIDA en DICE. Lijst met VIDA & DICE bezitters per regio
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2015 - 18:45  ·  #3
De 50 heeft inderdaad parkeer sensoren. Ik ga binnen kort even kijken of er 1 kapot is. Stel dat er 1 kapot is kan ik dan gewoon de zekering er uit halen zodat hij geen storing meer geeft? of blijft hij dan een storing melden? Aangezien ze in 5 jaar nauwelijks 20.000 kilometer hebben gereden denk ik niet dat ze nog willen investeren in de parkeersensoren.

En dat motormanagement lampje brand al sinds 16 augustus. Maar hij geeft daar geen specifieke fout melding van.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 15.12.2015 - 08:42  ·  #4
Nee, als je al de zekering zou vinden, zal de boordcomputer constateren dat de aanwezige parkeermodule helemaal niet meer reageert, en dus nog harder gaan klagen.

Euvel verhelpen en/of module laten uitprogrammeren (dealerwerk).

Check engine lampje ALTIJD laten controleren. Al sinds augustus mee rijden 🇳🇴
Inderdaad even iemand in de buurt zoeken met VIDA en DiCE
sjoerdd5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2015 - 11:46  ·  #5
Ik ben even met de auto van de buren bezig geweest. Batterijtjes van de afstandsbediening vervangen even testen of ze het weer deden en nog een stukje gereden. Motormanagement lampje ging niet meer branden dus het lijkt opgelost. De garage kon al geen foutmelding vinden.

En de parkeer sensoren lijkt het soms wel te doen en vaak niet. Maar die 3.000km per jaar hebben ze er geen last van dus laten ze het lekker voor wat het is.

Bedankt voor de hulp!

Selected quotes for multi-quoting:   0