parkeersensoren achter

pakeersensoren

visje47

Subject:

parkeersensoren achter

· 
Posted: 27.09.2011 - 21:31  ·  #1
Beste volvo techneuten ik heb een probleem ik heb een volvo S60 uit 2006 met achter parkeersensoren nu heb ik sinds kort mijn radio HU-650 vervangen door een radio navigatie van Bluepower BLP-840 voor de volvo. Maar nu werkt mijn parkeer geluidssignaal niet meer heb ik wat fout gedaan of heb ik een draad niet aangesloten graag jullie hulp.

m.v.g. Fred
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: parkeersensoren achter

· 
Posted: 27.09.2011 - 21:47  ·  #2
Ik zou even bellen met Bob van Volvotech.
Zij leveren namelijk de bluepowertoestellen en kunnen je vast verder helpen.
http://www.volvotech.nl/
...

Subject:

· 
Posted: 27.09.2011 - 22:05  ·  #3
...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.09.2011 - 22:09  ·  #4

1 topic is genoeg hoor.....

Kun je deze zelf weer verwijderen dan ?
...

Subject:

· 
Posted: 27.09.2011 - 22:10  ·  #5
...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.09.2011 - 22:20  ·  #6

moet kunne, maar 5 topics is iets te veel van het goede.....

Je kijkt er in iedergeval niet overheen.
Ik denk niet dat Fred ( visje47 ) dit met opzet heeft gedaan, maar dat hij een probleempje met z`n PC heeft gehad.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 28.09.2011 - 00:17  ·  #7
Volvo levert (of leverde) meerdere soorten PDC. Een autonoom werkende, dus zonder behulp van enige andere functie van de auto en met apart speakertje, en dan zou het ook geen probleem moeten zijn. Maar ook die via het canbusnetwerk en de autoradio (ook geintegreerd in hetzelfde netwerk) functioneert. Eventueel nog aangevuld met een AEM (extra electronica module). Na montage van deze versie moet er ook software worden geladen volgens de accessoirelijst van Volvo en montagehandleiding.
Vervang je dan de originele radio door een after-market toestel (en daar valt ook de bluepower onder, ook al is hij speciaal voor de S60/v70) vervalt die werking omdat het bluepower toestel niet in het canbus netwerk wordt geintegreerd.
Het feit dat de stuurbediening wel werkt, heeft in dit geval niets met canbus integratei van het toestel te maken omdat dit bij de bluepower wordt overgenomen door een canbus interface die er bij tussen wordt gekoppeld, puur voor de stuurbediening.

Ben dus, gezien je beschrijving, bang dat je de PDC hebt die in het netwerk zit en het niet gaat werken met de bluepower.
Klein lichtpuntje is misschien wel dat je op de bluepower een achteruitrijcamera kunt aansluiten en dan heb je de PDC ook helemaal niet meer nodig :lol:
Maar zonder gekheid, snap dat dat niet je insteek is en je liever wilt dat alles gewoon werkt.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.09.2011 - 18:58  ·  #8
@visje47,
Kan het zijn dat je je Bluepower te koop aanbied op marktplaats ?

Vervang je dan de originele radio door een after-market toestel (en daar valt ook de bluepower onder, ook al is hij speciaal voor de S60/v70) vervalt die werking omdat het bluepower toestel niet in het canbus netwerk wordt geintegreerd.

Dit ben ik deels met je eens.
Als hij de laatste versie van de Blue power heeft, schijnt het juist wel te kunnen.
Getuige deze text van de leverancier;

What is new in comparision to previous versions:
- New platform, no more Windows CE based. Very fast!
- New and more "at ease" user interface, Volvo style
- Compatible with the original multimedia steering wheel buttons (no hard programming anymore!
- Compatible with original Volvo parking assist
- Digital LCD - 800 * 480
- Dual USB inputs
- 5.1 sound system (so also HU 803 can be replaced!)
- Bluetooth pop-up
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2011 - 01:00  ·  #9
Quote door Bigdog

@visje47,
Kan het zijn dat je je Bluepower te koop aanbied op marktplaats ?

Dit ben ik deels met je eens.
Als hij de laatste versie van de Blue power heeft, schijnt het juist wel te kunnen.
Getuige deze text van de leverancier;

What is new in comparision to previous versions:
- New platform, no more Windows CE based. Very fast!
- New and more "at ease" user interface, Volvo style
- Compatible with the original multimedia steering wheel buttons (no hard programming anymore!
- Compatible with original Volvo parking assist
- Digital LCD - 800 * 480
- Dual USB inputs
- 5.1 sound system (so also HU 803 can be replaced!)
- Bluetooth pop-up

Klopt, maar volgens mij is die update-versie nooit geleverd....
Volvotecht leverde ze, bleken toch nog wat kinderziektes te hebben, bluepower beloofde een nieuwe versie waarin dit verholpen zou zijn, liet echter erg lang op zich wachten, kennelijk zo lang dat Volvotecht ze uit het programma heeft gefli... gegooid.
Dat is de mij laatste bekende info, ik ben er zelf nl. achteraan geweest destijds omdat ik het een mooi toestel vondt (past met de originele look natuurlijk prima in een V70/s60 en bovendien de stuurbediening zou blijven werken) en met alle functies een goede prijs/kwaliteit verhouding. De eerste versie werd mij door voornoemd bedrijf afgeraden omdat niet alle functie feilloos werkten en men adviseerde mij op de bedoelde update te wachten. Dit duurde echter zo lang dat ik intussen maar een dubbeldin Alpine aangeschaft had met alles erop en eraan (dan maar geen stuurbediening met een touchscreen binnen handbereik...) en de bestelling vriendelijk heb gecancelled. Ik heb het daarna ook niet meer in de gaten gehouden.

Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij nooit op de markt is verschenen en niet via een andere weg bij 'visje47' terecht is gekomen....
In dat geval zou Volvotecht inderdaad het sluitende antwoord moeten kunnen geven. Zijn kundige jongens en weten veel.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2011 - 20:07  ·  #10

Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij nooit op de markt is verschenen en niet via een andere weg bij 'visje47' terecht is gekomen....
In dat geval zou Volvotecht inderdaad het sluitende antwoord moeten kunnen geven. Zijn kundige jongens en weten veel.

Geen idee, maar ze staan inmiddels al wel op de site van Volvotech.
Als ik goed ben geïnformeerd kan Bob via het versienummer aangeven of dit al of niet kan.
Persoonlijk zou ikzelf wel de voorkeur aan Alpine of Pioneer geven, zeer betrouwbare toestelen zonder problemen.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.10.2011 - 10:32  ·  #11
Quote door Bigdog

Geen idee, maar ze staan inmiddels al wel op de site van Volvotech.
Als ik goed ben geïnformeerd kan Bob via het versienummer aangeven of dit al of niet kan.
Persoonlijk zou ikzelf wel de voorkeur aan Alpine of Pioneer geven, zeer betrouwbare toestelen zonder problemen.

Hey, idd! Had al een tijdje niet op hun site gekeken, maar ze hebben ze weer! Dat het bij mij speelde is al 1 1/2 jaar of langer geleden en Bob van Volvotech vertelde mij toen dat hij niet eerder wilde leveren als dat de toestellen, door hun zelf getest, goed zouden functioneren. Al die tijd heeft hij ze niet meer op de site gehad, waardoor ik dacht dat ze of niet meer geleverd konden worden, of niet aan de eisen van volvotech konden voldoen en in dat laatste geval zou ik hem ook niet willen hebben...
Volvotech kennende is het Bluepower toch gelukt een kwalitatief goede versie te maken. Nu voor ' visje 47' hopen dat hij een nieuwe versie heeft en geen oudere.... Dan is er nog hoop gezien de specificaties van het toestel.
Maar er zelf, gezien de verstreken tijd, geen spijt van dat ik niet op de nieuwe versie gewacht heb. Heb wel wat geduld, maar niet zoveel...
visje47

Subject:

BluePower-BLP-840

· 
Posted: 05.10.2011 - 21:20  ·  #12
Sorry ik dacht dat je dat onder elk soort navigatie moest plaatsen.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.10.2011 - 01:01  ·  #13
@Visje47:

Zag dat je over dit onderwerp meerdere topics had geopend. Een vergissing is menselijk (gelukkig). Maar om 'vervuiling' van het forum te voorkomen je andere topics over dit onderwerp verwijderd.

Selected quotes for multi-quoting:   0