Passagiersstoel moet hoger.

WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Passagiersstoel moet hoger.

· 
Posted: 26.10.2021 - 07:00  ·  #31
Quote door Volvo70V

Nou, als je bv een bak plaatst waarop je je frame bevestigd, de ventilatie pijp loopt van de middenconsole naar de vloer naar achter en komt weer door het tapijt om naar de vloer achterin om lucht te vervoeren. Bij t plaatsen wel iets om rekening mee te houden want bij een bak sluit je m af, als ik er zo over nadenk zou ik toch eerder naar 2 metalen platen gaan van bv 4 cm hoog en daar de stoel op plaatsen. 2 metalen platen met de breedte en de lengte van de rails. Als je daar rondingen in freest ter hoogte van de originele heb je enkel verlengde bouten nodig, maar behou je wel de veiligheid van t origineel.

Er worden twee kokers geplaatst van 40 x 40 x 3 mm over de gehele lengte van de rails en ik ga verlengde bouten regelen. Mocht alles goed gaan, comfort is het sleutelwoord voor haar, dan worden de kokers vast gelast op de kritische punten.

Mocht dit alles niet het gewenste resultaat hebben dan wordt er een soort van SUV aangeschaft en de S60 verkocht.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Hoge instap

· 
Posted: 26.10.2021 - 16:28  ·  #32
In de 940 hadden we een speciaal frame om de bijrijdersstoel te verhogen, volgens mij kwamen die uit de bestuurdersstoel van engelse slopers. In mijn beleving was dat iets van 6 cm.

Sterkte, en ook veel plezier samen!
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 26.10.2021 - 18:09  ·  #33
We gaan zeker nog genieten. En zoals gezegd ga ik eerst die twee kokers uitproberen.

Daarna zien we wel…..
WillemV
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 30.10.2021 - 11:19  ·  #34
Er werd gesproken over de ventilatiepijp en aangezien er volgende week twee kokers gebruikt gaan worden denk ik daar geen probleem mee krijg. Wel zag ik een kastje onder de stoel waarvan ik vermoed dat dat met de airbag te maken heeft.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0