Past dit stuurhuis?

JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Re: Past dit stuurhuis?

· 
Posted: 24.01.2025 - 22:44  ·  #16
Ik heb vandaag met een spuit alle oude olie eruit gehaald, wat nieuwe toegevoegd en steeds herhaald tot de olie helder groen was. Had er anderhalf liter voor nodig. De oude olie was alweer zwart. Binnen een jaar? Ik heb er nu 8 km mee gereden. Lijkt iets minder nerveus te zijn. Nog niet echt uitgebreid kunnen testen.

Heb nog een beetje additief staan en nog een half litertje. Zondag ga ik er 200 km mee rijden. Eens kijken wat het dan doet. Daarna misschien additief toevoegen en dan nogmaals volledig spoelen?
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 25.01.2025 - 09:56  ·  #17
Ik zou dat additief laten staan en alleen de juiste olie er in gooien.

Bij mij verbeterde het over een jaar ongeveer. Nu is de vloeistof al ruim 2 jaar gewoon helder groen.

Ik heb deze methode gebruikt, die werkt echt goed en eenvoudig.
https://youtu.be/dcGQH4etmfI?si=-wmtgU8IPLCgNMMJ
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2025 - 10:18  ·  #18
Quote door koennie

Ik zou dat additief laten staan en alleen de juiste olie er in gooien.

Bij mij verbeterde het over een jaar ongeveer. Nu is de vloeistof al ruim 2 jaar gewoon helder groen.

Ik heb deze methode gebruikt, die werkt echt goed en eenvoudig.
https://youtu.be/dcGQH4etmfI?si=-wmtgU8IPLCgNMMJ

Thanks! Ik heb dit bekeken maar ik heb de retour van de olie aan de onderkant van het reservoir zitten. Dus daar moet ik wat op verzinnen.

Gisteren 300 km mee gereden en het is inderdaad minder al. En dit alleen met drain and fill. Ik ga binnenkort toch de olie wisselen dus dan bestel ik nog wat stuurbekrachtigingsolie mee. Ga ik eens kijken of ik hem zo kan flushen.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2025 - 16:42  ·  #19
Ik heb hem inmiddels gespoeld, en het is inderdaad weer wat minder. Toch nog maar een paar keer doen! Als ik dit zo eens per half jaar moet doen dan vind ik het acceptabel.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.02.2025 - 23:06  ·  #20
Dat scheelt een boel gedoe en kosten..
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2025 - 17:44  ·  #21
Quote door GRUNNS60

Dat scheelt een boel gedoe en kosten..

Nou vooral dat gedoe. Ik ben voorstander van bron aanpak alleen dat wordt erg lastig gemaakt.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 02.02.2025 - 18:27  ·  #22
Goed om te horen!
Bij mij was het ondoenlijk in het begin, dus toen heb ik mij ook verdiept in een stuurhuis revisie. Dit was tijdens corona en was toen onmogelijk.
Ik ben toen maar gaan proberen met de vloeistof en inmiddels denk ik er niet meer aan. Het is al 2 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gespoeld geloof ik, maar nog steeds is de vloeistof groen.

Grote kans dat er troep in zat bij je, mogelijk de verkeerde en dan wordt het echt slecht. Nu gewoon bij de groene houden en evt nog een keer een flush. Wie weet ben je er dan voorlopig van af.
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

stuurhuis

· 
Posted: 21.02.2025 - 18:57  ·  #23
Bij mijn v70 van 2005 met 325000km zelfde klacht met sturen na diverse keren olie verversen bleef de klacht maar tijdelijk weg Het gaat ook om een ZF stuurhuis. Werd mij verteld dat er geen onderdelen meer geleverd worden voor een ZF stuurhuis door diverse leveranciers. Ik ben in contact gekomen met een revisie bedrijf in Zeewolde en deze garandeerde mij dat ze het stuurhuis konden revideren ,omdat ze onderdelen laten maken bij een gereedschap maker. Het stuurhuis is gereviseerd en ook schriftelijke garantie gekregen met een testrapport. Kost een paar centen ,maar wat stuurt de auto weer fijn en eindelijk de hinderlijke trilling in mijn stuur is ook weg.Gr Jan
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.02.2025 - 20:06  ·  #24
Goede tent idd daar in Zeewolde . Toffe vent die baas.

Je hebt gewoon je eigen stuurhuis weer terug gekregen hè ?
frosty
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 70
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 15:20  ·  #25
Ja ik heb mijn eigen stuurhuis weer terug ,prima service en prima geholpen.
gr Jan.

Selected quotes for multi-quoting:   0