Past een facelift stoel in een pre-facelift S60

Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Past een facelift stoel in een pre-facelift S60

· 
Posted: 07.05.2015 - 01:45  ·  #1
ik ben op zoek naar een S60 en maak daarbij de schifting op basis vd stoelen. Ik wil graag een facelift model omdat die een stoel met 'krik' verstelling hebben ipv die onhandige release hendels. Waarom? Omdat ik graag tijdens het rijden de stoel iets wil verstellen (ivm rug ellende). Als ik dat met een pre-facelift stoel wil doen moet ik eerst stil gaan staan ivm de veiligheid.

Het alternatief zou een elektrisch verstelbare stoel zijn maar die zijn haast onvindbaar in half leer (wil geen volleer).

Daarom de vraag: kan je een facelift stoel uit een mj 2005 gewoon in een 2003 zetten of krijg je dan problemen met de bevestigingspunten en/of airbag/whips?
fransje0
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Past een facelift stoel in een pre-facelift S60

· 
Posted: 07.05.2015 - 06:41  ·  #2
De voorste bevestigingspunten zijn anders. Dit kun je oplossen door ze met een dremel o.i.d. groter te maken. Tevens zijn de stekkerverbindingen anders. Dit kun je oplossen door de stekkers af te knippen en de kabels rechtstreeks te koppelen of nog mooier is om een passende contrastekker te gebruiken (sloop). Ik heb ze zelf ook in mijn 2002 V70 zitten. Het is wel een aardig klusje maar goed te doen. Gaat het alleen om de bestuurdersstoel of het hele interieur?

M.v.g.Frans
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.05.2015 - 09:57  ·  #3
Hoi Frans,

Het zou alleen om de bestuurderstoel gaan. Dan valt het dus nog wel mee denk ik. Ik zou dat dus ook door een stoelen bedrijf in mijn omgeving kunnen laten doen als ik het zo lees ?
fransje0
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 07.05.2015 - 18:16  ·  #4
Je kunt het natuurlijk laten doen. De originele afdekkapjes van de rails passen niet meer dus daar dien je de bijpassende bij te vinden of je moet het zo laten (heb ik ook gedaan) Elektrisch komen de kleuren overeen met elkaar.

Succes!!! :D Frans

Selected quotes for multi-quoting:   0