PCV slang gescheurd

Daylights
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

PCV slang gescheurd

· 
Posted: 08.10.2023 - 18:26  ·  #1
Bij de aankoop helaas toch niet goed gekeken naar het PCV systeem. Het leek erop dat ik een juist vacuum had op de oliedop, maar ik til zojuist het slangetje op, compleet vergaan:

Nu verwacht ik niet dat het snel gefixt kan worden, kan ik wel rijden zo?
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: PCV slang gescheurd

· 
Posted: 08.10.2023 - 19:33  ·  #2
Ik weet niet hoelang je er mee moet doorrijden, maar zou niet te lang doen. En als je een beetje handig bent is het bij een non-turbo zoals op de foto heel goed zelf te doen.

Die slang lijkt nog de originele door de ribbels. Nog nooit vervangen dus, lijkt mij hoog tijd de boel te vervangen.

carterventilatie-tijdig-vervangen--p369428.html#real369428
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 08.10.2023 - 20:49  ·  #3
Slangetje is eenvoudig te vervangen hoor. Heb het meermalen gedaan, volgens mij maakt turbo of niet weinig uit. Is wat gefriemel achter het inlaatspruitstuk maar het kan prima zonder van alles te demonteren. De kunststof dekseltjes boven op de kop moeten wel even los.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2023 - 22:33  ·  #4
Hoe krijg je de slangenklem erop zonder spruitstuk verwijderen? Verder is een ribbelslang volgens mij de originele, dus dan weet je zeker dat je pcv op zijn minst zwaar vervuild is en de klep in de pot waarschijnlijk totaal niet meer werkt.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 08.10.2023 - 23:08  ·  #5
Ik heb 7000 km (vakantie) noodgedwongen rondgereden met een gescheurde pcv aansluiting op het blok, die onder het spruitstuk.
Flink kabaal en een dikke oliebende werd het, maar het reed redelijk. Het vacuĆ¼m bleef binnen de grenzen, alleen de fuel trims liepen uit de pas.

Zonder storingen de vakantie af kunnen maken, waarna de pcv in mijn geval onder garantie weer is vervangen.

Ik zou de hele carterventilatie vervangen voor originele onderdelen, want dat blijft tenminste heel. Niet alleen dit slangetje vervangen.
Daylights
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.10.2023 - 12:08  ·  #6
Dank voor jullie reacties! Ik probeer het rijden nu even te beperken, donderdag wordt het probleem opgelost :)

Selected quotes for multi-quoting:   0