PDC probleem

Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

PDC probleem

· 
Posted: 10.10.2017 - 06:46  ·  #1
Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik ruim een week in het bezit van mijn V70 en het viel me op dat ik de ene keer dat ik de wagen start een foutmelding krijg van de PDC terwijl hij de volgende keer weer gewoon werkt.

Vannacht in de pauze heb ik samen met een collega even de bumper er af gehaald om de sensoren te kunnen bekijken maar konden niks geks vinden aan de kabelboom en sensoren. Helaas lukte het ons niet om het binnenwerk van de bumper te halen van de bumper dus de middelste sensoren heb ik niet bekeken.

Maar toen we alles weer terug hadden gemonteerd gingen we toch even kijken wat het systeem zou gaan doen, en zowaar, het werkte. Echter bij 1 sensor (rechts) worden geen voorwerpen opgemerkt. De andere 3 sensoren geven meteen een melding als je de hand ervoor houdt maar de rechter geeft geen enkel teken van leven. Ik had al eens gelezen dat je ze moet horen tikken als ze goed zijn, dus ik heb een schroevendraaier gepakt en ben gaan luisteren. En inderdaad kon je de 3 goeden horen tikken als je de schroevendraaier tegen je oor houd en de andere kant tegen de sensor, maar de rechter bleek niet te tikken.

Inmiddels heb ik op ebay voor een bedrag van 6,45 incl. verzending vanuit China een nieuwe sensor besteld. Of het voor dat bedrag wat is weet ik niet maar kon het ook niet laten om het te gaan proberen :-) Ik hou jullie op de hoogte v.w.b. de bevindingen van de sensor.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: PDC probleem

· 
Posted: 10.10.2017 - 08:33  ·  #2
Vida kan je wel vertellen welke sensor defect is.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.10.2017 - 11:57  ·  #3
Maar ik heb "nog" geen Vida ;-) En het was bij het testen wel heel duidelijk dat de rechter niks doet. Bij de overige 3 gaat ie netjes piepen als je de hand er vlak voor houdt en bij de rechter gebeurt er helemaal niks. En als bevestiging kan je horen dat de 3 goede sensoren tikken en de rechter tikt ook niet.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 10.10.2017 - 12:02  ·  #4
Vervangen is niet zo moeilijk. Hopen dat die Chinese kloon het doet. Ik had er laatst 2 voor 35 euro (uit Duitsland dat wel). Doen het nog steeds.
Moet ze wel even in de juiste kleur spuiten.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.10.2017 - 12:04  ·  #5
Ik ben ook wel wat kritisch hoor tegenover die chinese sensor, wat mag je nou verwachten voor 6 euro??? Maar ach, nooit geschoten is altijd mis dus ik neem de gok. Doet ie het niet, of niet goed, dan kan ik altijd nog wel een duurdere/betere kopen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 10.10.2017 - 17:17  ·  #6

Ik ben ook wel wat kritisch hoor tegenover die chinese sensor, wat mag je nou verwachten voor 6 euro??? Maar ach, nooit geschoten is altijd mis dus ik neem de gok. Doet ie het niet, of niet goed, dan kan ik altijd nog wel een duurdere/betere kopen.

Precies, of je raakschiet moet je nog maar even zien....

Je moet 'm inderdaad nog even in de juiste kleur spuiten en van blanke lak voorzien voordat je 'm monteert. Dat is wel zo handig.

Bij mij was de derde sensor defect meen ik. Dat kon ik opmaken toen ik mijn auto met m'n DiCE uitlas. Dat vervangen is zo gebeurd.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.10.2017 - 18:06  ·  #7
Inmiddels de Chineze sensor geplaatst maar het werkt nog steeds niet vlekkeloos. In tegenstelling tot de oude sensor reageert de nieuwe sensor wel als je er iets voor houdt, dus wat dat betreft is wel vordering geboekt. Maar zo af en toe krijg ik nog wel bij het starten een storing in het systeem en werken de sensoren dus helemaal niet meer (lampje in de schakelaar is dan ook uit)

Inmiddels heb ik een laptop met Vida en de DICE zal binnenkort ook wel worden bezorgt dus dan maar eens kijken wat vida er van vindt.
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.10.2017 - 19:36  ·  #8
Ik heb ook voor 30 pop een setje wangpang sensoren uit china laten aanrukken, Ja het werkt. zijn ze secuur? nee zeker niet. gelukkig kan ik best goed achteruit rijden zonder die dingen ;-)
Maar goed! beter als contant een foutmelding in de dim.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 24.10.2017 - 20:02  ·  #9

Inmiddels de Chineze sensor geplaatst maar het werkt nog steeds niet vlekkeloos. In tegenstelling tot de oude sensor reageert de nieuwe sensor wel als je er iets voor houdt, dus wat dat betreft is wel vordering geboekt. Maar zo af en toe krijg ik nog wel bij het starten een storing in het systeem en werken de sensoren dus helemaal niet meer (lampje in de schakelaar is dan ook uit)

Lijkt op goedkoop = duurkoop.

Ik heb begin dit jaar een sensor vervangen door ééntje die Maurits me heeft opgestuurd en geen enkel probleem. PDC deed het gewoon weer zoals je mag verwachten.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 14:53  ·  #10
Heb inmiddels mijn DICE binnen dus meteen naar de auto gelopen om één en ander uit te lezen. Omdat op moment van uitlezen de storing niet aanwezig was kon ik geen storingen vinden in Vida, kennelijk slaat hij de storingen niet op in het geheugen (althans, niet van de PDC want voor de rest stond er wel een hele waslijst aan vluchtige storingen in) Wordt dus afwachten tot de storing weer aanwezig is en dan maar de laptop er aan.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 16:58  ·  #11
Onder welk tabblad heb je gekeken in VIDA bij storingen? Zover ik weet hoort VIDA ook storingen van je parkeersensoren weer te geven.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 17:10  ·  #12
Heb gekeken onder "storingzoeken" daar stond in eerste instantie een waslijst met vluchtige storingen (wellicht dat ik hem dus over het hoofd heb gezien) die heb ik gereset en toen gekeken welke harde storingen terug kwamen. Helaas waren dat er drie, twee hebben te maken met het niet functioneren van de motor voor ontwaseming van de voorruit en de derde met de air quality sensor. Die twee moeten dus vervangen worden.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 17:11  ·  #13
Weet je zeker dat het geen aftermarket sensoren zijn? Die van mij zien er ook erg origineel uit met zoon PDC kastje achterin maar is ook niet aangemeld bij mijn auto. Ik zie als ik met vida kijk ook geen opties voor pdc en ook niet tussen mijn aangemelde optie lijst staan :) Zat zelf volvo handleiding bij de parkeer sensoren dus is wel door de dealer gedaan maar hij kwam niet zo de fabriek uit.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 17:12  ·  #14
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2017 - 17:19  ·  #15
De sensoren zijn zowieso origineel, kan de module ook gewoon zien in Vida (de sensoren zie je als je in de REM gaat) en krijg ook de melding enzow in het display en radio van de PDC.

Dat is idd de plek waar ik de storingen heb bekeken Casper

Selected quotes for multi-quoting:   0