PDC werkt niet correct

vSchie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

PDC werkt niet correct

· 
Posted: 30.03.2018 - 21:12  ·  #1
Geachte Experts, hobbyisten en overige luitjes,

Een aantal maanden geleden kocht ik mijn S60 met de wetenschap dat 1 van de parkeersensoren het niet deed.
De vorige eigenaar had hem hierop laten uitlezen, en hieruit bleek 1 van de sensoren niet te werken.

Om en nabij 2 maanden later heb ik een trekhaak laten monteren (kwam mij beter uit dan zelf monteren op dat moment), hierbij heb ik gelijk ook de betreffende sensor laten vervangen. Echter was hiermee de storing niet verholpen.

Nu wist ik heel toevallig dat toen ik de Imiv monteerde (Dit was een maand daarvoor), ik een kabel van de PAM erg strak gemonteerd vond zitten. Deze heb ik bij hermontage van de beugel van de RTI onderlangs laten lopen waardoor de spanning van deze kabel kwam.

Nu heb ik afgelopen week eens zitten rommelen aan dat kabeltje, en warempel! de PDC begon te werken.
Helaas alleen niet helemaal zoals het hoort.

Om op het punt te komen van mijn vraag: Mijn PDC geeft bij achteruitrijden spooksignalen. Hij piept constant (ook als er niks is) of twijfelt en piept zo nu en dan. (uiteraard wanneer er niks achter mijn Volvo te vinden is).

Heeft een van jullie wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ga er vanuit dat dit niet aan de trekhaak ligt, daar deze origineel Volvo is. (echter wel een vaste).
Nu moet ik ook wel zeggen dat als er een aanhanger achter zit, de PDC ook aangaat bij achteruit. (en dan uiteraard ook piept).

Graag hoor ik van jullie.
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: PDC werkt niet correct

· 
Posted: 31.03.2018 - 14:04  ·  #2
Dit deed mijn PDC ook. Was toch een kapotte sensor. Je kunt ze controleren door er ern schroevendraaier tegenaan te houden, je voelt ze tikken. Bij mij tikte de kapotte wel, maar minder duidelijk dam de anderen.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 14:19  ·  #3
...
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 31.03.2018 - 14:32  ·  #4
Wellicht ziet de PDC de trekhaak aan voor een obstakel achter de auto waardoor het signaal afgaat?
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 01:10  ·  #5
Dat continue piepen heb ik ook wanneer het hard geregend heeft of ik de auto gewassen heb. Het geeft dus een storing in de PDC aan.
Ik zou die tikken even controleren en als daar war uit volgt de bekabeling van die sensor controleren
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.04.2018 - 11:34  ·  #6
Continu piepen (vals alarm) kan ook te maken hebben met de kwaliteit van de gebruikte sensor.
vSchie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 12:44  ·  #7
Quote door RogerPaolo

Dit deed mijn PDC ook. Was toch een kapotte sensor. Je kunt ze controleren door er ern schroevendraaier tegenaan te houden, je voelt ze tikken. Bij mij tikte de kapotte wel, maar minder duidelijk dam de anderen.

Bedankt voor de tip! ;-) Ga ik komend weekend maar eens uitproberen.
Kan ik hierbij het contact in stand II zetten en de bak in zijn R voor controle? (Geartronic)

Quote door JOv70BI

Kijken of trekhaak in systeem staat. ( software) ook wel handig

Zou ik vreemd vinden wanneer dit niet het geval is. De trekhaak is bij een Volvo dealer gemonteerd. :-/
Kan het wellicht liggen aan het feit dat ik een 13 > 7 polige verloopstekker gebruik?

Quote door NickGR

Continu piepen (vals alarm) kan ook te maken hebben met de kwaliteit van de gebruikte sensor.

Sensor is besteld en geleverd via Parts4swedes .. Kwam uit een origineel Volvo doosje, dus ga er vanuit dat dit wel snor zit :-)

Ga indien de sensoren zelf werken maar eens kijken naar de PAM. Kwam hier op dit draadje tegen dat het ook nog wel eens een vochtprobleem zou kunnen zijn. (Al verwacht ik dit niet).

Alvast bedankt voor de meedenkende hulp beste luitjes!
Ik hou u op de hoogte.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 03.04.2018 - 14:17  ·  #8
Verstandig dat je een originele sensor hebt besteld. Ik heb er een paar maand geleden een Chinese van Ebay in gezet omdat ik ook een sensor stuk had. Werkt opzich prima hoor, maar de temperatuur moet wel boven de ongeveer 2 graden blijven. Daaronder gaan ze ook zo af en toe spontaan piepen zonder dat er zich iets achter de wagen bevindt.

Selected quotes for multi-quoting:   0