Piepen bij opkomen koppeling

TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Piepen bij opkomen koppeling

· 
Posted: 06.12.2013 - 21:29  ·  #1
- continu piepend kan een droog gelopen druklager zijn of een droog gelopen/versleten pilot lager (lagertje waar de prise-as de krukas in gaat.)
even aangenomen dat onze auto's dat ook hebben maar dat weet ik dan weer niet zeker. Maar de meeste droge plaat koppelingen werken hetzelfde.
- piepen bij bewegend pedaal kan gebrek aan smering van de bedienings arm van de koppeling zijn.
dennis850estate
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Subject:

Re: Piepen bij opkomen koppeling

· 
Posted: 07.12.2013 - 23:14  ·  #2
Quote door jeroen.60

Hallo,

Ik heb weer een vraagje.

Bij het opkomen van de koppeling hoor ik de laatste tijd een piepend geluid bij wat lagere toeren (900-1200 rpm). Ik merk dat het nu wel steeds vaker voor komt. Het maakt niet uit of de motor koud of warm is. Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn? Ik vind het gepiep een beetje goedkoop staan bij een Volvo ^_^.

dat lijkt wel je druklager te zijn. je zegt dat het steeds vaker voorkomt en dat betekent dat je helaas kunt gaan sparen voor een nieuwe koppeling (en dus ook een nieuw druklager)
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Piepen bij opkomen koppeling

· 
Posted: 08.12.2013 - 14:47  ·  #3
Had ik ook in combinatie met een kraak bij opkomen en intrappen koppelings pedaal.
Remedie, plaatje even weghalen die onder het stuur boven de pedalen zit, alle bewegende delen van de koppeling wd40 geven, opgelost.
Het is even eronder kruipen, maar het resultaat is fijn/stil.

Selected quotes for multi-quoting:   0