Plasti dip

ervaringen!

NickBV
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

Re: Plasti dip

· 
Posted: 23.01.2014 - 23:55  ·  #106
Niet aan beginnen, t is leuk spul, zolang het oppervlak waarop je het aanbrengt maar vlak is, en horizontaal ligt, op gebogen oppervlaktes hecht het niet mooi, je krijgt last van druipers, deze worden ontzettend lelijk en de plasti-dip hecht niet mooi, door de lucht bladdert alles weer af!
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 24.01.2014 - 07:03  ·  #107
Quote door NickBV

Niet aan beginnen, t is leuk spul, zolang het oppervlak waarop je het aanbrengt maar vlak is, en horizontaal ligt, op gebogen oppervlaktes hecht het niet mooi, je krijgt last van druipers, deze worden ontzettend lelijk en de plasti-dip hecht niet mooi, door de lucht bladdert alles weer af!

Dan heb je het denk ik niet goed gedaan. Dit product werkt juist zo mooi en makkelijk, kan bijna niet fout gaan. Is ook later bijna onzichtbaar bij te werken..... ik heb mijn hele motorfiets ermee gedaan, zit er nu 2 jaar op. Nog steeds super mooi. In de Volvo heb ik de B eb C stijlen aan de binnenzijde ermee gedaan, mat zwart. Ook perfect resultaat.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 24.01.2014 - 07:55  ·  #108
Quote door jeroenbunte

Quote door NickBV

Dan heb je het denk ik niet goed gedaan. Dit product werkt juist zo mooi en makkelijk, kan bijna niet fout gaan. Is ook later bijna onzichtbaar bij te werken..... ik heb mijn hele motorfiets ermee gedaan, zit er nu 2 jaar op. Nog steeds super mooi. In de Volvo heb ik de B eb C stijlen aan de binnenzijde ermee gedaan, mat zwart. Ook perfect resultaat.

Kwam hier laast inderdaad fotos op het forum van tegen. Ik overweeg ook om dit te doen. Hoe heb jij dit met de ventilatie roosters in het C stijl gedaan Jeroen? heb je hier toevallig ook fotos van?
jeroenbunte
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 28.01.2014 - 22:39  ·  #109
Ventielatie roosters heb ik ook mee gespoten. Bewegen nu wel iets moeilijker..... Wel ff een lastig klusje die B stijlen bekleding eraf halen, je hebt te maken met rubbers, ventielate, gordijn airbags, gordels en gordelspanners. . A stijlen en C stijlen zijn juist weer heel makkelijk.
steven v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.08.2014 - 11:36  ·  #110
Aloha!

Nog recente tips waar plastidip ( of bewezen alternatieven) te verkrihgen is tegen redelijke prijzen?

Groet
Steven
ronalded
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.08.2014 - 16:56  ·  #111
Ik heb de speciale set van 4 bussen Plastidip voor velgen bij www.conrad.nl gekocht. Aanbieding van € 75,00 voor € 49,95.
Bij de set zitten een soort speelkaarten voor tussen velg en band. Even tissues in de boutgaten, afplaktape op de ventielen en vooraf alles perfect schoon maken. Vijf lagen per velg is genoeg voor 17" velgen inclusief binnenkant. Heb ook de boutkoppen meegenomen. Neem rustig de tijd en volg de aanwijzingen. Veel dun is beter dan weinig dik spuiten om lopers te voorkomen.

De kleur is matzwart en qua structuur komt het erg dicht bij bijvoorbeeld de spiegelbasis.
Mijn V70 is Saville Grey en de velgen staan geweldig stoer bij deze kleur.

Zal later foto's toevoegen, wil niet via de IPad.....

Voor mij een aanrader! Wat scheelt dit een bult velgenpoetsen!
ronalded
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.08.2014 - 17:25  ·  #112
Plastidip foto's
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
steven v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 24.11.2015 - 16:44  ·  #113
Ik wil dit weekend mijn velgen gaan "dippen". Dip heb ik reeds in bezit, een pak kaarten ook al om de banden te beschermen.

Vraag: hoe bescherm ik het beste de bout-gaten en het naafgat opdate het en mooi en monteerbaar blijft?

Alvast bedankt,
groet
steven
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2015 - 18:28  ·  #114
het is net zo dun als verf , gewoon spuiten je hoeft niets te beschermen , het kan er later ook weer gewoon af .
Weet inmiddels uit ervaring dat het er niet zo maar af gaat .

Persoonlijk vind ik het niet echt wat , verf of poedercoat heeft een veel mooiere finish .

Maar heb het een keer geprobeerd , was leuk , weer een dag van de straat af .

Selected quotes for multi-quoting:   0