Lieden, bij het vervangen van de dynamo werd opgemerkt dat de ribbels op de poelie van de stuurbekrachtigingspomp versleten waren. (dus niet de buitentenste randen) De mulieriem ziet er goed uit en is goed op spanning. Kan t kwaad dat de ribbels op de poelie versleten zijn?
Bizar hé! Stuur je zoveel of heb je een gigantisch hoge kilometerstand? Dit heb ik nog nooit gelezen. Lijkt me toch raar dat die verslijten als de randjes netjes in de riem vallen, misschien heeft er een verkeerde riem op gezeten of zo.
Als de buitenranden goed zijn zou ik het zo laten, hij zal er echt niet zomaar aflopen al zal hij mogelijk iets eerder slippen, al lijkt me die kans ook klein bij de juiste spanning. Je zou evt. kunnen overwegen een nieuwe poelie te monteren, al dan niet van de sloop, zal ook wel niet zo gek veel kosten.
Lijkt mij meer en interpretatie fout, volgens mij zijn de buitenste ribbels iets dikker dan de binnenste, en wordt dit verschil aangezien voor slijtage, want ik denk niet dat jij al jaren met een luid fluitende multie riem rondrijd, en alle rotondes dan 10 x rond gaat.
Yes Volvo 355. E.a. Het is precies zoals jullie zeggen. De buitenste randen zijn onbeschadigd maar de ribbels er tussen zijn grotendeels weg. Er af lopen zal de riem niet maar wellicht beschadigen. Poelie kan volgens garageman niet los worden vervangen. Iemand ervaring mee?
De opstaande randen zorgen ook voor extra grip op de riem, ze zitten er niet voor niks. Misschien kun je een ander exemplaar van een sloper monteren. Dus de hele pomp of de poelie overzetten. Ik neem aan dat de poelie wel te demonteren is, dus dan kun je van de slopert de poelie overzetten.
Aan de andere kant, als het geheel niet slipt is er ook geen paniek.