Poetsfreak topic

Drop je plaatjes, vragen of opmerkingen hier.

rubenverhaaf
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Poetsfreak topic

· 
Posted: 25.03.2015 - 20:40  ·  #226
stootlijsten boven, rondom .. deuren, voor en achterbumper.. wellicht in het in kleur laten spuiten ook een optie ^_^
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.04.2015 - 08:55  ·  #227
Vraag: ik wil m'n stoelen en armsteun toch even wat TLC geven de komende tijd, om extra slijtage te voorkomen. Vooral van de armsteun. Er zitten geen grote schades op, geen scheuren, alleen op de armsteun wat lichte slijtage.
Is dit dan een goede set om mee te beginnen en voldoet die om de boel in goede conditie te houden?
http://webshop.colourlock.nl/g…-mild.html
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 16.05.2015 - 15:09  ·  #228
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.05.2015 - 16:02  ·  #229
Inderdaad.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 16.05.2015 - 21:26  ·  #230
Quote door Piet_piraat

Vraag: ik wil m'n stoelen en armsteun toch even wat TLC geven de komende tijd, om extra slijtage te voorkomen. Vooral van de armsteun. Er zitten geen grote schades op, geen scheuren, alleen op de armsteun wat lichte slijtage.
Is dit dan een goede set om mee te beginnen en voldoet die om de boel in goede conditie te houden?
http://webshop.colourlock.nl/g…-mild.html

Bij mij is de stof op de middenarmsteun gewoon skai-leer, dus schoon te maken met normale middelen
Volvo_V70
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 18.05.2015 - 09:56  ·  #231
Blijft een mooi effect die beading!! :thumb:
Pica

Subject:

· 
Posted: 18.05.2015 - 15:04  ·  #232
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.06.2015 - 17:00  ·  #233
Goed, het wordt tijd om eens wat met poetsspulletjes te gaan doen. Meerdere voertuigen uit ons wagenpark zijn wel toe aan een beurtje, waarbij de DAF op dit moment echt de hoogste prioriteit heeft!
Die is vorig jaar in de was gezet, maar daar is niets meer van te zien en dat maakt de aanblik van de auto nogal triest en het trotseren van de elementen is op deze wijze niet erg verstandig heb ik het idee :'(
Tot nu gebruikten we altijd Turtle was en volgens mij hebben we de laatste keer dit goedje gebruikt. Leuk voor een paar weken, een maand of misschien twee, maar dan houdt het echt wel op!
Dus ik heb tegen m'n ouders gezegd 'ik wil nu echt iets goeds, want die auto staat hier maar weg te roesten op deze manier' :bandit:
Nu is mijn vraag, je voelt het aankomen, welke was kan ik het beste gebruiken? Ik heb veel gehoord over Collinite, maar wat denken jullie daarvan?
En wat zou ik verder moeten doen?
Mijn idee is:

- super goed wassen (Shampoo genoeg, Turtle, Sonax, Valma(?))
- kleien (goed idee? Set van de meeting is nog aanwezig + nieuwe detailer)
- wax (Collinite?)

Aanwezige spulletjes:
- shampoo (Turtle, Sonax, Valma(?))
- pads en microvezeldoekjes van de meeting
- klei en detailspray

Ik hoor graag jullie tips, want die auto moet weer als nieuw (bij benadering) worden :-)
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 02.06.2015 - 17:49  ·  #234
Ik, en meerdere leden zoals Bigdog, en Blastaway, beschikken over collinite 915. Heerlijke wax met prima duurzaamheid. Zowel ik en Hans hebben minstens 5 tot 6 maanden redelijke beading !
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.06.2015 - 18:29  ·  #235
Dankje Martijn :thumb:
Ik lees veel goeds over Collinite 915.
Verder kom ik nog producten tegen als Sealants en Glaze. En dan heb je geloof ik ook nog Polish??
Ik ben het spoor een beetje bijster moet ik eerlijk zeggen...
Wat gebruik je waarvoor en vooral, in welke volgorde?
En wat zou ik nodig hebben? Ik bedoel, ik kan wel van alles aanschaffen, maar is het wel nodig? :-/
Pica

Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 00:10  ·  #236
Wassen, kleien, polijsten, sealant, wax. Die volgorde.

Producten is een kwestie van uitproberen, er zijn vele soorten, maten, kleuren en geuren.

Mijn optie zou zijn
polijsten afhankelijk van de hoeveelheid lakschade, iGreenlover Premier (sealant) Waxaddict Edition 19. :thumb:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 10:50  ·  #237
Quote door Volvo_V70

Dankje Martijn :thumb:
Ik lees veel goeds over Collinite 915.
Verder kom ik nog producten tegen als Sealants en Glaze. En dan heb je geloof ik ook nog Polish??
Ik ben het spoor een beetje bijster moet ik eerlijk zeggen...
Wat gebruik je waarvoor en vooral, in welke volgorde?
En wat zou ik nodig hebben? Ik bedoel, ik kan wel van alles aanschaffen, maar is het wel nodig? :-/

Dit is eigenlijk de reden dat ik in het feedback topic heb aangegeven in het forum een subdeel poetsen te doen onderverdeeld in bijv wassen kleien poleisten waxen enz

Mocht je op dit gebied meer willen weten is er nog een ford focus forum waar je op dit gebied veel informatie kunt weg halen.
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 11:36  ·  #238
Mijn persoonlijke mening als je niet gaan polijsten (dus - machinaal - lakbeschadigingen gaat verwijderen en herstelwerk uitvoeren): ga niet kleien. Je zal niet de eerste zijn die de hele auto volzet met dit effect, wat je alleen door te polijsten weer wegkrijgt:

Heb je geen goed polijstgereedschap tot je beschikking, maar wil je wel een leuke glans op je auto: was 'm grondig, breng eventueel een glaze aan ('dagcreme' om de kleur wat te verdiepen, die overigens deels weer wordt teniet gedaan als je kiest voor een wax met polijstende eigenschappen) en kies voor een middel met fillers (à la autoglym SRP of iets vergelijkbaars). Uiteraard geen professionele kwaliteit, maar in veel gevallen een enorme verbetering zonder duur gereedschap of uren werk.

En als je het overzicht kwijt bent op alle verschillende 'vaktermen': heel begrijpelijk, de verschillende fabrikanten gebruiken deze ook door elkaar (voorbeeld: meguiars noemt een glaze 'polish')
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 15:09  ·  #239
Dat is marring.

Dan heb je een te grove klei. Je kunt wel kleien zonder te polijsten, maar met een fijne klei. Die dus geschikt is voor het verwijderen van contaminaties die er nog niet zo lang op zitten.

Mijn methode;

Wassen met Born to be mild shampoo
Kleien (heb gewoon goedkope china klei als ik de auto toch ga polijsten)
Polijsten met Monello (Raffini compound, Mezzo polish, Finale polish) afhankelijk van lakschade.
Poorboys Black Hole aanbrengen (doe ik machinaal met een finishing pad, persoonlijk vind ik dat ik hem er dan mooier en dunner op kan zetten, ook makkelijker uit te poetsen)
Collinite 845 aanbrengen. Ook machinaal om bovenstaande reden, met 2e finishing pad.

Wil binnenkort wel 915 aanschaffen want die standtijd is wel errug nice. 845 is ook niet verkeerd hoor.

Succes ;)
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.06.2015 - 19:31  ·  #240
Dank voor de uitleg allemaal! Ik ga er binnenkort wel eens werk van maken, al heb ik nog zoveel te doen (denkt aan: klik).

Met kleien hebben we tot nu toe goede ervaringen, al hebben we het alleen nog op de Volvo uitgeprobeerd, vorig jaar tijdens de poetsmeeting. Gaf een super resultaat!
Zou nu wel weer mogen trouwens. Even een fotootje van nu net, van zowel de DAF als de Volvo... :bandit:
Bomen... :devil:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0