Hey mannen, klein vraagje. Vandaag even bezig geweest met stukje kleien en daarna polijsten(motorkap). Wordt wel erg mooi, maar ondiepe krasjes blijven wel.
Ben ik dan te voorzichtig?
Gebruik HP 900 DA van kraus met V34+ oranje pad en V36+witte pad
Nee, alleen V34 en V36. Moet erbij zeggen dat ik bij steve heb aangeven dat we de ford en audi van zwager ook gaan doen. Daarom waarschijnlijk een combi. V32 is dus iets groffer?
Ja. Volvo lak is moeilijk(er) te bewerken. Over het algemeen zijn veel Duitse lakken ook erg hard. Maar op zich is het niet verkeerd dat je begint met de V34, je haalt (waarschijnlijk) zo'n miniscule laklaag weg dat je het nauwelijks merkt, maar wel een mooi resultaat ziet.
Kortom; prima om de machine goed te leren kennen. Dan kun je later, als je er echt handig mee bent geworden, wat verder gaan.
Met V32 is mijn ervaring dat het aardig kantje boord is op een Volvo lak. Ik krijg zelf niet alles er mee weg, dit was ook de BMW Z4 zo, met V32 lukte het niet de krassen te verwijderen. Daarvoor gebruik ik 3M polijstmiddel. Daarmee zet je echt zoden aan de dijk. Maar nogmaals, leer de machine eerst echt even kennen voordat je er mee gaat boenderen. Dan heb je er later alleen maar profijt van! :thumb: :thumb:
Nog 1 vraagje. Stel ik neem ook V32 erbij. Wordt het dan polijsten met 32-34-36 of kan je dan de stap van 34 overslaan. Moeten natuurlijk nog even zien of 32 ook ksn voor de ford(2008) van zwager
Nog 1 vraagje. Stel ik neem ook V32 erbij. Wordt het dan polijsten met 32-34-36 of kan je dan de stap van 34 overslaan. Moeten natuurlijk nog even zien of 32 ook ksn voor de ford(2008) van zwager
Excuses voor de late reactie Wiebe!
Je heeft zelf het juiste antwoord. Voor het mooiste resultaat inderdaad driestaps polijsten. V32 kun je op een Dual Action machine, zoals de jouwe, op nagenoeg alle auto's wel gebruiken. De producten zijn erg veilig, en makkelijk in gebruik maar je boekt er zeker resultaat mee!
Vandaag de tijdelijke auto van de zus & zwager gepoetst. Zoekzoeki Alto, deze kon ik polijsten met de witte pad en V34. Na 1 pass waren alle swirls al weg ! Dat is wel makkelijk poetsen, een zachte lak. :shame:
Helaas geen foto's gemaakt, alleen een 50/50 van de lijnzaadolie.
Ik zie alleen -net- dat ik op het moment van de foto het restant lijnzaadolie nog niet had afgenomen waardoor het wat vettig lijkt.
Even een vraag voor de specialisten,
De Suzuki is in zijn geheel wat verweerd (een metallic lak!). Behalve op de motorkap, hier zijn "vlekken" (zo'n 10x10 ongeveer) zichtbaar welke de originele, iets donkerder groen, wel weergeven. Dat is niet zo mooi! Maar ik kreeg de oorspronkelijke kleur niet terug. Met 3M op een grove pad lukte het niet, dus vandaar dat ik maar gekozen heb om de glans terug te halen en de swirls te verwijderen. Dit lukte met V34 op een witte pad.
Maar, is het mogelijk om bij (licht) verweerde metallic lak de originele kleur te halen? En hoe? :shame:
Vandaag begonnen met de 960.
Denk toch zeker 90 tot 95% correctie behaald (krassen weggekregen), op 2 diepe krassen na. Morgen aan het eind van de ochtend hoop ik het exterieur klaar te hebben, waarna ik het interieur kan beginnen. Wel lekker, zo bezig zijn met dit weer.