Vandaag is Martijn hier te gast geweest met zijn poetsspullen om de S60 eens flink onderhanden te nemen laktechnisch .. hierbij wat foto's van de Poetsfreak in actie !!
Tot wetsanden aan toe.. Maar ik zal ze wegkrijgen, die lelijke krassen.
Martijn,
Zou je hier iets meer uitleg over kunnen geven?
Zoals ik het begrijp:
1. Kras opvullen met lak ( gebruik je een lakstift of lak uit een spuitbusje ?)
2. Lak uit laten harden ( hoe lang ?)
3. Nat schuren met oplopende gradatie schuurpapier ( welke korrel?)
4. Polijsten van grof naar fijn
5. Waxen
6. Klaar ..... ?
Oei. Volgens mij heeft mijn V70 dezelfde lak...
Maar ik heb meer swirls dan glitters volgens mij. Is er binnenkort nog een poetsdag in Twente? Dan heb ik er wel oren naar om eens te leren hoe krassen (heb ook groteren) weg te krijgen, want dit ziet er toch wel een stukje beter uit.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
@Tom,
Wetsanden is eigenlijk bedoeld om krassen weg te schuren.
Eerst met 2000 en dan eindigen met 3000.
Daarna polijsten en waxen.
Let wel, tussentijds goed in de gaten houden hoe het met de (blanke) laklaag staat.
Diepe krassen kun je opvullen.
Zelf laat in deze een paar dagen uitharden.
Daarna schuur ik het licht, zodat er nog ruimte is voor de blanke lak.
Ook deze goed laten uitharden.
Daarna het bovenste proces volgen.
Zoals ik het begrijp:
1. Kras opvullen met lak ( gebruik je een lakstift of lak uit een spuitbusje ?)
2. Lak uit laten harden ( hoe lang ?)
3. Nat schuren met oplopende gradatie schuurpapier ( welke korrel?)
4. Polijsten van grof naar fijn
5. Waxen
6. Klaar ..... ?
Tom
Inderdaad zoals Hans het zegt.
Ik had alleen geen lakstift. 100% wegwerken lukt dus niet, maar zodanig wegwerken dat je echt moet weten waar 'ie zit, wil je hem zien. Dat lukt wel.
Ik begon dus eerst met grof polijsten. Je wilt zoveel mogelijk wegwerken zonder te schuren. Daarna nat schuren met korrel 2000, daarna 3000 en vervolgens van grof naar fijn polijsten. Een sealant, wax of dergelijke aanbrengen ter bescherming.
Maar, wetsanden doe je niet voor je lol. Elke keer weer is en blijft het spannend.
Oei. Volgens mij heeft mijn V70 dezelfde lak...
Maar ik heb meer swirls dan glitters volgens mij. Is er binnenkort nog een poetsdag in Twente? Dan heb ik er wel oren naar om eens te leren hoe krassen (heb ook groteren) weg te krijgen, want dit ziet er toch wel een stukje beter uit.
Dat komt wel goed.
Desnoods een poetsdagje met een klein clubje.
Gezellig en leerzaam.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Maar, wetsanden doe je niet voor je lol. Elke keer weer is en blijft het spannend.
Inderdaad.
Voorzichtigheid is hier geboden.
Eenmaal door de lak en er is geen weg terug, afgezien van de spuiter.
Tussentijdse controle is hier erg belangrijk.
De meesten krijgen buikkrampen als ze me dit zien doen.
Veel tussentijdse controles nemen, kijken of de kras al redelijk verdwenen is. Let ook op de staat van de lak en de hardheid hier van. Liever lang, en beetje bij beetje dan snel en te grof.
Zoals bij nagenoeg alles ;
Neem de tijd, doe het goed en denk helder na.