Poetsfreak topic

Drop je plaatjes, vragen of opmerkingen hier.

joostgroot
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Poetsfreak topic

· 
Posted: 06.04.2016 - 08:48  ·  #526
Quote door Driven2Shine

Gister deze zeer fraaie V70 in solid Black mogen afleveren.

Kijk, scheelt mij meteen het plaatsen van foto's! Was er heel erg blij mee. Steve heeft er een flinke klus aan gehad. Wereld van verschil!

Alleen een beetje jammer dat de dag erna het sahara zand in NL landde. Resultaat werd verstopt onder een laagje oranje zand. Vanavond of morgen de auto maar even goed wassen met het handje..

Nogmaals dank steve!
Driven2Shine
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: driven2shine.eu
Subject:

· 
Posted: 06.04.2016 - 21:07  ·  #527
Graag gedaan Joost.
Ik had ook last van het sahara zand op mijn Mat Zwarte Leon :(
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 07.04.2016 - 09:46  ·  #528
Ziet goed uit! :thumb:
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.05.2016 - 22:19  ·  #529
Vandaag voor het eerst Colli 915 gebruikt. Er gaan nogal wat horrorverhalen rond over moeilijk aanbrengen en uitpoetsen, maar ik vond de wax erg prettig werken. Wellicht had ik wat hulp van de plezierige buitentemperatuur.

Vóór de wax heb ik een Mothers glaze aangebracht. Voor het opbrengen van de wax heb ik een ronde foam applicator gebruikt en voor het uitpoetsen (buffen) :-) een 'peluche verde'. Kind kan de was doen.

Nu maar hopen dat het snel gaat regenen, zodat ik van die mooie druppels op mijn lak krijg.

Tom
PJ_E28
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 15.06.2016 - 23:23  ·  #530
Hé heren, kom hier even inhaken op een vraag van mijn waarde collega Renze die hier de vraag had gesteld over wat we kunnen gebruiken voor ons dashboard. Het dashboard is van een soort kunststof met een dun laagje schuim eronder zodat het zacht (beetje indrukbaar) wordt. Zie hier en hier twee foto's!

Het dashboard is bij alle E28s erom berucht dat ze na verloop van tijd, dankzij de zon, flinke droogtescheuren gaan ontwikkelen. Foeilelijk en eeuwig zonde. Dat willen we bij ons dus nog voorkomen. Naar aanleiding van Renze's vraag kregen we het advies om een lichte All Purpose Cleaner-oplossing om het dashboard te reinigen en om het vervolgens met een dressing te behandelen. Op een hier bekende website :shame: troffen we Smart Total Interior All Surface Cleaner en Smart New Shine Sprayable Dressing aan (die namen zijn zo leuk) - zijn deze goed geschikt voor onze doeleinden?

Daarnaast zoeken we nog wat om onze velgen schoon te maken en te houden. Vooraan heeft 'ie schijfremmen (achter niet), dus dankzij het fenomeen "remstof" stap je van tijd tot tijd uit en mag je je afvragen wanneer je toch semi-antraciete velgen had aangeschafd. 15" BBS kruisspaak velgen staan mooi, maar dan moeten ze wel rondom dezelfde kleur hebben. En dat remstof laat zich ook natuurlijk niet zomaar wegspoelen :bandit:

Wij dachten daarvoor aan reinigen met Smart Wheel & Rim Cleaner Gel en vervolgens wat Smart Rim Wax Mini erop gaan zitten smeren. (Leuke website is dat toch :D)

Alle tips en commentaar welkom!

Groeten PJ
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.06.2016 - 19:47  ·  #531
Wat zie ik nu, mijn waarde collega is actief geworden :D :lol: ^_^
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.06.2016 - 21:57  ·  #532
Zie weer een hoop scrabble woorden voorbij komen. :D
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.06.2016 - 22:55  ·  #533
Nu nog uitvinden welke de juiste/beste zijn :lol:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.06.2016 - 23:17  ·  #534
Of Steve bellen.
Reken op een eerlijk antwoord. :-)
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 17.06.2016 - 13:40  ·  #535
Mijn keuze voor de velgen zou IronX zijn.

Met de sealant voor velgen heb ik geen ervaring.
Voor het reinigen van het dashboard gewoon een verhouding APC gebruiken, handig voor allerhande klusjes. Kunststof behandel ik overigens ook met Pure Leather Conditioner, na het reinigen uiteraard. Werkt ook prima.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.06.2016 - 22:02  ·  #536
Ik heb wel eens poorboys ex-p gebruikt op de velgen, deed het best goed en de velgen waren makkelijk schoon te houden.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.06.2016 - 22:30  ·  #537
Quote door Martijn

Mijn keuze voor de velgen zou IronX zijn.

Met de sealant voor velgen heb ik geen ervaring.
Voor het reinigen van het dashboard gewoon een verhouding APC gebruiken, handig voor allerhande klusjes. Kunststof behandel ik overigens ook met Pure Leather Conditioner, na het reinigen uiteraard. Werkt ook prima.

Gaat het dan niet glimmen ?

Ik vind het kunststof, trim , dashboard ect niet mooi als het zo glimglim is , fabriek af zijn ze ook mat , hou het dus schoon met een vochtige doek en af en toe een kunstof cleaner en protector voor kunstof , is van colorlock , geen aandelen maar dan blijft de af fabriek look .

Vind ik ook van de leren stoelen ,die horen mat tegen zijdeglans aan te zitten, en niet te glimmen .
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 17.06.2016 - 22:32  ·  #538
Dan heb je dezelfde denkwijze als mij Olaf. Ben het volledig met je eens.
Mits goed gereinigd, en je het product zuinig gebruikt blijft een mooi matte glans achter.
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.06.2016 - 22:50  ·  #539
Dank voor alle tips zover! Ook ik/wij ben/zijn van mening dat het dashboard niet overmatig mag glimmen, een beetje zijdemat kan wel goed zijn, maar zeker niet hoogglans!
Scheuren is echter nog erger, dus vandaar dat we toch maar eens een juist middeltje moeten hebben. En met honingraat/kruisspaak velgen is het wel fijn als ze enigszins schoon willen blijven, dan wel makkelijk weer willen worden. :shame: :yes:
PJ_E28
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.06.2016 - 11:07  ·  #540
Poorboy's EX-P is gewoon een reguliere sealant en niet speciaal toegespitst op gebruik voor velgen. We hebben zelf ook nog wat Collinite 915 staan, wat we dus gebruikt hebben met goed resultaat (in oktober het exterieur mee behandeld, in twee lagen, en staat er nog goed op). Als de velgen proper gemaakt zijn, neem ik aan dat we dan dezelfde Collinite daar ook op toe kunnen passen?

Verder inderdaad allemaal hartelijk bedankt voor de tips. Setje droogdoeken erbij en het gaat goedkomen. Heb ontzettend veel zin om te poetsen, de wagen staat er een beetje vies bij nu :shame:

Iemand hier trouwens een luchtbuks te leen? Volgens mij fladdert er hier wat ongedierte rond dat graag laten merken hoezeer het de wagen bewondert. :bandit:

Selected quotes for multi-quoting:   0