Poetsfreak topic

Drop je plaatjes, vragen of opmerkingen hier.

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Poetsfreak topic

· 
Posted: 19.06.2016 - 11:27  ·  #541
Quote door Volvo_V70

Dank voor alle tips zover! Ook ik/wij ben/zijn van mening dat het dashboard niet overmatig mag glimmen, een beetje zijdemat kan wel goed zijn, maar zeker niet hoogglans!
Scheuren is echter nog erger, dus vandaar dat we toch maar eens een juist middeltje moeten hebben. En met honingraat/kruisspaak velgen is het wel fijn als ze enigszins schoon willen blijven, dan wel makkelijk weer willen worden. :shame: :yes:

Dan helpt zo een zon scherm reflector uitvouw ding wel tegen , uv straling is daar een boosdoener .
Heb het geluk dat de auto altijd onder dak staat thuis , dat scheel aanmerkelijk met veroudering kunststof delen .
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.06.2016 - 11:28  ·  #542
Iemand hier trouwens een luchtbuks te leen? Volgens mij fladdert er hier wat ongedierte rond dat graag laten merken hoezeer het de wagen bewondert. :bandit:
[/quote]

Pas op hoor een mus is beschermde diersoort , jij niet :bandit:
Volvo_V70
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 19.06.2016 - 12:23  ·  #543
Haha ja, en kraaien en andere ongein mag je ook niet zomaar naar beneden halen.... :sleep:
Maar, mocht je 'm echt nodig hebben, wellicht weet ik wel iemand die je kan helpen :shame: Waarschijnlijk wordt het helpen met het aanpraten van gemoedsrust, maar oke ^_^

Dat is trouwens wel een goed idee Olaf! Denk dat een dekje wat je in de winter over de voorruit legt nu ook wel eens kon helpen.
PJ_E28
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.06.2016 - 14:28  ·  #544
Hoe doen de lokale poetsfreaks dat met ruiten trouwens? Zaken als behandeling tegen waasvorming aan de binnenkant en een sealant voor de buitenkant zodat regendruppels er gewoon afrollen klinken erg aanlokkelijk namelijk. Zeker als je bedenkt dat BMW bij de E28 geen ruitenwisser voor de achterruit bedacht had :bandit:
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 22.06.2016 - 14:36  ·  #545
Rain-X er op. Goedkoop & werkt prima.
Kun je bij de meeste lokale gereedschapswinkels ook krijgen.
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.06.2016 - 18:30  ·  #546
Lijkt me prima voor alle ruiten behalve de voorruit, tenzij je constant volgas denkt te kunnen rijden :lol:
Ben een beetje bang voor waasvorming met de ruitenwissers eerlijk gezegd :sleep:

Mijn collega had overduidelijk last van wat procrastinerende trekjes, maar het heeft wel geresulteerd in een prachtig lijstje *uhum* van must-haves ^_^

- Smart Total Interior All Surface Cleaner
http://www.driven2shine.eu/tot…ce-cleaner

- Smart New Shine Sprayable Dressing
http://www.driven2shine.eu/new-shine-sprayable-dressing

- CarPro Iron.X Cleaner (500 ml)
http://www.driven2shine.eu/carpro-iron-x-500ml

- Chemical Guys P40 Detailer
http://www.driven2shine.eu/pro-detailer

- Smart Rim Wax Mini
http://www.driven2shine.eu/rim-wax-mini

- Miracle Dryer
http://www.driven2shine.eu/miracle-dryer

- 3x Buffing Towel
http://www.driven2shine.eu/buffing-towel

- Multi-Fiber Super Thick Washmitt
http://www.driven2shine.eu/multi-fiber-super-thick-washmitt

- Chemical Guys Jetseal 109
http://www.driven2shine.eu/jetseal-109

- Glass Towel Red
http://www.driven2shine.eu/glass-towel-red

- Optical Clarity Glass Cleaner
http://www.driven2shine.eu/gla…ss-cleaner

Je zou er nu al bijna moe van worden :sleep:
Ben wel benieuwd naar jullie reacties. We zullen de grote meneer Steve ook nog wel om zijn raad vragen. :-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.06.2016 - 21:39  ·  #547
Quote door Volvo_V70

We zullen de grote meneer Steve ook nog wel om zijn raad vragen. :-)

Geen slecht idee.
Ben nieuwsgierig naar wat er over gaat blijven.
PJ_E28
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.06.2016 - 16:58  ·  #548
Inderdaad, wat er van overblijft... :lol:

De Jetseal 109 is gelijkwaardig aan de Colli 915 die we al hebben, dus die mag van het lijstje af. Wordt dan wel gelijk vervangen door Chemical Guys Glossworkz Glaze, want dit is een glaze met wat fillers erin om de krasjes een beetje weg te werken. Daaroverheen komen dan twee lagen Colli en dan gaan we eens kijken hoe het is met de standtijd. Van een glaze wordt gezegd dat die de standtijd negatief beïnvloedt omdat de wax zich minder goed kan hechten. Dit zal zeker waar zijn, nu kijken hóe negatief. :yes:

Verder komt de CarPro FlyBy30 Full Kit erbij. Hiermee kunnen we alle ruiten zodanig behandelen dat regendruppels het erg lastig gaan krijgen. :bandit: In tegenstelling tot Rain-X zou dit geen dikke waas of strepen na moeten laten, we gaan het vast zien!

Nu de spaarpot nog eens wijd opentrekken... zo gaat dat nou eenmaal met poetsspulletjes :shame:

Werkwijze die we voor ogen hebben;

1. Auto met water afspoelen
2. Met shampoo wassen
3. Detailer erop en kleien
4. Glaze erop
5. Twee lagen Colli

Ondertussen mogen de velgen aan wat Iron.X gaan geloven en vervolgens met wat Rim Wax behandeld worden. In het vervolg mag allerhande remstof hopelijk dan wat makkelijker een ander plekje opzoeken.

De ruiten kunnen dus behandeld worden met die FlyBy30 Kit. Van binnen gewoon met Optical Glass Cleaner. Dashboard en vergelijkbare interieurdelen mogen aan een APC en een dressing geloven om ze schoon te maken.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.06.2016 - 17:47  ·  #549
Quote door PJ_E28

In tegenstelling tot Rain-X zou dit geen dikke waas of strepen na moeten laten, we gaan het vast zien!

Nu de spaarpot nog eens wijd opentrekken... zo gaat dat nou eenmaal met poetsspulletjes :shame:

Rain-X doet dit bij niet. Geen last van (gehad).
En inderdaad, goedkoop is anders. Gisteren ook even een nieuwe bestelling gedaan, kassa, zo weer 150eur verder. Vandaag iemand die vroeg wat het nou eigenlijk kostte, al die materialen en toebehoren. Toen ik hem vertelde dat het in de 4 cijfers liep ging die toch maar naar de wasstraat. <_<
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.06.2016 - 19:44  ·  #550
Ik gebruik voor de ruiten Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer.
Het werkt geweldig en is goedkoper als Rain-X.
Had in eerste instantie ook last van een witte waas bij gebruik van de ruitenwissers, maar die waren al behoorlijk oud.
Nadat ik deze vervangen had helemaal geen last meer van een waas.
Ik hoor verschillende verhalen over zo'n waas, maar ik denk dat zo'n product sneller laat merken dat je ruitenwissers niet helemaal goed meer zijn.
PJ_E28
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.06.2016 - 20:54  ·  #551
Quote door Martijn
Toen ik hem vertelde dat het in de 4 cijfers liep ging die toch maar naar de wasstraat. <_<

Euh, tja. Dat is dan ook weer het andere uiterste. Als je al ziet hoe ver je kunt komen met een goede shampoo en een standaard potje wax...

Quote door GerardD
Ik hoor verschillende verhalen over zo'n waas, maar ik denk dat zo'n product sneller laat merken dat je ruitenwissers niet helemaal goed meer zijn.

Denk dat je gelijk hebt. We hebben eigenlijk veel negatieve verhalen gehoord over producten op de voorruit, ik denk dat het niet zo hoeft te zijn. Maar we gaan straks voor de vakantie nog even flink aan de slag met deze spulletjes en zullen zeker laten weten hoe het bevalt! Foto's voor / na komen te zijner tijd ook zeker weten terecht hier.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.06.2016 - 20:56  ·  #552
Quote door PJ_E28

Als je al ziet hoe ver je kunt komen met een goede shampoo en een standaard potje wax...

Je wordt steeds nauwkeuriger he. Dat is het echte nadeel van poetsen. :'( :bandit:
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.06.2016 - 20:59  ·  #553
Haha, hij houdt maar niet op, Skype staat er vol mee, onze Drive bestanden worden overladen... lijkt wel een DDOS-poetsaanval :bandit:
We zouden bijna vergeten dat er ook nog wat technische dingetjes gedaan moeten worden voordat we op vakantie kunnen.... :sleep:

Mocht iemand dus nog een geldboom te koop hebben staan, of een goed adresje daarvoor weten, please let me know!! :kerstman: :shhh
Thunderbird
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: thunderbird-carcle…
Subject:

· 
Posted: 24.06.2016 - 08:47  ·  #554
Het resultaat van RainX(of welke glassealant dan ook) staat of valt met de voorbereiding. Voordat de RainX wordt aangebracht moet de ruit goed worden gereinigd en ontvet.
Ik houd zelf altijd het volgende stappenplan aan voor het aanbrengen van een glassealant:

- Ruit meenemen tijdens het wassen
- Ruit reinigen met een goede glasreiniger
- Ruit kleien
- Ruit polijsten/grondig reinigen met een glaspolish
- Ontvetten (met bv Eraser of Prep)(Had ik al gezegd dat je goed moet ontvetten? :police: )
- Dunne laag sealant aanbrengen (less is more)
- Kwartier laten hazen
- Afnemen
- Tweede dunne laag sealant aanbrengen
- Kwartier laten hazen
- Afnemen

Het polijsten kan eventueel worden weggelaten. Ik doe dit meestal wel omdat dit de standtijd met ongeveer een maand verlengt.

Op deze wijze haal ik met rainX een standtijd van ongeveer drie a vier maanden, zonder dat ik last heb van een waas. Daarna wordt de werking minder en breng ik hem opnieuw aan.

Omdat het kan ga ik vandaag een andere variant proberen, namelijk de Nanolex Ultra Glass Sealant. Als ik de berichten mag geloven kan ik hier een langere standtijd mee halen. Ik ben benieuwd.
PJ_E28
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.06.2016 - 08:31  ·  #555
Klinkt goed! Ben benieuwd wat je haalt qua standtijd.

Stappenplan is voor ons met die FlyBy kit erg vergelijkbaar. Ruiten schoon, dan Eraser, dan polijsten (Glasspolish), dan weer Eraser, dan het werkzame bestanddeel toepassen, even laten staan, opvegen met MF-doekje. Nachtje laten staan. Heel erg benieuwd naar de standtijd!

Selected quotes for multi-quoting:   0