Poging tot inbraak

Helaas is mijn lv portier nu gesloten

michelmba
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Poging tot inbraak

· 
Posted: 18.09.2015 - 03:10  ·  #1
Vanavond is er een poging gewaagd in te breken in mijn V70 classic.

Waarschijnlijk is er iets in mijn deur afgebroken en zit nu dicht. Slot mechaniek lijkt te werken echter deur gaat niet meer open. Klink voelt los aan. Deurhandel binnen lijkt nog te werken, ontgrendeld de deur echter niet.

Iemand suggestie hoe de deur weer open te krijgen?

Dank voor de hulp,

Groet Michel
J.W.
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Poging tot inbraak

· 
Posted: 18.09.2015 - 08:34  ·  #2
Ik zou proberen om de deurhandel aan de binnenkant los te schroeven. Er zit een stang aan . wellicht is deze los geschoten. Als je hier aan trekt, zou de deur open moeten gaan. Altijd balen als iemand niet van de spullen van een ander af kan blijven. Van de andere kant fijn dat je Volvo rijdt, deze zijn erg lastig te openen voor de gemiddelde dief. Neem anders even contact op met je verzekering, een nieuw slot is niet goedkoop en kan de dealer op kosten van de verzekering de deur weer maken. Succes!
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 18.09.2015 - 09:20  ·  #3
als de auto WA+ verzekerd is kun je daar misschien nog wat mee, maar heb je dat op zo'n oude auto? (ik wel op mijn classic van 2000)
krijg je de auto nog met een afstandsbediening (?) van het slot zodat je via een andere deur naar binnen kan of ook niet? zo niet, wegenwacht voor de eerste "inbraak" (die kunnen dat ook heel goed als je je sleutel binnen in de auto laat liggen) zodat je idd van binnenuit verder kan werken..
michelmba
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 18.09.2015 - 15:39  ·  #4
Dank voor de reacties.

Alles lijkt te werken, echter ontgrendeld niet.
Afstandsbediening doet het, pinnetje van het slot komt ook omhoog.
Binnen voelt de hendel ook normaal.
Buiten is deze duidelijk los, lijkt of er iets binnenin is afgebroken.

Via Youtube gezien (dank Robert) dat je de stoel eruit moet halen om de deurkaart eruit te halen en zo kun je bij de binnenkant komen. Dan is het verder eenvoudig.

Groet Michel

Selected quotes for multi-quoting:   0