Pok geluid met optrekken rechtsvoor

The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

Re: Pok geluid met optrekken rechtsvoor

· 
Posted: 02.08.2016 - 00:26  ·  #16
Dank je wel :)
Wordt er langzaam een beetje moedeloos van :).
Geluidjes zijn altijd lastig te vinden. Ook klinken ze vaak dramatisch. Als de motor warm is klinkt het het ergste. Dan lijkt er wel iets los te zitten. Het vervelende is dat olie rubber zacht maakt, maar warmte ook. Vandaar mijn verdenking van de achterste steun.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 18:18  ·  #17
http://gofile.me/2EFmB/D9vCM6OV4

Hierbij het linkje naar een filmpje waar het geluid op te horen is.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 22:28  ·  #18
Ok dat klinkt niet als iets wat ergens tegenaan rammelt maar wat dan wel? morgen met verse oren nog maar eens luisteren :thumb:
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 22:31  ·  #19
Het geluid is wat lastig op te nemen. Het is echt een bonk. Over een klinkerweg klinkt het als klapperen. Lijkt op ijzer op ijzer. Op het eind van het filmpje hoor je het geluid 1 keer wat duidelijker. We hebben ook de motorkap open gehad. Je ziet echt de motor een paar cm naar voren of achteren komen met dat heen en weer schakelen
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 02.08.2016 - 23:56  ·  #20
als de motor zo kantelt als je beschrijft, zou ik denken aan de motorsteun onder (hydraulisch).
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 03.08.2016 - 00:20  ·  #21
Quote door The_ike_master

Het geluid is wat lastig op te nemen. Het is echt een bonk. Over een klinkerweg klinkt het als klapperen. Lijkt op ijzer op ijzer. Op het eind van het filmpje hoor je het geluid 1 keer wat duidelijker. We hebben ook de motorkap open gehad. Je ziet echt de motor een paar cm naar voren of achteren komen met dat heen en weer schakelen

Als je de juiste torsiesteunen nieuw hebt gemonteerd en je motor komt naar voren en achter moet daar iets fout zijn gegaan. Je motor kan en mag niet kantelen zoals je omschrijft met nieuwe torsiesteunen. Kun je de stang boven over de motor, waaraan je torsiesteun is bevestigd bewegen en zo ja hoeveel? Staat die die centimeters toe die je motor beweegt? Als de rubbers aan de uiteinden daarvan zijn uitgeslagen, kan je steun en dus je motor bewegen.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2016 - 00:17  ·  #22
Ik weet welke balk je bedoeld. Gekke is dat die eigenlijk niet beweegt. Bedoel als de motor iets beweegt. De motor beweegt niet heel dramatisch. Zelfs minder dan voorheen. Mijn vermoeden is dat de achterste motorsteun verzwakt is door olie. Bij het vevangelie van de andere steunen. Was het duidelijk dat het allemaal nog de originele steunen zijn. Toen ik de auto kocht had deze een redelijke lekkage op de olie retour leiding. Hierdoor was het schutbord achter de motor aardig besmeurd met olie. Van de week zag ik dat deze steun ook aardig wat olie op zich heeft. Binnenkort ga ik hem eens op de brug zetten en kijken of er speling zit op de steun.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 04.08.2016 - 09:11  ·  #23
Het is vaak moeilijk te bepalen of een steun nog wel of niet goed is daarvoor zal je hem in de meeste gevallen toch eerst moeten demonteren. Gelukkig zijn de meest steunen vrij eenvoudig te vervangen.
En als je het verschil eenmaal merkt vervang je ze vaak allemaal :D
fabian1981
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 17.08.2016 - 13:08  ·  #24
Dit is een ander geluid als voor de bak revisie ? Volgens mij wel want het geluid voor de revisie was er toch alleen met wegrijden en hobbels ? Nu is het geluid er als als je hem in d of r zet volgens mij? Irritant dat je eigenlijk telkens weer achter de feiten aan loopt
Terwijl je stukje bij beetje alles vervangen hebt. Misschien een keer samen even luisteren en kijken. 1 iemand de auto bedienen en de andere even zoeken. Aandrijfas was al uitgesloten ?
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.08.2016 - 21:50  ·  #25
Aandrijfas is uitgesloten, bak is uitgesloten, centrale bout is uitgesloten, bovenste torsiesteun is uitgesloten, onderste torsiesteun is uitgesloten, steun aan distributiezijde is uitgesloten. Het geluid is hetzelfde als voor de revisie. Het geluid treed alleen vaker op. Het onderdeel wat het geluid veroorzaakt wordt dus slechter. Verdenk nog steeds de achterste steun. Moet dit aleen samen met iemand bekijken. Met mijn broertje al eens gezocht. Alleen niet onder de auto. In onze beleving kwam het geluid bij de achterste steun vandaan.

Selected quotes for multi-quoting:   0