Hoi allemaal, ik heb met mijn auto een raar geluid met plotseling gas geven. Wanneer ik optrek is een plok geluid te horen rechtsvoor. Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Wanneer ik heel rustig weg rij is het geluid er niet. De torsiesteunen boven en onder aan de motor zijn vervangen.
Motorsteun onder distrubutie, draagarm, rubberblokjes stabilisatorstang versleten (niet je stangetjes aan het uiteinde), fusee, veerpootlager en inderdaad die bout van de as.
Dit zijn altijd van de uitzoek dingetjes die soms best wel eens wat geduld vergt:)
Hallo allemaal, de laatste tijd heb ik e.a. uitgezocht en uitgesloten. Helaas is het geluid er nog en wordt erger. De volgende zaken zijn gedaan en uitgesloten.
- bovenste motorsteun (torsie) is vervangen.
- onderste motorsteun (torsie) is vervangen.
- motorsteun distributiezijde is vervangen
- versnellingsbak is gereviseerd
- aandrijfassen zijn nog goed.
- centrale bout zit vast.
- veerpoten zijn uitgesloten. Geluid komt bij het motorruim vandaan.
Mogelijke verdachten:
- uitlaat die tegen chassis tikt. (Onwaarschijnlijk)
- hydrosteun achter. (Hoofdverdachte zit onder de olie van een oude lekkage)
Het geluid wat te horen is is het beste in de auto te horen. Als de motor warm is hoor je het geluid het beste. Het is doffe klak met gas geven, gas los, verkeersdrempels waarbij geen gas wordt gegeven en starten van de motor. Ook hoor je het geluid wanneer je schakelt in 1 van de standen van de bak. Het gebeurd dus met naar voren en achter kantelen van de motor.
Het geluid komt uit het midden achter de motor zeg maar.
Wil de auto binnenkort op de brug zetten. Moet alleen nog even kijken waar. Ga eerst eens kijken wat speling heeft. Heb ook nog 2 draagarmen liggen die ik wil vervangen. 1 draagarm heeft iets speling. Was ook een verdachte. Maar de plaats van het geluid klopt niet en het moment dat je het kan horen
Ik zal morgen op mijn werk eens proberen of het geluid te horen Is als ik het opneem. Het klinkt echt als 2 stukken ijzer die elkaar raken zo'n bonk. Heb vroeger wel eens verkeerde rubbers gehad van mijn uitlaat waardoor deze soms het chassis raakte. Zo'n geluid.
Vanaf de bovenkant kan je hem niet bewegen. Ook stationair ligt het blok mooi stil. Met het schakelen van d bijvoorbeeld zie je hem iets kantelen. Naar voren of achteren. Afhankelijk of je d of r kiest. Het is niet veel, maar er zit beweging in. Ook zien we het blok niets raken.