Polestar Tuning

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Polestar Tuning

· 
Posted: 27.11.2013 - 17:23  ·  #16
R-W

Ook zij gebruiken inderdaad de standaard programmatie denk ik. Dit kon bij mij echter niet. Hebben ze zoals ik eerder aangaf prima opgelost. Hadden er de kennis voor in huis. Ik begrijp dat je de waardes heb bekeken. Dan kan je ook duidelijk zien dat deze bij mij vrij fors verschillen met die van de normale opgaves op de site van de tuners. Had ik ook niet verwacht. Kon er niet omheen na de rollenbank gegevens.. ;-)
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 17:55  ·  #17
Ik vind terug:

2,5FT: pk 231, Nm 340
Tunex : pk 260, Nm 385
Yes: pk 263, Nm 405

Verschil tussen 'Tunex standaard' en 'Yes maatwerk' vind ik persoonlijk wel meevallen en zou zelfs een meetverschil (theorie-praktijk) kunnen zijn. Desalniettemin is het natuurlijk wél een leuke upgrade en zeker voor het gevraagde bedrag. Zou mijn voorkeur hebben boven Polestar iig.
...

Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 19:29  ·  #18
Quote door BlueStar

Precies, tunen op een verantwoorde Volvo wijze, dat durf ik wel aan. Bovendien krijg ik van Polestar een certificaat én een mooie "sticker" toegestuurd die vast wel mooi op de achterklep van m'n V70 staat :D

Net terug van een ritje autobaan en het verschil is goed te merken. Niet spectaculair, maar dat was ook niet de bedoeling. Ik heb nu wel wat meer pk's en koppel wat nog beter klopt met de balans van de Volvo.., heerlijk ! Veel snellere reactie op het gas, maar toch beheerst. M'n eerste indruk is dan ook prima ! De D5 motor loopt ook mooier, ronder.

Nu heb ik o.a. 2 Subaru Impreza GT Turbo's versleten en een Volvo 850 R gehad. Heftige auto's, veel lol aan beleefd. Nu nog steeds net zoveel lol, maar dan subtieler. Grijns, grijns..

Mooi dat je er blij mee bent kerel! ;) En Polestar is gewoon van Volvo. Dus dan ben je inderdaad wel zeker van een garantie. Al beweren sommigen hier anders! Jij bent tevreden en dat is wat telt! ;)
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 21:36  ·  #19
@ r w
Dat wil ik wel eens zien op een andere bank!
Die turbo compressor op die 2.4t gaat dat never nooit halen die 260pk!!
En stel van wel dan zit ie ver buiten zijn efficiëntie gebied....
230pk is meer reëel. ..maar dan nog niet langdurig. ...gezien hitte kakt het snel in...
Beetje kroeg pk verhaal
BlueStar
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 21:56  ·  #20
Alweer helemaal gelijk Trissy. Polestar is de huistuner van Volvo en daar hebben ze écht wel nagedacht over het behoud van fabrieksgarantie e.d. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Vandaag de Volvo weer even uitgelaten en nadat alles op bedrijfstemperatuur was even helemaal voluit.

Wow.., wat een verschil met de standaard 185 pk/400Nm, hij ('t is een hij <_< ) sleurt er behoorlijk aan. Met veel meer souplesse en gemak stuur je door het verkeer en geeft me net dat beetje extra waar ik op zat te wachten en nog comfortabel ook!

Keurig netjes kreeg ik vandaag een e-mail van Polestar waarin staat aangekondigd dat ik een certificaat krijg toegestuurd (en die sticker natuurlijk :D ) voor de garantie. Wat wil je nog meer..

http://www.polestar.com/en-int/start/

Groet, Paul.
...

Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 22:01  ·  #21
Je kan maar beter zeker van je zaak zijn Paul! ;) Huis, tuin en keuken tuners zijn er genoeg. Alleen vraag ik mij af wat hun garantie is. ;) Leuk dat je er een fijn gevoel bij hebt man! :love:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 22:38  ·  #22
Polestar is alleen voor nieuwe/jonge Volvo's waar nog garantie op zit.
Wie gaat nou 1000 euro betalen als het beter kan voor 300 euro?
yes996
Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 22:56  ·  #23
Mijn idee Jeroen!! 8-)
...

Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 22:59  ·  #24
Ik wil weleens zien welke Volvo het langer volhoud! :D Maar lekker boeiend. Ik ben anti tunen! Punt! Maar als je dan wil tunen doe het dan verantwoord. Een huis, tuin en keuken tuner krijgt geen Polestar files. Kan ze ook niet kopen. Volvo zou wel gek zijn! :D Ik ben het met TS eens en de anderen.... Doe er je voordeel mee. ;)
yes996
Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 23:16  ·  #25
Mijn vorige 2.5T was ook getuned. Niet door Polestar maar door Rica. Heb hem laten tunen bij 90.000km. Heeft vervolgens 350.000 km gelopen zonder ook maar 1 probleem. Dit met een vrij pittig rechter voetje wat ik destijds had. Rustig goed warm rijden dan blijft meestal het spul heel. (bij mij).. :D
...

Subject:

· 
Posted: 27.11.2013 - 23:28  ·  #26
Zoals gezegd.... Het is een ieders keuze. Ik denk dat je donders moet uitkijken met wie je aan je auto laat. ;) Scania164 heeft zijn R in totaal getuned. Was wel even iets meer kwijt dan die 1000 euro hier besproken. Dat is dus een auto waarvan ik inderdaad zeg... Gebeurd niks mee! Dit in tegenstelling tot tuners wie denken dit alleen maar met een chip af te kunnen. Dit noem ik dus GEEN maatwerk en dan kan je je maar beter verblijden met een chip op maat van Polestar! Zit je altijd goed! :D Overigens heeft de R in kwestie 320 paardjes! En geloof mij.... Geen paardjes die in de kroeg zitten! :D
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 28.11.2013 - 10:50  ·  #27
Abt is ook huistuner van VAG, toch zou ik mijn VW/Audi naar JD of Hartog brengen. ;) Ik zie ook op de site van Polestar verder niets over garanties e.d., behalve dat de originele Volvogarantie blijft gelden. Verder een nogal kletsverhaal over verminderd verbruik etc. Maar mooi dat je er blij mee bent, daar gaat het uiteindelijk om.
@Trissy, niemand beweert anders en geen zaken verdraaien. En Polestar is géén chip op maat.
@scania: het gaat in mijn voorbeeld om een 2.5, 230pk is standaardvermogen.
yes996
Subject:

· 
Posted: 28.11.2013 - 12:10  ·  #28
Een R getuned tot 320 PK en daar gebeurt niets mee en met de andere besproken getunede auto's wel? Dacht het niet. Kwestie van tijd en ook bij de R zal de slijtage gaan toeslaan. Bak, aandrijfassen etc.
yes996
Subject:

· 
Posted: 28.11.2013 - 12:20  ·  #29
Quote door R-W

Ik vind terug:

2,5FT: pk 231, Nm 340
Tunex : pk 260, Nm 385
Yes: pk 263, Nm 405

Verschil tussen 'Tunex standaard' en 'Yes maatwerk' vind ik persoonlijk wel meevallen en zou zelfs een meetverschil (theorie-praktijk) kunnen zijn. Desalniettemin is het natuurlijk wél een leuke upgrade en zeker voor het gevraagde bedrag. Zou mijn voorkeur hebben boven Polestar iig.

R-W, het ging mij niet om zoveel mogelijk PK's maar om een zo hoog mogelijk koppel in een zo breed mogelijk gebied.
Vind ik veel belangrijker. Erg prettig zoals hij iedere keer de Pyreneeën opstuift 8-)
Zit ieder jaar een keer of 3 in het zuiden en dan is het heel aangenaam zo'n hoog koppel.
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 28.11.2013 - 12:53  ·  #30
Meneer yes996
Een goed onderhouden r met 3 inch downpipe en alu intercooler en alu radiateur heeft een veel betere thermische huishouding!
Daarbij Mte heeft de software zeer nauwkeurig in orde....
Is niet voor niets 1 vd beste zoniet de beste volvo tuner ter wereld!
Mijne draait ook nog op lpi.....das nog minder kans op detoneren bij octaan 106..
Nee laten we deze discussie ff stoppen. ...
Er rijden op het 850forum tientallen auto's al tonnen met dit vermogen al dan niet met deze koelings toepassing.
Ook heb ik een afr wideband erin zodat mengsel altijd onder controle is...
Geloof dat ik ga schrikken als we de tunex afr waardes gaan bekijken. ...

Selected quotes for multi-quoting:   0