pook vervangen

Volvo-V70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

pook vervangen

· 
Posted: 25.10.2013 - 22:51  ·  #1
Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om de pook van mijn automaatbak te vervangen (weet niet hoe het voorwerp heet voor een automatenbak). Echter heb ik geen flauw idee hoe ik de pook kan ontmantelen van het mechanisme. Nergens zitten schroefjes of andere inkepingen waar ik zou kunnen beginnen...
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

Re: pook vervangen

· 
Posted: 26.10.2013 - 02:06  ·  #2
Quote door Volvo-V70

Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om de pook van mijn automaatbak te vervangen (weet niet hoe het voorwerp heet voor een automatenbak). Echter heb ik geen flauw idee hoe ik de pook kan ontmantelen van het mechanisme. Nergens zitten schroefjes of andere inkepingen waar ik zou kunnen beginnen...

Geen idee hoe het bij de automaatpook zit...bij de handgeschakelde auto's klik je eerst het randje waar de pookhoes aan vast zit van de middenconsole.
Als je die dan omhoog trekt, dus de hoes over de kop heen ( alsof je een trui uittrekt :P ) dan zit daaronder een plastic rondje die je aan tegenoverliggende zijden kunt indrukken en dan de hoes kunt losmaken.
Daarna kon je bij een 2e daaronder gelegen ring waar je hetzelfde doet en dan de knop omhoog eraf kan halen. Wellicht hebben ze eenzelfde systeem gebruikt :)
Beurstel
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.11.2013 - 16:20  ·  #3
Ik heb er op dit forum ook eens mee geworsteld, al ging het bij mij om een handbak. Het is uiteindelijk met behulp van de beschrijvingen en tips wel gelukt! Tochtstripgereedschap (zo'n plastic steekgeval) is wel een must, zodat je niet met een schroevendraaier in het kunststof hoeft te pielen. Hier verwees mij voor dit stuk gereedschap naar de dealer, maar daar keken ze me nogal raar aan toen ik er daar om vroeg (een 'fishbone' noemen ze het daar trouwens), maar werd doorverwezen naar de lokale automaterialenzaak en die had dat ding voor minder dan € 10 liggen.

Zie hieronder het topic en check de link van Bigdog. Wellicht kom je daar verder mee.

topic.php?t=4979&page=1
Sankatommy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 05.11.2013 - 17:28  ·  #4
Inderdaad de link van Hans volgen. Duidelijker krijg je het niet (zelfs met plaatjes ;-))

Selected quotes for multi-quoting:   0