porsche tcv valve

iemand ervaring mee?

Borre
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

porsche tcv valve

· 
Posted: 21.11.2016 - 13:49  ·  #1
Ik heb deze TCV enkele weken geleden gemonteerd (V70R). Dit ook naar aanleiding van de info op de diverse fora. Tot nu toe doet ie het prima.

Gekocht bij Autodoc voor 21,99 incl verzendkosten. Zie nu trouwens dat ze inmiddels wel iets duurder zijn geworden..

Zie ook www.ardideas.com
Borre
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: porsche tcv valve

· 
Posted: 21.11.2016 - 14:18  ·  #2
Eh.. nee merk geen verschil.

Ik denk dat mijn originele TCV nog goed was. Ik heb de TCV alleen vervangen ivm stage 0 onh en omdat ik toch bezig was aan de motor (vervangen van 5x bobines) dus dit ging in 1 moeite door.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.11.2016 - 15:21  ·  #3
Is deze TCV ook bruikbaar voor de D5's?
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.11.2016 - 16:59  ·  #4
Ik heb deze hier ook nog nieuw liggen. Vervang deze samen met de vacuumslangetjes eerdaags wel.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 23.11.2016 - 10:42  ·  #5
Volgens mij zitten er twee vacuumpompjes, eentje op het luchtfilterhuis voor de motorsteunen, en eentje (wat volgens mij de TCV is) onder de EGR mixerpijp.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.11.2016 - 12:46  ·  #6
Quote door Tenck

Volgens mij zitten er twee vacuumpompjes, eentje op het luchtfilterhuis voor de motorsteunen, en eentje (wat volgens mij de TCV is) onder de EGR mixerpijp.

Je hebt 1 vacuüm pomp rechts boven op de motor dat chromen ding, vandaar gaat een slang vervolgens een T stuk nar je motorsteunen klepje( diegene voorop luchtfilterhuis) en loopt de slang door naar je turbo klep voorop je blok achter de luchtinlaat slang.

Ter info.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 23.11.2016 - 12:52  ·  #7
Quote door BIGW

Quote door Tenck

Je hebt 1 vacuüm pomp rechts boven op de motor dat chromen ding, vandaar gaat een slang vervolgens een T stuk nar je motorsteunen klepje( diegene voorop luchtfilterhuis) en loopt de slang door naar je turbo klep voorop je blok achter de luchtinlaat slang.

Ter info.

Thanks, weer wat geleerd.

Selected quotes for multi-quoting:   0