Portier bestuurder gaat niet op slot (s60 t5 my2000)

Edwins40
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

Portier bestuurder gaat niet op slot (s60 t5 my2000)

· 
Posted: 04.12.2018 - 15:29  ·  #1
Hoi!

Als ik met de afstandsbediening de centrale deurvergrendeling aanstuur gaat het portier van de bestuurder niet op slot. Hij gaat wel naar beneden, maar komt ook direct weer omhoog! De rest van de deuren gaan wel op slot.

Wanneer ik de deuren met de sleutel op slot doe, blijven wel netjes alle vier de knopjes naar beden en zit het bestuurders portier ook op slot.

Help! Gaat om een s60 t5 uit 2000.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Portier bestuurder gaat niet op slot (s60 t5 my2000)

· 
Posted: 09.12.2018 - 15:34  ·  #2
Ik zou eerst eens het slotmechaniek flink spoelen met WD40.
Als dat verkleeft is met oud vet of stroef gaat wegens corrosie dan heeft het motortje het te zwaar en draait hij weer terug naar de open-positie.
Het mechaniek vervangen kan altijd nog.
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.12.2018 - 20:47  ·  #3
Meestal moet wel het slot vervangen worden, heb zelf ook al meerdere malen geprobeerd een slot op deze manier te redden, maar bleek steeds vergeefse moeite te zijn.
Edwins40
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 09:58  ·  #4
Quote door Vogel

Ik zou eerst eens het slotmechaniek flink spoelen met WD40.
Als dat verkleeft is met oud vet of stroef gaat wegens corrosie dan heeft het motortje het te zwaar en draait hij weer terug naar de open-positie.
Het mechaniek vervangen kan altijd nog.

Dat is inderdaad wat er gebeurd. Dicht; FLOEP. Open. En de rest blijft dicht. We gaan de boel maar eens open maken.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 11:34  ·  #5
Bekend probleem. Dat wordt het mechanische deel van het slot vervangen. Daar is niets aan te repareren. Is ingegoten.
De sloop brengt voor acceptabel bedrag uitkomst.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 12:40  ·  #6
Toch zou tijdelijk gebruik van de sleutel het slot wel weer wat gangbaarder kunnen maken omdat het middels de sleutel geforceerd wordt, daardoor weer wat lichter gaat lopen en het motortje het slot dan ook weer op slot krijgt.
Tenminste, mijn ervaring met een andere auto: mijn oude Benz (zonder afstandsbediening) heeft slechts portiersloten op de voorportieren, waarbij de bestuurderskant de centrale vergrendeling aanstuurt (dus open = alle deuren open) maar de passagierskant enkel die deur. Dus ik gebruikte het slot van de passagierskant bijna nooit, waardoor het bijna niet meer open te draaien was. Doordat ik nu elders woon en de auto anders parkeer gebruik ik dat slot vaker, en het gaat nu weer veel soepeler door regelmatig gebruik ondanks dat ik verder aan het slot niets gesmeerd heb. En het is veel ouder vet...
Mooi mechaniek trouwens, overgenomen uit de luchtvaart. Werkt op vacuum, niet electrisch, dus centrale vergrendeling werkt ook als de accu is afgekoppeld. Was destijds betrouwbaarder dan electrisch :-)
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 13:34  ·  #7
Bij een oude auto werkt dat heel anders dan bij een moderne, bij jouw benz gaat het sleutel mechaniek mee met de centrale vergrendeling, en bij de nieuwere types niet. Dus het sleutel gedeelte soepel maken heeft dus geen zin bij deze.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 17:14  ·  #8
Quote door Ed

Meestal moet wel het slot vervangen worden, heb zelf ook al meerdere malen geprobeerd een slot op deze manier te redden, maar bleek steeds vergeefse moeite te zijn.

Eens, vervangen is de beste oplossing.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 17:15  ·  #9
Quote door Ed

Bij een oude auto werkt dat heel anders dan bij een moderne, bij jouw benz gaat het sleutel mechaniek mee met de centrale vergrendeling, en bij de nieuwere types niet. Dus het sleutel gedeelte soepel maken heeft dus geen zin bij deze.

Thanks, weer wat geleerd.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 14.12.2018 - 18:57  ·  #10
Voor je geruststelling: ook al staat het knopje omhoog, na een aantal seconden gaan alle deuren op het zogenoemde deadlock. Dus dan is je portier wel degelijk afgesloten, alleen zie je wel dat pinnetje omhoog staan.

Ik heb al jaren lang hetzelfde probleem bij de achterdeur, maar omdat ik sunblinds heb en je daardoor van buiten dat pinnetje niet kan zien maakt het me niet zoveel uit.

Selected quotes for multi-quoting:   0