Portier bestuurders kant schiet van slot af.

Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Portier bestuurders kant schiet van slot af.

· 
Posted: 26.08.2018 - 17:38  ·  #1
Beste leden,

Nadat ik geprobeerd heb, volgens beschrijving op het forum, om mijn bestuurdersraam te laten sluiten in de hoogste stand, is er een volgend probleem ontstaan. Namelijk het portier aan de bestuurderskant schiet van uit de vergrendeling. Werkt wel manueel met sleutel en na 3x sluiten met ab.

Is er nog een andere manier om het raam af te stellen?
Hoe krijg ik de cv weer werkend voor alle portieren?
Bij wie mag ik komen uitlezen? ( Woon op de grens Gr/Dr. )

Edit: Probleem 2 doet zich niet voor bij sleutel 2.

Groet,

Alex
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Portier bestuurders kant schiet van slot af.

· 
Posted: 09.09.2018 - 19:24  ·  #2
Aanvulling:

Alle portieren gaan op slot, echter het palletje/pinnetje in de bestuurdersstoel schiet weer omhoog. Het portier is wel afgesloten...

Iemand een idee?

Groet,

Alex
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 09.09.2018 - 19:36  ·  #3
Zijn het niet 2 aparte problemen? Het komt namelijk vaker voor dat een portierslot de geest geeft en na het afsluiten weer omhoog schiet. Enige remedie is het vervangen van het slot (het mechanische gedeelte).
Of je kan er voor kiezen om het zo te laten, immers na een halve minuut oid schiet het slot op death lock waardoor de deur niet meer te openen is ook al staat het pinnetje omhoog.
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.09.2018 - 19:54  ·  #4
De auto die ik rijd is mijn eerste Volvo en ik heb geen enkele ervaring met storingen cq defecten. Afstellen van het raam is idd een op zich staand probleem, maar de portier perikelen zijn voort gekomen uit het resetten van het raam volgens een beproefde methode gelezen op het forum. Het op slot gaan van alle portieren leek zichzelf opgelost te hebben tot heden. Vandaar mijn vraag.

Het pinnetje schiet mechanisch omhoog, maar dat komt niet door een elektrische impuls?

Selected quotes for multi-quoting:   0