powerflex motorsteun insert

 
 
 
 
 
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 17.02.2014 - 21:25  ·  #1
Hallo beste forumleden,

Afgelopen weekend heb ik de bovenste motorsteun van mijn S80 uitgerust met een kanariegele powerflex bus. Het leek me echt een geweldige oplossing. Maar ik kan jullie melden dat het bij mijn wagen niet goed bevalt. Echt meer lawaai en trillingen. Het kan door een aantal zaken komen

1 strutbar was ook al gefixeerd met powerflex (heel mooi paars)
2 het is een automaat en oefent dus altijd druk uit op de steun (en dat hoor en voel je)
3 het is gewoon geen goed product?
4 ik ben een zeikerd en het valt wel mee en een resonantie hoort er gewoon bij

Wat me wel goed bevalt is dat de motor beter op het gas reageert. Het elastiekje dat er tussen zat is nu weg. Als ik rij en de motor draait meer dan +/- 1800 rpm dan is het weg. Maar al met al vind ik het geen fijne "upgrade". Net een originele bovenste steun besteld van het nieuwe (vierkante) type.

Dus....... te koop motorsteun MET gele powerflex insert. Voor de liefhebber of voor de wagen met een handbak. Stuur maar een PM. Kosten 20 euro. Dan heb je hem exact voor de helft vd prijs die ik heb betaald. Zelfs het doosje heb ik er nog bij. Insert kan ook los worden geleverd.

Groeten,

Hans
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2785
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 17.02.2014 - 21:51  ·  #2
Jammer dat de aanpassing tegenviel.
Heb je een foto vd steun?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 17.02.2014 - 21:56  ·  #3
Heb een paar maanden dezelfde aanpassing in de motorsteun gedaan en ben uitermate tevreden. Maar ik heb een handbak.
Ik neem aan, dat jouw steun er soortgelijk uitziet.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 17.02.2014 - 22:21  ·  #4
Al had je je research gedaan, had je geweten dat de kans op meer trillingen of resonantie bij gebruik van PU-bussen vrij groot is, helemaal als motorsteun. Eerlijk gezegd: eigen schuld. >_< Sorry hoor, maar dit moet me even van het hart.

En ik spreek uit ervaring, had 't complete assortiment Powerflex in m'n vorige auto zitten, maar die was bedoelt voor trackdays. Jou Volvo waarschijnlijk niet...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 17.02.2014 - 22:32  ·  #5
Duidelijk moet zijn, dat waar ik het over heb en wat ik heb ingebouwd "GEEN" motorsteun is, maar een reactiesteun, die niet wordt aangesproken gedurende het normale rijden, maar de motorkanteling begrenst, die bij accelereren of zwaar trekken voorkomt. Motorsteunen dragen de motor en zitten op heel andere plaatsen en zijn bij nieuw en origineel gebleven!
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 17.02.2014 - 22:50  ·  #6
Ik heb mijn huiswerk natuurlijk wel gedaan. Heb ook niet de black series gekocht maar de gele voor straatgebruik. Van de resonanties icm een automaat heb ik inderdaad gelezen. Maar zoals altijd verschillen de meningen. Ik vind het niet meevallen. Dat wilde ik gewoon even laten weten.

En inderdaad het is een reactie stang die kantelen tegengaat. De ruimte die ik had is er uit en dat is inderdaad fijn. Maar omdat een automaat ook voor t stoplicht (in P) trekt wordt de reachtiestang continue belast. En dat geeft een resonantie. Telkens naar N schakelen is een oplossing, maar toch niet echt hoe ik wil tijden. (nog los van de discussie over smering van de bak in N)

Klopt Folke. Ziet er bij mij nu net zo uit. Behalve dan dat het een ronde powerflex bus is. Het is nl een bezine motor.

Overigens is de steun met powerflex bus al verkocht.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 18.02.2014 - 17:50  ·  #7
Er is nogal wat verwarring over het juiste type bussen bij Powerflex. Ik kreeg in eerste instantie ook (behorend bij mijn motortype) een ronde bus en kleinere bussen voor de basis van de brug. Na wat opmeten en heen en weer bellen en herleveren kreeg ik uiteindelijk de juiste maat bussen. Ik heb overigens een benzinemotor met 170 pk, die dus met een motorsteun van een diesel is uitgerust. Volvo maakt er wat dat betreft af en toe een rommeltje van!
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 18.02.2014 - 19:00  ·  #8
Even los van de discussie wel of geen trilling. Wil ik wel eens weten wat het nut is om de motorkanteling iets te beperken. Wat merk je daarvan in de praktijk?
HansS80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Leeftijd: 59
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 18.02.2014 - 19:08  ·  #9
Vandaag ruim 300 km gereden en tijdens het rijden is het echt een verbetering. Bij warme motor stationair ook geen problem. Alleen koud met verhoogd toerental dan is het goed merkbaar. Morgen komt er een volvo steun.

Dat Volvo de bussen door elkaar gebruikt en ipv rond ook vierkant gebruikt had ik al eens begrepen.

Overigens zag ik dat jij op de strut boven en onder paarse busjes hebt. Ik heb ze alleen onder. Zo heb ik het ook gezien op de powerflex site. Hoe jij het hebt gedaan lijkt me wel veel beter en steviger. Is dat een eigen keuze of toch advies van powerflex?

En Turbodesk, wat je merkt is dat het gas beter oppakt. Ik heb een automaat. Dat geeft al een vertraging in de respons. Met het wegnemen van flex tussen motor en koets los je dat wat op. Het voelt steviger. De vraag is alleen hoe ver je wilt gaan. Mag het ten koste gaan van comfort bij stationair rijden met de auto? Dat is persoonlijk. Overigens heeft de koper zich bedacht. Als je hem gewoon eens wilt hebben om te kijken dan kan ik hem wel een keer langsbrengen bij je :D
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: powerflex motorsteun insert

 · 
Posted: 18.02.2014 - 21:02  ·  #10
Dat aanbod sla ik niet af Hans.
Ik ben heel benieuwd hoe dat rijd.

Je hebt mijn gegevens. Ik hoor wel wanneer je langs kan rijden.

Alvast bedankt.

Even een update:

Jij hebt het over ronde powerflex bussen. Heb ik niet een vierkante nodig?
De huidige (originele) is namelijk ook vierkant.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0