Dit wil ik toch met de leden van dit forum delen....
Enkele maanden geleden kwam er een klant op bezoek met het verzoek om een slecht schakelende XC70 te flushen, een D5 met 555.000 km op de klok.
1e eigenaar, wagen heeft originele bak, en de originele ATF er nog in zitten... pff dat beloofde wat...
Machine aangesloten, het is goed dat de geur niet op dit forum te ruiken is.....
Wat er uit kwam lopen was met geen pen te beschrijven, ik heb voor deze gelegenheid de machine met iets van 20L nieuwe ATF gevuld in een poging de bak zo schoon mogelijk te spoelen..
( wetende dat dit niet ging lukken met deze vervuiling bij deze km stand, maar toch alles op alles gezet om het zo goed mogelijk te doen )
De klant woont in Frankrijk, heeft zowel daar als in Bulgarije een bedrijf, en komt zeer weinig in NL, dus een 2e spoeling als herhaling was niet haalbaar voor hem.
De bak begon toch flink slecht te schakelen, tja, dan maar alles op alles zetten.
De bak was na de spoeling nog niet erg blij, na 2 maanden een bericht, de klant had er weer enkele duizenden mee gereden, en de bak was helemaal bijgetrokken, en was weer goed aan het schakelen..
Dit maak je zelden mee na zoveel kilometers met eigenlijk geen onderhoud aan de bak..
Hier de foto's
Enkele maanden geleden kwam er een klant op bezoek met het verzoek om een slecht schakelende XC70 te flushen, een D5 met 555.000 km op de klok.
1e eigenaar, wagen heeft originele bak, en de originele ATF er nog in zitten... pff dat beloofde wat...
Machine aangesloten, het is goed dat de geur niet op dit forum te ruiken is.....
Wat er uit kwam lopen was met geen pen te beschrijven, ik heb voor deze gelegenheid de machine met iets van 20L nieuwe ATF gevuld in een poging de bak zo schoon mogelijk te spoelen..
( wetende dat dit niet ging lukken met deze vervuiling bij deze km stand, maar toch alles op alles gezet om het zo goed mogelijk te doen )
De klant woont in Frankrijk, heeft zowel daar als in Bulgarije een bedrijf, en komt zeer weinig in NL, dus een 2e spoeling als herhaling was niet haalbaar voor hem.
De bak begon toch flink slecht te schakelen, tja, dan maar alles op alles zetten.
De bak was na de spoeling nog niet erg blij, na 2 maanden een bericht, de klant had er weer enkele duizenden mee gereden, en de bak was helemaal bijgetrokken, en was weer goed aan het schakelen..
Dit maak je zelden mee na zoveel kilometers met eigenlijk geen onderhoud aan de bak..
Hier de foto's
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).