De eerste 4 maanden van dit jaar hebben we elke maand een kapot gelopen Powershift bak gehad, 3 maal diesel, 1 maal benzine.
De laatste was door twee bedrijven slecht opgelapt met als resultaat een fout brein gemonteerd, en er was heel veel fout gemonteerd geweest, dat werd een rekening van 5500,- incl transport v.v.
In de regel kan het meevallen, als alleen de centrale koppeling defect is geraakt, is het bedrag veel lager, en dat is meestal het geval.
Doorrijden met klachten kan zorgen voor gevolgschade, en dan kan het schakelbrein ook nog wel eens vervangen moeten worden, dan ben je wel flink aan de beurt.
Ook is het sterk aan te raden om elke 80.000 de Powershift te spoelen, en een nieuw filter te monteren, we hebben er bijna iedere week 1 te spoelen, we hebben ze met ruim 3 ton zien rondrijden met de 1e bak, en ook rond de 100.000 km kapot gezien.
Er zitten wat kunststof geleiders in de bak, ( hoe kan je het bedenken ) en die willen nogal wat slijtagedeeltjes afgeven, dat is ook de reden van het 2.5 micron filter aan de bak, en uiteraard ook de reden dat er een periodieke oliewissel voorgeschreven is.
Niets ondernemen aan onderhoud bij een Powershift is groot risiko op dure reparaties...
De laatste was door twee bedrijven slecht opgelapt met als resultaat een fout brein gemonteerd, en er was heel veel fout gemonteerd geweest, dat werd een rekening van 5500,- incl transport v.v.
In de regel kan het meevallen, als alleen de centrale koppeling defect is geraakt, is het bedrag veel lager, en dat is meestal het geval.
Doorrijden met klachten kan zorgen voor gevolgschade, en dan kan het schakelbrein ook nog wel eens vervangen moeten worden, dan ben je wel flink aan de beurt.
Ook is het sterk aan te raden om elke 80.000 de Powershift te spoelen, en een nieuw filter te monteren, we hebben er bijna iedere week 1 te spoelen, we hebben ze met ruim 3 ton zien rondrijden met de 1e bak, en ook rond de 100.000 km kapot gezien.
Er zitten wat kunststof geleiders in de bak, ( hoe kan je het bedenken ) en die willen nogal wat slijtagedeeltjes afgeven, dat is ook de reden van het 2.5 micron filter aan de bak, en uiteraard ook de reden dat er een periodieke oliewissel voorgeschreven is.
Niets ondernemen aan onderhoud bij een Powershift is groot risiko op dure reparaties...