Afgelopen januari tikte mijn D5 2005 de respectabele km.stand van 500.000 aan.
Ik heb de auto indertijd gekocht met een km. stand van 350.000 en de onderhoudshistorie was bekend. Hij is altijd dealeronderhouden tot ik hem kocht. Kort na de koop heb ik een hele grote beurt laten uitvoeren bij de Volvo dealer. Nadien de automaat laten flushen en eigenlijk altijd probleemloos gereden. De D5 is een mooie zwarte Summum en hij ziet er aan de buitenkant simpelweg als nieuw uit. Afgelopen tijd maakte ik me wat zorgen over het enorme trillen en dreunen en reed de auto iets minder lekker. Ik heb zelf de bovenste en onderste motorsteun vervangen en nu rijdt hij weer als een zonnetje.
Ik begin er steeds meer plezier in te krijgen om de auto goed te houden en wil me wat verder verdiepen in het onderhoud. Ik denk er aan om de automaat en het stuurhuis weer te laten flushen.
Nu lees ik vele, vele verhalen hier op het forum en zou graag iets meer structuur brengen in het onderhoud, er op gericht dat de auto net zo lekker blijft rijden.
Maar geen idee waar te beginnen. Ik lees over EGR reiniging en motorflush. Kun je ook preventief iets aan de verstuivers doen?
Kortom, misschien heeft er iemand een lijstje met preventieve dingen die je kunt doen. Dus zaken die de dealer afgelopen jaren wellicht niet heeft gedaan.
Lijkt me leuk om dat lijstje dan af te werken.
Ik heb de auto indertijd gekocht met een km. stand van 350.000 en de onderhoudshistorie was bekend. Hij is altijd dealeronderhouden tot ik hem kocht. Kort na de koop heb ik een hele grote beurt laten uitvoeren bij de Volvo dealer. Nadien de automaat laten flushen en eigenlijk altijd probleemloos gereden. De D5 is een mooie zwarte Summum en hij ziet er aan de buitenkant simpelweg als nieuw uit. Afgelopen tijd maakte ik me wat zorgen over het enorme trillen en dreunen en reed de auto iets minder lekker. Ik heb zelf de bovenste en onderste motorsteun vervangen en nu rijdt hij weer als een zonnetje.
Ik begin er steeds meer plezier in te krijgen om de auto goed te houden en wil me wat verder verdiepen in het onderhoud. Ik denk er aan om de automaat en het stuurhuis weer te laten flushen.
Nu lees ik vele, vele verhalen hier op het forum en zou graag iets meer structuur brengen in het onderhoud, er op gericht dat de auto net zo lekker blijft rijden.
Maar geen idee waar te beginnen. Ik lees over EGR reiniging en motorflush. Kun je ook preventief iets aan de verstuivers doen?
Kortom, misschien heeft er iemand een lijstje met preventieve dingen die je kunt doen. Dus zaken die de dealer afgelopen jaren wellicht niet heeft gedaan.
Lijkt me leuk om dat lijstje dan af te werken.