Jullie moeten uiteraard doen wat jullie goed voelt. Het kost wel wat extras inderdaad, en hij is van plastik inderdaad. Tegenwoordig is héél veel van plastik op en in motoren.
Ik kreeg de tip van de dealer deze erbij te vernieuwen. Aanzuiging is breder en komt dieper in het carter.
Het zou natuurlijk dat ze het carter wel iets veranderd hebben bij de V70NN, al weet ik dit niet. Ik zou denken dat er wel iets is veranderd bij het 2.5T blok aangezien die in de N nog 210 PK had en in de NN 200 PK.
Dank voor jullie reactie. Ik weet namelijk niet wat ik me in mijn hoofd haal als zodadelijk alles los ligt en alles anders is. In Vida zie ik wel wat ringen staan maar weet dan niet welke ik moet vervangen.
Zijn er ook gevallen bekend van t6 motoren? Ben gevraagd om naar een xc90 t6 te kijken met regelmatig dezelfde melding. Zowel stationair als onder rijden.
als je googlet op "volvo t6-no oil pressure" dan vind je aardig wat hits. Voornamelijk de oudere, maar het komt ook pas voor na een jaar of 10-12 en de nodige kilometers.