Quote door MB1983
Ik heb bij mijn S60 alle rekeningen gekregen van de Volvo dealer waar deze in onderhoud is geweest van 2005 tot 2014,kan ik ergens aan herleiden of deze reparatie gedaan is door de dealer ?
Hi, je kan het vragen, maar dit is gewoon geen standaard onderhoud bij een dealer of garage.
Ik vermoed dat het dus niet gedaan is, maar vragen staat vrij, ben altijd benieuwd.
Die foto die Hans liet zien was erg zeg! brrr..
Ik ga zelf op de feiten af in dit geval.
- er blijven gewoon deeltjes achter in die zeef, lijkt me moeilijk te voorkomen, wat je ook doet (ik heb het gezien gisteren..)
- pakkingen en o-ringen van rubber worden minder en na een aantal jaren (10 jaar?) komt zoiets aan de beurt.
Ik ga dus ook een afspraak maken bij Blade. Hij doet het bijzonder grondig.
Afgelopen zaterdag was ik bij zijn garage en tussendoor de test gedaan bij mijn blok, die was OK. De handschoen werd de peilstok / vulpunt ingetrokken. Ook heeft de mijne 2x een air intake cleaning gehad a 225,- euro als ik het goed herinner.
Blok loopt prachtig, olie lampje nog nooit zien branden - behalve bij de start- . nu 283 dkm gedraaid.
Dus geen directe nood in mijn geval, maar wil nog graag 2 a 3 jaar rijden met het gevaarte, dus ik KIES ervoor om dit uit te sluiten en te laten vervangen.
DJ