Quote door HarryB
Ik zie wel erg veel vloeibare pakking op die deksel. Vlgs Haynes met kortharige roller dun aanbrengen. Dit geeft nu een zooitje in het blok, want er blijft bijna niks tussen de pasvlakken zitten. Die draden vindt je straks terug in de aanzuigbuis als je pech hebt.
Ff ter verduidelijking tav de oliedruk. De druk valt weg doordat er lucht in de aangezogen olie zit, en die is samendrukbaar. Daardoor krijgt de pomp geen druk opgebouwd. Vergelijk het met lucht in je remsysteem. Een belletje lucht erin, en je hebt een spons gevoel en nauwelijks druk.
Daarom snap ik ook niet hoe de motorconstructeurs dit zo hebben kunnen bedenken. Ontwerpfoutje op het gebied van O-ring toepassing.
Correctie....Ik moet mezelf ff corrigeren. Ben met een blok wissel bezig en nu bezig om het nieuwe blok klaar te maken voor inbouw. Heb nu ff de loop van het oliecircuit bestudeerd. En zie nu dat ik op het verkeerde been ben gezet door de foto's en de eerdere verklaringen over lucht aanzuigen. Die twee O-ringen op het deelvlak zijn onderdeel van het druk systeem. Dat wil dus zeggen dat die vreemde kronkel een lek is als gevolg van oliedruk ipv lek als gevolg van aanzuig onderdruk.
Lucht aanzuigen kan alleen gebeuren als de O-ring die om de aansluiting van de aanzuigbuis zit lekt. Logisch eigenlijk. Maar die zit goed opgesloten. Zal niet zo snel gebeuren...
Wat is er mis met het oude blok? Stuk gelopen door deze ringen?