Preventieve oliedrukherstel reparatie l

Dit is een echte sluipmodenaar !

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

· 
Posted: 09.01.2019 - 11:18  ·  #541
Quote door Blade

Dat klopt! Is compleet anders geworden. Oliefilterhuis en carterventilatie zijn 1 geheel geworden bij jouw model. Ook die geven soms problemen helaas. Een rare fluittoon komt dan naar voren met draaiende motor, en een extreme vacuum word er dan gecreeerd. Er zijn mensen die alleen een klepje vernieuwen, die van een diesel afkomt. Op het www staat er het een en ander over geschreven.

Is overigens niet aangepast, het model motor wat in jouw auto ligt, stamt al uit de tijd vd V50's (2004) toen ford zich er mee ging bemoeien is jou versie uitgekomen van de 5cil benzine motoren. In sommige ford's hangen ze ook. De hoe en waarom werkelijk geen idee, wellicht gewicht/emissie of vorm van motor die anders moest. Hij is iniedergeval een heel stuk compacter dan de conventionele 5cil die we gewend zijn.

Ik heb voor deze ook een 2.5T classic gehad. Mij is niet opgevallen dat het hele blok was aangepast......
Je kan wel overal goed bij.. :D

Wat betreft de O ringen in het carter, deze moet ik wel door je laten vervangen tzt?
Heb nu 150.000 km op de teller.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 09.01.2019 - 11:23  ·  #542
Nee hoor. De ringen in het carter van jouw auto (als ie die al heeft) geven geen problemen. Je kan dus lekker doortuffen. Belangrijk is elk jaar olie verversen of elke 15-20k.

Edit:

Vida maar even geopend. Tot mijn verbazing zitten er ook in dit model exacte dezelfde ringen. Gek genoeg ken ik geen geval, waarbij deze slecht zijn geworden (geen oliedruk) Ik heb er dus eigenlijk geen passend antwoord op. Geen ervaring mee.
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.01.2019 - 11:28  ·  #543
Quote door Blade

Nee hoor. De ringen in het carter van jouw auto (als ie die al heeft) geven geen problemen. Je kan dus lekker doortuffen. Belangrijk is elk jaar olie verversen of elke 15-20k.

Edit:

Vida maar even geopend. Tot mijn verbazing zitten er ook in dit model exacte dezelfde ringen. Gek genoeg ken ik geen geval, waarbij deze slecht zijn geworden (geen oliedruk) Ik heb er dus eigenlijk geen passend antwoord op. Geen ervaring mee.

Bedankt voor je info! Stel ik zeer op prijs.

Gr. Rene
Chriske
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 09.01.2019 - 20:06  ·  #544
Quote door Blade

Is overigens niet aangepast, het model motor wat in jouw auto ligt, stamt al uit de tijd vd V50's (2004) toen ford zich er mee ging bemoeien is jou versie uitgekomen van de 5cil benzine motoren. In sommige ford's hangen ze ook. De hoe en waarom werkelijk geen idee, wellicht gewicht/emissie of vorm van motor die anders moest. Hij is iniedergeval een heel stuk compacter dan de conventionele 5cil die we gewend zijn.

Aangezien ik een T5 2,5 V50 uit 2005 Zijn hier toevallig ervaringen mee? Ben wel benieuwd of het ook nodig is om de O ringen te vervangen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2019 - 20:09  ·  #545
Ik ken geen gevallen waarbij de oliedruk weg valt bij die motoren. Wel de bekende carterventilatie fluit.

Wellicht dat andere sponsoren hier meer over weten.
Chriske
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 09.01.2019 - 21:36  ·  #546
Quote door Blade

Wel de bekende carterventilatie fluit.

En die heeft ie gehad 😄 dus hier is al vrij recent een nieuwe op gekomen!
havenmeester45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 20.01.2019 - 18:52  ·  #547
Gister bij mijn V70 ook alle ringen vervangen.
Waren allemaal nog in prima staat, vrijwel hetzelfde als de nieuwe! (gelukkig)
Het rijdt nu toch een stuk prettiger :)
wdk
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2019 - 20:31  ·  #548
Zo, 3 weken geleden de ringen vervangen, zo ook de carterventilatie en de dynamo gereviseerd (lagers duidelijk hoorbaar en collector en borstels waren op).
Alles prima verlopen, ook het pijpje bij de banjobout leeggehaald. Wat een K klus is dat dingetje qua montage zeg!, of ik ben niet handig genoeg.
Ik kreeg opeens wat er tussendoor dus afgewerkt zonder tiewraps om de kabelboom te doen, en helaas gaat nu mijn oliedruklampje branden. Heb er ruim 200 km mee gereden, dus druk heeft hij nog wel, de draad zal ergens massa maken.

Om het simpel op te lossen wil ik een draadje parallel leggen, maar waar kan ik de draad oppikken verder de draadboom in?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2019 - 23:59  ·  #549
Of er is daadwerkelijk geen oliedruk?

Ik zou toch eerst willen weten wat er is, voordat ik weer zou gaan rijden.
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.01.2019 - 09:01  ·  #550
en ìs de oliedrukschakelaar een maak- of een breekcontact?
ik zou ook eerst kijken òf ik inderdaad doorgeschuurde draden zie en die dan repareren/isoleren.
wdk
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2019 - 13:57  ·  #551
Quote door wdk

Zo, 3 weken geleden de ringen vervangen, zo ook de carterventilatie en de dynamo gereviseerd (lagers duidelijk hoorbaar en collector en borstels waren op).
Alles prima verlopen, ook het pijpje bij de banjobout leeggehaald. Wat een K klus is dat dingetje qua montage zeg!, of ik ben niet handig genoeg.
Ik kreeg opeens wat er tussendoor dus afgewerkt zonder tiewraps om de kabelboom te doen, en helaas gaat nu mijn oliedruklampje branden. Heb er ruim 200 km mee gereden, dus druk heeft hij nog wel, de draad zal ergens massa maken.

Om het simpel op te lossen wil ik een draadje parallel leggen, maar waar kan ik de draad oppikken verder de draadboom in?

Het was nog simpeler, vond de druksensor er smoezig uitzien, nieuwe voor € 10 er in en klaar..
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Homepage: ducked.nl
Subject:

· 
Posted: 04.03.2019 - 21:24  ·  #552
Is dit prima zelf te doen (op assteunen) of ...? Wil dit ook (laten) doen op korte termijn, echter heb ik alleen assteunen.
The Falko
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 04.03.2019 - 22:19  ·  #553
Heb het ook zelf gedaan, neem er 2 dagen de tijd voor en een hoop geduld. Ramps om de auto op te rijden zijn dan beter dan assteunen omdat je meer ruimte hebt. Ik had ze van LTEC gehaald bij Biesheuvel in Nieuwendijk. Goeie kwaliteit en hoog genoeg.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.03.2019 - 22:29  ·  #554
Op YouTube staat een filmpje van iemand die het doet op assteunen. Ik vind het maar niks.
Dit is volgens mij echt een klusje wat 10x beter/sneller/makkelijker gaat op een brug. Ideaal voor bij een doe-het-zelf garage.
Ik ga die van mij over 2,5 week doen (op een brug)
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2019 - 23:15  ·  #555
Heb je misschien een link naar dat filmpje?

Selected quotes for multi-quoting:   0