Quote door Blade
Dat klopt! Is compleet anders geworden. Oliefilterhuis en carterventilatie zijn 1 geheel geworden bij jouw model. Ook die geven soms problemen helaas. Een rare fluittoon komt dan naar voren met draaiende motor, en een extreme vacuum word er dan gecreeerd. Er zijn mensen die alleen een klepje vernieuwen, die van een diesel afkomt. Op het www staat er het een en ander over geschreven.
Is overigens niet aangepast, het model motor wat in jouw auto ligt, stamt al uit de tijd vd V50's (2004) toen ford zich er mee ging bemoeien is jou versie uitgekomen van de 5cil benzine motoren. In sommige ford's hangen ze ook. De hoe en waarom werkelijk geen idee, wellicht gewicht/emissie of vorm van motor die anders moest. Hij is iniedergeval een heel stuk compacter dan de conventionele 5cil die we gewend zijn.
Ik heb voor deze ook een 2.5T classic gehad. Mij is niet opgevallen dat het hele blok was aangepast......
Je kan wel overal goed bij..
Wat betreft de O ringen in het carter, deze moet ik wel door je laten vervangen tzt?
Heb nu 150.000 km op de teller.