Preventieve oliedrukherstel reparatie l

Dit is een echte sluipmodenaar !

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

· 
Posted: 04.03.2019 - 23:25  ·  #556
Niet zo bij de hand, volgens mij als je zoekt ik 'oil seal replacement Volvo' o.i.d. komt 'ie vrij snel tevoorschijn. Is een Amerikaan die het vervangt bij een (classic) XC70 dacht ik
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2019 - 18:22  ·  #557
Hier een filmpje van een deel van de job:
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 07.03.2019 - 23:02  ·  #558
Wat kunnen ze dramatiseren aan de overkant vd plas! Blijft leuk. Leuke dankbare klus verder!
RoyS60T5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 00:08  ·  #559
Bij mij is dit euvel in 1 jaar tijd 2x voorgekomen. 1e keer nadat ik hem een jaar had. Plots olielampje aan en melding 'geen oliedruk'. Beetje op het gas en de melding was weg. Na veel speuren alle o-ringen in de carterpan en aanzuig buis vervangen. Dik een jaar in orde geweest en een paar weken terug weer hetzelfde. Dus weer carterpan eronder uit en jawel hoor. De beruchte ring was er weer tussen uit gefloept. Vervangen en het is weer in orde. Maar 2x in een jaar tijd lijkt me wel erg veel. Iemand een idee waardoor dat zo snel kan komen? Alle materiaal komt van de dealer en is dus geen goedkope imitatie. Het gaat om een T5 motor.
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 00:23  ·  #560
Quote door RoyS60T5

Iemand een idee waardoor dat zo snel kan komen?

Ik meen eens (ver terug in dit topic) gelezen te hebben dat de olieaanzuigbuis maar op 1 plek vast zit. Daardoor zou die ruimte hebben om te kunnen bewegen, waardoor die ring kan gaan schuiven.

Er staat me iets van bij dat je de aanzuigbuis met een tie-rap extra vast kan zetten, maar bindt me er niet op vast.
RoyS60T5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 00:43  ·  #561
Hij zit idd maar aan 1 kant met 1 bout vast. Maar dat ding gaat echt nergens heen. Ik heb eraan getrokken en geprobeerd er beweging in te krijgen maar hij zit echt goed op zn plaats. Lijkt me niet dat er grotere krachten op komen dan ik met mn handen kan trekken of duwen.

Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat je 2 o-ringen over de buis kunt zetten (achter elkaar) zodat het geheel beter zit ingeklemd en er dus niet uit kan floepen. Dit heb ik geprobeerd, het ziet er heel logisch uit en in theorie zou het moeten werken maar daardoor stond er nѐt teveel spanning op en kreeg ik de buis niet op zn plek. Dus gewoon met 1 o-ring in mekaar gezet zoals het hoort en nu afwachten hoelang hij deze keer meegaat.

Komt het weer voor denk ik dat ik het nog eens probeer met die 2 ringen maar de achterste (wat niet hoeft te dichten) radiaal door midden snijd. Daardoor zou de voorste o-ring iets meer stevigheid moeten krijgen waardoor hij niet eruit kan floepen.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 08:20  ·  #562
Ik ben wel heel blij dat Dirk met het inbouwen van mijn S60 blok in de classic deze O-ringen gelijk heeft meevervangen. Was al met al best een hele klus en liep ook aardig in de papieren maar hij kan voorlopig wel probleemloos een hoop kilometers mee. Hoop ik.... O-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2019 - 15:53  ·  #563
Ik heb de mijne gisteren vervangen. Was het perse nodig? Ik weet het niet. De 2 zwarte O-ringen waren nog heel, alleen eentje was iets vervormd (niet geheel rond meer). Belangrijkste voor mij is dat ik nu in ieder geval weet dat het nu gewoon 100 procent goed is. Het klusje is goed te doen met een brug, de carterpan goed schoonmaken is misschien nog wel het meeste werk.
Overigens zat het kanaal van de carterontluchting echt vol met troep, zowel dat kanaaltje in de carterpan als het blok in. Dat heb ik zover mogelijk schoongemaakt. Maar heb het idee dat dit al een hoop scheelt, ik had met koude start altijd last dat de motor 'floot', dat is nu nagenoeg weg.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 24.03.2019 - 17:06  ·  #564
Die 2 zwarte ringen is een, de gevaarlijke zit in het carter zelf, als die ook aan een kant plat was, dan was je nog net op tijd.
Iets langer doorrijden en je lagerschalen krijgen te weinig smering.
Mooi dat je het op tijd gefixed hebt.
Overigens, die carterontluchting, dat is wel een dingetje.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 01:39  ·  #565
Geld dit preventief onderhoud ook voor de 2.3 t5 motorblokken van rond het jaar 2000 of is dit op een andere manier gebouwt?
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 01:42  ·  #566
jazeker, zijn allemaal hetzelfde.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 07:44  ·  #567
Okeoke, jammer.
Ik heb gister een v70 gekocht met een 2.3 t5 en deze deed het prima de rit naar huis, ongeveer 200 km.
Savond ik trots op mijn auto, jullie kunnen je vast voorstellen hoe groot mijn glimlach was, naar mijn vrienden en even samen een stukkie rijden. Bij het vol gas op de snelweg van 100 naar 150 a160kmh ging ineens het olie lampje aan dus snel auto op de vluchtstrook en uit.
Olie gepeilt allemaal goed, voor de rest geen lekages dus auto gestart en olie lampje bleef uit dus ik dacht dat valt mee, rustig over vluchtstrook naar de afrit gereden en daarbovenaan op de carpool geparkeerd, een stukje van bij elkaar 1 a 1.5 km.
Vanmorgen de auto met auto ambulance opgehaald en tijdens het de autoambulance oprijden hoorde ik een rare tik in het blok.
Dus ik vrees dat ik een slachtoffer ben van het kwaal en mijn eigen stomiteit om het nog ff te verplaatzen dat mijn v70 nou naar de gedverderrie is.

Of zou hij nog te redden zijn?

Gr qawsedrf
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 08:34  ·  #568
Begin je een Volvo verzameling? Je hebt toch ook pas een S80 erbij gekocht naast de bestaande S80?

Wel vervelend, maar een tik is niet best. Ik denk dat je wel meteen weet waarom die auto te koop stond. Wel erg toevallig.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 08:55  ·  #569
Quote door Bigdog

Die 2 zwarte ringen is een, de gevaarlijke zit in het carter zelf, als die ook aan een kant plat was, dan was je nog net op tijd.
Iets langer doorrijden en je lagerschalen krijgen te weinig smering.
Mooi dat je het op tijd gefixed hebt.
Overigens, die carterontluchting, dat is wel een dingetje.

Echt plat (of aan een kant platter) was hij niet.
Maar ik weet nu in ieder geval 100% zeker dat het goed is, en trap nu met een gerust hart het gaspedaal diep in als ik daar zin heb (en natuurlijk alleen als het mag, want ik rij nooit te hard natuurlijk O-) )
Carter ontluchting ga ik binnenkort doen, even een keer een weekendje voor uittrekken als het lekker weer is. Ik heb het idee dat het doorprikken/schoonmaken van het kanaal in het onderblok ook al een hoop uit heeft gemaakt.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.04.2019 - 09:20  ·  #570
Quote door Blade

Begin je een Volvo verzameling? Je hebt toch ook pas een S80 erbij gekocht naast de bestaande S80?

Wel vervelend, maar een tik is niet best. Ik denk dat je wel meteen weet waarom die auto te koop stond. Wel erg toevallig.

Correct ik had laatst ook al een s80 gekocht naast mijn bestaand maar deze die ik erij ik heb gekocht is voor onderdelen echt een lijk van een ding.

En de v70 had ik gekocht als hobby auto, kwam hem toevallig te goedkoop tegen.

Achja en als hij daarom tekoop stond dan is dat zo. Ik heb hem wel zo goedkoop gelukkig dat ik zeker weet dat het mij geen geld gaat kosten. Alleen maar tijd

Maar het liefst weet ik wat er mis is en dan kijken of ik het wil repareren of niet.
Wat is een goed stappenplan om dingen uit te sluiten zonder de auto te starten?

Selected quotes for multi-quoting:   0