Gisteren kreeg ik voor het eerst een 'oliepeil' laag melding. Ik heb 10.000km geleden een beurtje uitgevoerd en af en toe tussentijds oliepeil gecheckt. Het oliepeil is minimaal gezakt, maar oliepeil laag..... nee, dat was ie niet. Er staan 4 x'jes op de peilstok. Hij zat tussen net iets onder de 3e x. Nu heb ik 'm aangevuld met 250cc, daarmee zit ie net iets boven de 3e x. Wel een groot voordeel, de olie ziet er werkelijk nog perfect uit (LPG). Ik was van plan deze bij 15.000km wederom te vervangen.
Echter, ik word nu toch wel een tikje zenuwachtig over deze oliedruk. Als ik nu deze reparatie laat doen, ben ik dan nog 'op tijd' ?
Waar kan ik deze 'preventieve/inmijngevalmisschiencorrectieve' reparatie laten doen in de omgeving Twente?
Maar oliepeil laag is iets anders dan oliedruk laag. Begrijp me niet verkeerd, als er nog niets aan die o-ringen is gedaan is dat natuurlijk altijd een slimme zet, maar dit lijkt mij eerder te wijzen op een sensor die niet meer helemaal fris is?
Inmiddels zo’n 5-6 pannen over gedaan die met silicone kit al eens eerder zijn gedaan. Bij alle pannen waren er 1 of meerdere ringen compleet weg door de silicone kit. De silicone kit verdrukt de ringen weg en worden dan waarschijnlijk door de oliepomp opgezogen.
Nogmaals een kleine waarschuwing om het niet met silicone kit te (laten) doen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mijn S80 was altijd dealer onderhouden en kan hierover niets terugvinden in de historie, daarom ga ik ervan uit dat het niet gedaan is. Als deze herstelreparatie is gedaan hoeft dit dan nooit meer te gebeuren?
Mijn S80 was altijd dealer onderhouden en kan hierover niets terugvinden in de historie, daarom ga ik ervan uit dat het niet gedaan is. Als deze herstelreparatie is gedaan hoeft dit dan nooit meer te gebeuren?
Als de kwaliteit van de ringen beter is dan die van '99 en de periode erna dan niet.
Maar anders, de wagens is nu 13 tot 22 jaar oud, dus over 13 á 22 jaar nog een keer is geen probleem toch?